Veidojot nākamā gada budžetu, tiek izskatīta iespēja atteikties no populārāko starppilsētu autobusu maršrutu dotācijām, tās novirzot lauku rajoniem, vakarrīt intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
“Tie ir reisi, kas patlaban strādā ar peļņu,” skaidroja Augulis, uzsverot, ka mazāk populāriem maršrutiem dotācijas atņemt nav paredzēts, līdz ar to maršrutu slēgšana nav gaidāma. Viņaprāt, daudzviet gan vajadzēs pasažieru pārvadājumus padarīt efektīvākus, jo “te ir jautājums, vai mēs braucam ar 50 vietu lielu autobusu pēc pieciem cilvēkiem, vai arī izvēlamies ko piemērotāku”.
Vēlāk pēc Ministru kabineta komitejas sēdes ministrs žurnālistiem teica, ka vispirms tiks atcelti reisi, kas dublējas, tāpat, viņaprāt, liels darbs veicams ar pārvadātājiem, kas pakalpojumus sniedz nelikumīgi.
Augulis arī teica, ka viens no sistēmas sakārtošanas elementiem ir elektroniskās biļetes ieviešana. Viņš skaidroja, ka patlaban īsti nevar izkontrolēt, cik, piemēram, brauc cilvēki ar invaliditāti. Pēc viņa stāstītā, sistēmu plānots ieviest no 1.janvāra, lai ir vienkāršota un skaidra uzskaite par to, cik daudz un kādi cilvēki brauc. Ministrs atturējās komentēt, cik šāda sistēma varētu izmaksāt, bet pieļāva, ka budžeta ietvaros to var izdarīt.
Augulis žurnālistiem neminēja konkrētus skaitļus, cik lielā apmērā dotācijas sabiedriskajam transportam jāsamazina, vien norādot, ka tas tiks izdarīts tādos apjomos, kādos nolemts.
Arī finanšu ministrs Andris Vilks (“Vienotība”) biznesa portālam “Nozare.lv” nevarēja pateikt, kāds ir samazināmais apjoms. Viņaprāt, galvenais ir saglabāt lielāku pretimnākšanu jomās, kurās samazinājumus iedzīvotāji justu vissāpīgāk, proti, vietējos autopārvadājumos laukos. Tur autobusi kursē reti un pirktspēja ir vismazākā. Savukārt, piemēram, maršruts Rīga-Liepāja vairāk vai mazāk ir pelnītspējīgs, tur tāda pretimnākšana nav vajadzīga.
“Subsīdijās nav tādu jomu, par kurām varam pateikt strikti, ka saglabājam to pašu līmeni,” piebilda Vilks.
Viņaprāt, nedēļas laikā varētu rasties skaidrība par konkrētākiem priekšlikumiem.
Jau ziņots, ka Finanšu ministrijas (FM) mājaslapā internetā publiskots 2011.gada valsts kopbudžeta konsolidācijas pasākumu saraksts, ko sestdien ārkārtas sēdē akceptēja Ministru kabinets. Kopumā nākamā gada kopbudžeta konsolidācijas summa ir 290,67 miljoni latu, no kuriem 88,8 miljoni latu ir izdevumu samazinājumi, 156,96 miljoni latu – ieņēmumu palielinājumi, savukārt 44,9 miljoni latu – izmaiņas fondēto pensiju shēmā.
Ar lielākajiem samazinājumiem ir jārēķinās Satiksmes ministrijai, kuras tēriņus paredzēts samazināt par 18,272 miljoniem latu.
Augulis gan norādīja, ka nākamā gada budžetā paredzētais budžeta tēriņu samazinājums nozari daudz neietekmēs, jo šogad plānots samaksāt parādus par pasažieru pārvadājumu dotācijām, līdz ar to šie tēriņi nebūs nākamajā gadā.
“Ceļus remontēsim par Eiropas naudu, kas ir jāizmanto. Ar Eiropas naudas apguvi kopumā mums iet kūtri, taču satiksmes jomā šie rādītāji ir labi,” sacīja Augulis.
NOZARE.LV
Komentāri