Izvēloties elektronikas preces, 50% jauniešu paļaujas uz pazīstamiem zīmoliem un tikai 5% galvenais izvēles kritērijs ir cena, liecina tirdzniecības uzņēmuma “Elkor” veiktā aptauja.
Jauniešu iecienītākie elektronikas preču zīmoli ir “Sony”, “Apple” un “Samsung”, savukārt vecākā paaudze dod priekšroku “Samsung”, “Electrolux” un “Tefal”.
No aptaujas dalībniekiem 50% respondentu vecumā līdz 20 gadiem norādījuši, ka, izvēloties elektronikas preces, viņiem svarīgs ir zīmols, kas pats par sevi garantē kvalitāti un izvēlētās preces kalpošanas ilgumu. Otrs atbildēs visbiežāk minētais kritērijs ir akcijas piedāvājumi, ko atzīmēja 28% respondentu. Savukārt 18% aptaujāto ir svarīgs komforts, tāpēc, pērkot preci, viņi īpašu uzmanību pievērš tehnikas inovācijām. Tikai 5% respondentu kā svarīgāko faktoru atzīmēja preces cenu un atzina, ka patlaban izvēlas vislētāko preci elektronikas un sadzīves preču grupā.
“Iepērkoties cilvēku mērķis ir ne tikai iegūt materiālu vērtību, bet arī pastāstīt un apliecināt sev un citiem, kas mēs esam. Pastāv arī tendence tērēties pāri saviem līdzekļiem ar mērķi paust sava veida pārākumu un izrādīt citiem savu it kā turību. Tāpēc nereti neiegādājamies lētākās preces, lai citi nedomātu, ka neko citu nevaram atļauties,” patērētāju uzvedību komentē sociālantropoloģe Agnese Cimdiņa.
“Elkor” veiktajā aptaujā atklājās arī atšķirības zīmolu popularitātē dažādās paaudzēs. Jauniešu vidū pirmo vietu un 24% respondentu atzinības saņēmis zīmols “Sony”, ar 22% otro vietu ieņem “Apple”, bet trešajā vietā ar 18% atrodas “Samsung”. Savukārt vecākā paaudze priekšroku dod “Electrolux” (18%), “Samsung” (14%) un “Philips” (11%) tehnikai, bet jauniešu iecienītākais zīmols “Sony” vecākās paaudzes vidū guvis tikai 7% atbalstu. Tajā pat laikā jauniešu vidū tik populārais “Apple” vecākās paaudzes uzmanību izpelnījies minimāli.
“Gados jaunā pircēju paaudze augusi laikā, kurā būtiska, reizēm pat noteicoša loma ir reklāmai. Masīvu kampaņu rezultātā zīmoli kļūst par noteikta stila un dzīvesveida etaloniem, un daudz jauniešu vēlas justies tiem piederīgi, iegādājoties noteikta ražotāja izgatavotus “mp3” atskaņotājus, viedtelefonus un planšetdatorus. Savukārt vecākajai paaudzei nozīmīgāka ir zīmolu “Electrolux” un “Philips” sadzīves un virtuves tehnika,” pircēju izvēles tendences vērtē “Elkor grupas” mārketinga direktors Juris Karlinskis.
“Elkor grupa” dibināta 1990.gadā, un tai pieder viens no lielākajiem tirdzniecības tīkliem Rīgā, ko pārstāv trīs zīmoli – modes preču veikali “Podium”, plaša patēriņa preču veikali “Elkor” un ikdienas preču veikali “Kimko”. Pašlaik Latvijā darbojas deviņi uzņēmuma veikali un tirdzniecības centri ar kopējo platību virs 60 000 kvadrātmetriem, kā arī interneta veikals. Uzņēmumā strādā vairāk nekā 800 darbinieku. 2009.gadā “Elkor” apgrozījums sasniedza 31,36 miljonus latu.
NOZARE.LV
Komentāri