Šķiet, ziema beidzot iestājusies ar visām no tā izrietošajām sekām. Ne tikai no skapjiem jāvelk ziemas drēbes, bet jāpadomā arī par automašīnas piemērotību ziemai. “Sinhro-C” servisa vadītājs Egons Smelters norāda, ka svarīgi apstrādāt ar silikonu durvju blīvgumijas, kā arī apstrādāt slēdzeni, bet tas gan tikai gadījumos, ja neizmanto centrālo atslēgu: “Gumiju un atslēgu apstrāde neprasa daudz laika un līdzekļu, taču palīdz izvairīties no nepatīkamām situācijām. Šie speciālie apstrādes līdzekļi nopērkami daudzviet,šādi apstrādājot gumijas, sala laikā automašīnas durvis neiesals, kā arī tiks paildzināts durvju blīvgumiju mūžs.Ja, durvis verot, jūtam, ka tās īsti vaļā neveras, nevajadzētu raut ar spēku, bet padomāt, kā bez problēmām atvērt. Pretējā gadījumā var nolauzt rokturi vai atraut gumijas.”
Jāņem vērā arī vairāki citi svarīgi padomi. Pirms kustības uzsākšanas vajadzētu pārbaudīt, vai logu slotiņas nav piesalušas, jo tā var sabojāt motoru vai mehānismu. Ziemā nevajadzētu aizrauties arī ar sānu logu virināšanu, it īpaši,ja tie aprīkoti ar elektrisko mehānismu. Kā saka speciālisti – kamēr ārā mīnusi, logu pogas labāk neaiztikt, jo tā var salauzt loga mehānismu vai saplēst logu gumijas. Jācer, ka autovadītāji būs atcerējušies un parūpējušies, lai būtu iepildīts ziemas apstākļiem paredzētais logu mazgājamais šķidrums.Ja gadījies aizmirst un šķidrums sasalis, auto jānovieto siltā telpā, lai šķidrums atkūst. Nevajadzētu censties darbināt mehānismu, jo tā var sabojāt motoriņu vai izsist kādu drošinātāju. Ziemas laikā nevajadzētu taupīt uz logu mazgājamā šķidruma rēķina, jo, slaukot pussausu smilšaino un sāļo logu, bojājas gan slotiņas, gan skrāpējas vējstikls.
Dažādi viedokļi dzirdēti par nepieciešamību automašīnu padarbināt, pirms uzsākt braukšanu. E. Smelters tomēr iesaka kādas minūtes dzinēju darbināt, ja gaisa temperatūra noslīd līdz mīnus 10 grādiem un zemāk:”Daži saka, ka var ar maziem apgriezieniem braukt tūlīt, bet, manuprāt, labāk pāris minūtes padarbināt. Ja mašīna stāv ārā, tikmēr var notīrīt sniegu, atkausēt logus un tad braukt. Bieži jautā, vai ziemā, novietojot auto stāvēšanai pa nakti, var atstāt novilktu rokas bremzi. Ja bremžu trose ir labā stāvoklī, problēmām nevajadzētu rasties, bet ja ir aizdomas, ka tā saplaisājusi – tad gan labāk neatstāt, jo bremzes var iesalt.”
Zinātāji iesaka parūpēties, lai automašīnā būtu dažādi ziemas apstākļos noderīgi palīglīdzekļi – sniega birste ar skrāpi, cimdi, atslēgu atsaldēšanas aerosols, lokanā sakabe vilkšanai. Dažkārt pat var noderēt sniega lāpsta. Te gan svarīgi atcerēties, ka atslēgu atsaldēšanas aerosolu labāk turēt kabatā vai somiņā, jo kāds labums no tā mašīnas salonā, ja atslēga aizsalusi un klāt tam netiek.
Vēl pieredzējušie braucēji iesaka uz lielā ceļa ievērot pēc iespējas lielāku distanci, lai priekšā braucošais neapmētātu mašīnu ar smiltīm no brauktuves. Tās bojā vējstiklu, lukturus, kā arī mašīnas krāsu. Jānis Gabrāns
Komentāri