Oktobrī visstraujāk pieaudzis sponsorēto reklāmu skaits, salīdzinot ar pagājušā gada to pašu periodu, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” apkopotā informācija.
Kā liecina pētījuma dati, sponsorēto reklāmu skaits, kas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāmas ar atbalstītājiem, oktobrī palielinājies līdz 22 434 reklāmām, kas ir par 17% vairāk, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, savukārt reklāmu skaits palielinājies līdz 98 901, kas ir par 15% vairāk.
Kā skaidro “TNS Latvia” Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters, oktobris ir pirmais mēnesis šogad, kad novērojams lielāks sponsorēto reklāmu nevis reklāmas klipu skaita pieaugums. Šo situāciju viņš skaidro ar rudens TV šovu sezonas sākumu, kas tradicionāli piesaista lielu sponsoru interesi.
Tāpat oktobrī, salīdzinot ar pagājušā gada datiem, pieaudzis televīziju reklāmu izvietojums rīta stundās no plkst.7 līdz plkst.9. Šajā laikā bijis par 33% vairāk reklāmu nekā pērn. Taču vispieprasītākais laiks vēl joprojām ir no plkst.9 līdz plkst.18, kad oktobrī tika pārraidītas 48,4% visu diennakts reklāmu. Otrs pieprasītākais laika posms ir no plkst.18 līdz plkst.24, kad tiek pārraidīti 40% reklāmu.
Iestājoties rudenīgākam laikam aktīvāk tika reklamētas dažādas zāles un mazāk aukstie dzērieni. Piecu reklamētāko nozaru skaitā oktobrī līderpozīcijas saglabājusi mobilo sakaru nozare, kas, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn, tikusi reklamēta par 56% vairāk. Taču vislielākais pieaugums bijis mazumtirdzniecības nozarei, jo oktobrī bijis par 89% vairāk reklāmu nekā pagājušā gada oktobrī. Savukārt topa pieciniekā parādījusies arī saldumu nozare.
“TNS Latvia” veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šobrīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 12 TV kanāliem, 22 avīzēm, 75 žurnāliem, 13 radio stacijām, 11 interneta portāliem, sešiem vides reklāmas medijiem.
NOZARE.LV
Komentāri