Svētku laikā pieprasījums pēc pirotehnikas saglabājies pagājušā gada līmenī, liecina
pirotehnikas tirgotāju aptauja.
Kā pastāstīja SIA “Aldi” valdes priekšsēdētājs Aldis Zābergs, pagaidām grūti salīdzināt apgrozījuma rādītājus ar pagājušo gadu, bet cilvēki sāk iepirkt pirotehniku svētku uguņošanai, vidēji tam atvēlot 30 līdz 50 latus. “Izskatās, ka cilvēki ir aktīvi, un nav tā, ka pēkšņi interese būtu zudusi. Lai arī ir krīze, uz svētkiem cilvēki mobilizējas un vēlas sagādāt sev prieku,” stāstīja Zābergs.
“Cenas īpaši neceļam, jo cilvēku pirktspēja tāpat ir zema, mēģinām sabalansēt cenas uz savu izmaksu rēķina,” sacīja Zābergs.
Pēc viņa teiktā, arī no uzņēmumiem un pašvaldībām vērojams pieprasījums pēc svētku pirotehnikas.
Savukārt SIA “Petarde” valdes priekšsēdētājs Jānis Nutovcs stāstīja, ka šogad pieprasījums pēc pirotehnikas ir stabilāks nekā pagājušajā gadā. “Pērn faktiski aktīvs pieprasījums bija tikai pēdējās divās gada dienās, 30.decembrī un 31.decembrī,” sacīja Nutovcs.
Pēc viņa teiktā, pirkumu summas vidēji ir mazākas, cilvēki ir “nomierinājušies”, iegādājas regulāri un plāno svētkus. “Vidēji pirkuma summa ir, sākot no desmit latiem, taču ir tādi, kas atļaujas iztērēt 30 latus, bet ir arī tādi, kas iepērkas par trim latiem,” stāstīja Nutovcs, norādot, ka aktīvi pērk pašvaldības, bet uzņēmumi savu kolektīvu ballēm bieži vien salūtu neizvēlas.
Arī SIA “Oda Lux” direktors Olafs Grēns apliecināja, ka pieprasījums pēc pirotehnikas izstrādājumiem saglabājies pagājušā gada līmenī, norādot, ka vislielākais kritums varētu būt “lielo klientu” jeb uzņēmumu grupā.
Vērtējot šo gadu nozarē, Grēns norādīja, ka “gada sākumā šķita, ka sākas augšupeja, bet tad tā apstājās un atkal atsākās lejupslīde”.
NOZARE.LV
Komentāri