SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” šajā gadā atjaunojis piecus pasažieru vagonus. Pagājušajā nedēļā šaursliežu dzelzceļa līnijā Gulbene-Alūksne notika piektā pasažieru vagona izmēģinājuma brauciens pēc depo remonta, informēja uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Marina Deļikatnaja-Buša.
Gatavojoties ikgadējiem Bānīša svētkiem un sakarā ar pasažieru vagonu nolietoto tehnisko stāvokli šī gada jūlijā un augustā tika veikts četru vagonu virsbūvju faktisks kapitālais remonts.
Vagoniem paveiktie darbi ir ļoti dažādi – atkarībā no to stāvokļa. Vienam vagonam tika veikta arī interjera atjaunošana, visiem Demihovas tipa vagoniem tika nomainītas tamburu grīdas, kuras bija pilnīgi caurrūsējušas, kā arī visiem vagoniem tika izdarīts ritošā sastāva bremžu daļu remonts un virsbūvju pilnīga pārkrāsošana.
Šī gada rudenī paralēli ikdienas darbiem tika veikti arī piektā vagona remonta un atjaunošanas darbi, kas noslēdzās šī gada decembrī.
Neskatoties uz to, ka daži no atjaunotajiem vagoniem ir pat vairāk nekā 50 gadus veci, tie joprojām tiek izmantoti regulārā ekspluatācijā.
Kā stāsta uzņēmuma pārstāve, šāda veida rūpīgus remontus pasažieru vagoni savas pastāvēšanas laikā vēl nebija piedzīvojuši. Pateicoties uzņēmuma vadības politikai, vagonu remonti tika izpildīti ātri un izmantojot tikai uzņēmuma iekšējos resursus – tika pieņemti jauni darbinieki, sagatavotas uzņēmuma darbnīcas, atjaunots instrumentu klāsts un materiālu bāze. Šādi bija iespējams gan nodrošināt augstu darbu kvalitāti, gan samazināt kopējās remonta izmaksas.
Iesākti arī darbi pie vagonu elektrosistēmu unifikācijas un ieviesta vagonu radifikācija – iespēja vagonos ar skaļruņu palīdzību izplatīt paziņojumus – saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
Uzņēmumā uzskata, ka, ņemot vērā iespējamo nākamā gada finansiālo stāvokli, bija ļoti svarīgi pasažieru vagonu remontu veikt tieši šajā gadā. Tas būs labs atspaids nākamajiem gadiem un kādu laiku varēs justies droši, ka ar pasažieru vagoniem problēmu nebūs, ko īsti nevar teikt par uzņēmuma dīzeļlokomotīvēm, kuras savā ievērojamā vecumā nav vairs labākajā stāvoklī, taču līdzekļu nopietniem remontiem uzņēmumam pašlaik nav.
“Gulbenes-Alūksnes bānītis” ir vienīgais regulāri kursējošais šaursliežu vilciens Baltijas valstīs, kā arī valsts nozīmes kultūras piemineklis. Bānītis ne tikai ikdienā pārvadā vietējos iedzīvotājus un tūristus, bet arī periodiski organizē dažādus atpūtas un izklaides pasākumus.
LETA
Komentāri