Kāds lasītājs uz redakciju atnesa veikalā nopirktas īrisa konfektes, nodemonstrējot, ka lielāko daļu no tām nevar atvērt, papīrs pielipis pie saldās masas.
Aiznesot pirkumu atpakaļ uz veikalu, tur norādīja, ka tāda situācija ir ražotāja vaina, tādēļ aicināja pircēju sazināties ar saldumu ražotāju. Jāteic, ka uzraksts uz konfektēm ir tik maziem burtiem, ka ražotāja nosaukumu ļoti, ļoti grūti salasīt.
Vēl arī seniors norādīja, ka īrisa konfektes parasti ir staipīgas un mīkstas, bet šīs bija drupenas.
Lasītājs vēlējās saprast, vai tādos gadījumos veikalam nebūtu jāmaina neizmantojamās konfektes uz labākas kvalitātes.
“Druva” lūdza komentēt situāciju Patērētāju tiesību aizsardzības centram, kur paskaidroja, ka saistībā ar nekvalitatīviem pārtikas produktiem jāvēršas Pārtikas un veterinārajā dienestā (PVD).
PVD Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas vadītāja Vineta Grīnberga, apskatot nofotografētos saldumus, skaidroja, lai arī diemžēl pēc attēla un situācijas apraksta nav iespējams izdarīt galīgos secinājumus, tomēr noprotams, ka “visdrīzāk papīrs pie konfektes pielipis temperatūras ietekmē. Taču, vai tas ir noticis ražošanas/ fasēšanas procesā, vai nepareizi uzglabājot preci veikalā, nav iespējams noteikt, neveicot pārbaudi”. Viņa arī piebilda: “Spriežot pēc aptuvenā preces marķējuma, konfektes nav ražotas Latvijā, tādēļ ražošanas uzņēmuma pārbaudi nav iespējams veikt, taču pārtikas izplatīšanas uzņēmumu, kurā konfektes iegādātas, gan. Lai to izdarītu, patērētājam ar sūdzību jāvēršas PVD, vai nu zvanot sava reģiona PVD pārvaldei, vai uz 67027402 un atstājot ziņu automātiskajā atbildētājā. Sūdzību var pieteikt, arī rakstot uz e-pastu pasts@pvd.gov.lv.”
Savukārt vērtējot saldumu konsistenci, Vineta Grīnberga teic: “Tā ir atkarīga gan no receptes, gan tehnoloģiskā procesa. Grūti spriest, vai konkrētajā gadījumā ražotājs produktu ir iecerējis kā drīzāk drūpošu vai staipīgu.”
Komentāri