Mobilitātes nedēļā, kurā tika akcentēta velosipēdu loma pilsētā, pie Cēsu pilsētas ģimnāzijas atklāja segto velostāvvietu 16 vietām. Tā izveidota ar programmas “INTERREG III B” finansējumu un pašvaldības līdzfinansējumu. Kā pastāstīja Cēsu domes attīstības plānošanas nodaļas vadītāja Inta Ādamsone, projekta ietvaros infrastruktūras uzlabošanai atvēlēti 6000 eiro. Daļa finansējuma iztērēta šīs stāvvietas izveidei. “Pašvaldība finansēja bruģa seguma izveidi, ko ieklāja firma “Brugul”. Projekta ietvaros bruģi ieklājām tikai velostāvvietā, bet nākotnē iecerēts bruģēt autostāvvietu arī blakus, lai veidotos vienots komplekss, bet tā pabeigšana būs atkarīga no
finansējuma,” skaidroja I. Ādamsone.
Velosipēdu segto stāvvietu izgatavoja firma “VAR-C”, kam jau ir pieredze šajā darbā. Firmas rīkotājdirektors Gints Vārtiņš gan norādīja, ka pagaidām velostāvvietu izgatavošana notiek ļoti nelielos apjomos, tāpēc nevar to uzskatīt par atsevišķu jomu uzņēmuma darbā. Tiek galvenokārt atbalstīti pašvaldības projekti. Pērn mobilitātes nedēļā firma uzstādīja velostāvvietu pie Cēsu domes, šogad – pie pilsētas ģimnāzijas.
“Šī bija pirmā segtā tipa stāvvieta, ko izgatavojām. Saprotam, ka pēc tām nebūs liels pieprasījums, jo izmaksas ir krietni augstākas nekā parastajām, atklātā tipa stāvvietām. Tādas pilsētā esam uzstādījuši jau vairākas. Mūsu uzņēmumā var tās apskatīt, un vajadzības gadījumā tūlīt arī varam uzstādīt,” stāsta G. Vārtiņš.
Velostāvvietu izgatavošana un uzstādīšana Latvijā vēl ir jauna nozare, bet jādomā, ka pieprasījums
arvien pieaugs. Kā atzīst I. Ādamsone, tam jāpievērš arvien lielāka uzmanība, jo Cēsis piedalās “Baltic Sea Cycle” INTERREG III B projektā, kura viens no mērķiem ir velotransporta integrēšana kopējā pilsētas transporta sistēmā. Tā neatņemama sastāvdaļa ir velostāvvietas, jo arvien vairāk vasarās Cēsis apciemo velotūristi no visas Eiropas, arī vietējie labprāt izmanto velosipēdus. Cēsis šķērso arī velomaršruts “Euro Velo”.
“Apzināmies, ka velostāvvietu neesamība pilsētā ir problēma, un velosipēdus nākas vienkārši piesliet pie koka vai ēku sienām. Pašvaldība pagaidām nevar pilsētu nodrošināt ar nepieciešamajām velostāvvietām, tāpēc domes saistošajos noteikumos noteikts, ka pie visām jaunceļamajām ēkām obligāti jābūt velostāvvietām. Ceram, ka uzņēmēji padomās arī par velobraucējiem, bet pašvaldība centīsies stāvvietas ierīkot pie skolām. Aptaujājot skolēnus, esam sapratuši, ka viņi vēlas, lai pie skolām būtu drošas velosipēdu stāvvietas, jo citur tos nav kur atstāt. Tagad ar prieku varam konstatēt, ka jaunizveidoto stāvvietu skolēni izmanto labprāt, un tā gandrīz vienmēr ir aizņemta. Tāpēc meklēsim iespējas piesaistīt finansējumu, lai velostāvvietas vispirms izveidotu pie skolām,” teica I. Ādamsone.
Komentāri