Vismaz vienu no drukātās preses izdevumiem 2010.gadā lasījuši 94% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par vienu procentpunktu mazāk nekā 2009.gadā, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” preses auditorijas pētījums.
Kā pastāstīja “TNS Latvia” mediju pētījumu klientu vadītāja Kristīne Daugule, 2010.gadā vidēji vienu reģionālo laikrakstu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši 43% Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kas ir par trīs procentpunktiem mazāk nekā 2009.gadā. Savukārt vienu dienas laikrakstu nedēļā 2010.gadā ir lasījuši vai caurskatījuši 30% Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kas ir par četriem procentpunktiem mazāk nekā pērn.
Pēdējo septiņu dienu laikā kādu Latvijā izdotu drukātās preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 79% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Savukārt Latvijā izdotus laikrakstus pēdējo septiņu dienu laikā ir lasījuši vai caurskatījuši 74% šīs vecuma grupas Latvijas iedzīvotāju, bet žurnālus – 47%.
Kā liecina “TNS Latvia” apkopotie dati, reģionālos laikrakstus aktīvāk patērē latviešu tautības iedzīvotāji – vidēji vienu reģionālo laikrakstu nedēļā lasījuši vai caurskatījuši 52%, kas ir par diviem procentpunktiem mazāk nekā 2009.gadā, latviešu tautības iedzīvotāju, bet tikai 32%, kas ir par trīs procentpunktiem mazāk nekā pērn, citu tautību pārstāvji.
Dienas laikrakstus vienlīdz aktīvi lasa gan latvieši, gan cittautieši. Vidēji vismaz vienu dienas laikrakstu nedēļā izlasa 29% latviešu, kas ir par pieciem procentpunktiem mazāk nekā pērn, un 30% cittautiešu, kuru skaits samazinājies par četriem procentpunktiem.
Šogad populārākie žurnāli, tāpat kā 2009.gadā, bija “Ieva” un “Privātā Dzīve”. Pagājušā gada trešo un ceturto pozīciju ieguvēji šogad mainījušies vietām – šogad trešais populārākais žurnāls ir “Kas Jauns”, bet ceturtais – “Ievas Stāsti”. Žurnālu topa pirmo piecinieku noslēdz “Ilustrētā Zinātne”, kas savu pozīciju nav mainījusi.
Lasītāko laikrakstu vidū pirmo vietu nemainīgi saglabājusi televīzijas programma krievu valodā “TV-Programma”. Savukārt otrajā vietā (kāpums no desmitās pozīcijas 2009.gadā) ierindojies vēl viens laikraksts krievu valodā – “MK Latvija”. Trešajā vietā (kāpums no piektās vietas pērn) ierindojies reklāmas laikraksts “Rīgas Santīms”, kuru salīdzinoši aktīvi lasa un caurskata gan latvieši, gan cittautieši. Pagājušā gada otrs pieprasītākais laikraksts “Teleprogramma s djadjei Mišei” šajā gadā ieņem ceturto vietu, bet piektajā vietā ierindojies laikraksts “Latvijas Avīze”, kas 2009.gadā bija astotajā pozīcijā.
“TNS Latvia” “Nacionālais mediju pētījums: prese 2010.gadā” veikts laika periodā no 2009.gada 26.oktobra līdz 2010.gada 31.oktobrim aptaujājot 12 625 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Kopumā pētījumā tika apkopota informācija par 225 drukātajiem preses izdevumiem.
NOZARE.LV
Komentāri