Šī gada oktobrī reklāmas apjomi medijos turpināja pieaugt, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” apkopotā informācija.
Televīzijā, salīdzinot ar 2009.gada oktobri, pagājušajā mēnesī tika pārraidītas 46 037 minūtes reklāmas, kas ir par 15% vairāk. Pērn oktobrī ēterā tika pārraidītas 40 038 reklāmu minūtes. Oktobrī reģistrētas arī 121 335 reklāmas, kas ir par 10% vairāk nekā šī gada septembrī.
“TNS Latvia” reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters skaidro, ka šī tendence atkārtojas katru gadu un, paredz, ka šāds reklāmas apjoms saglabāsies arī novembrī, bet decembrī paredzams kritums.
Oktobrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēm bija “Tele2”, “Procter & Gamble”, “Henkel”, “Latvijas Mobilais telefons” (LMT) un “Maxima”. Reklamētākie zīmoli televīzijā bija “Zelta zivtiņa”, “Tele2”, “Maxima”, “Danone” un “O!karte”.
2010.gada oktobrī, salīdzinot ar pērnā gada oktobri, par 2% ir pieaudzis arī kopējais preses izdevumu aizpildījums ar reklāmu. Oktobrī presē bijuši publicēti 1,2 miljoni kvadrātcentimetru reklāmu. Bet reklāmu skaits ir bijis par 6% mazāks nekā 2009.gada oktobrī. Šogad reģistrētas 7356 reklāmas, pērn – 7809.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros) oktobrī bija “Dīksna”, “Loreal”, “Auto Group Baltic”, “Sveza Invest Limited” un “Samsung Electronics”. Savukārt reklamētākie zīmoli presē bija “Rīga Plaza”, “Volkswagen”, “Samsung”, “Prisma” un “Lancome”.
Radio oktobrī pārraidītas 16 517 minūtes, kas, salīdzinot ar 2009.gada oktobri, kad tika fiksētas 16 344 reklāmas minūtes, ir par 1% vairāk. Gan šogad, gan pērn radio pārraidīts gandrīz vienāds reklāmu skaits – 36 476 reklāmas 2010.gadā un tikai par 73 reklāmām mazāk 2009.gada oktobrī.
Pagājušajā mēnesī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LMT, “Rimi”, “Maxima”, “Rautakesko” un “Tele2”. Visvairāk reklamētie zīmoli oktobrī bija “Maxima”, “Rimi”, “K-Rauta”, “O!karte” un “Efisol”.
NOZARE.LV
Komentāri