Vidzemes reģionā Valmieras ražotājam SIA “Maiznīca Ieva” ir diezgan stipras pozīcijas un uzņēmums īpaši necenšas paplašināt darbības ģeogrāfiju. Izstrādājumi pārsvarā tiek pārdoti veikalos Vidzemē, taču daļa produkcijas tiek pārdota arī veikalos citos reģionos, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja “Maiznīcas Ieva” valdes loceklis Kalvis Saliņš.
Viņš piebilda, ka “Maiznīcai Ieva” ir arī pašiem savs neliels mazumtirdzniecības tīkls – firmas veikali Valmierā, Smiltenē un Cēsīs.
“Ražojam gan maizi, gan konditorejas izstrādājumus, un nav tā, ka būtu uzsvars uz vienu noteiktu produkcijas veidu, visi ir vienlīdz svarīgi, lai gan finansiālā izteiksmē maize ir pārsvarā. Darbības ģeogrāfiju īpaši paplašināt necenšamies, izņēmums ir sadarbība ar lielajiem veikalu tīkliem, kuros tiek pārdoti noteikti produkcijas veidi. Patlaban “Maiznīca Ieva” sadarbojas ar “Rimi” tīklu un notiek pārrunas arī ar “Maxima”. “Rimi” tīklam tiek piegādāta bioloģiskā maize, kuru sākām ražot šajā pavasarī,” sacīja Saliņš.
Jautāts, kā neliels reģionālais ražotājs iztur konkurenci ar lielajiem maizes ražotājiem, Saliņš skaidroja, ka tas nav viegli. “Tomēr paļaujamies uz to, ka mūsu produkts ir atšķirīgs. Ražojam Vidzemes reģionam tradicionālus izstrādājumus, līdz ar to cena bieži vien pat nav noteicošais faktors. Mūsu filozofija ir tāda, ka produktam jābūt garšīgam un, ja tas ir garšīgs, tad pircējs ir ar mieru samaksāt arī nedaudz vairāk. Nav taču nekā stulbāka, kā nopirkt negaršīgu kūku. Un par pircēju trūkumu mēs nesūdzamies, īpaši Valmierā,” uzsvēra Saliņš.
Uzņēmējs sacīja, ka Vidzemes reģionā “Maiznīca Ieva” ir pat ļoti konkurētspējīga. “Mūsu lielākā problēma, kas droši vien ir visiem nelielajiem ražotājiem, ir tā, ka mēs nevarētu izturēt ilgstošu cenu karu, tas ļoti sāpīgi atsaucas uz finanšu rādītājiem. Ja paskatāmies maizes tirgus attīstības vēsturi, tad nepārtraukti ir notikuši cenu kari. Tiklīdz tirgū ienāk kāds liels ražotājs, viņam ir mērķis iekarot zināmu tirgus daļu, un šis ražotājs dara visu, lai šo tirgus daļu iegūtu. Kā likums, viens no galvenajiem instrumentiem šajā procesā ir cena. Vispirms Latvijas tirgū ienāca “Hanzas maiznīca”, pēc tam “Fazer”, tagad “Latvijas maiznieks”, kas izveidojies, apvienojoties “Maiznīcai Dinella” un igauņu ražotājam. Domāju, ka mazajiem ražotājiem arī turpmāk neklāsies viegli,” sacīja Saliņš.
Jau ziņots, ka uzņēmuma ražošanas apjomi kopš šā gada jūnija ir augoši, tāpēc, neraugoties uz grūto gada sākumu, šogad apgrozījums tiks noturēts pagājušā gada līmenī un būs ap 1,6 miljoniem latu, sacīja Saliņš.
Nākamgad apgrozījums varētu vēl pieaugt, tomēr to ietekmēs arī paredzamais izejvielu cenu kāpums. Saliņš prognozē, ka nākamgad uzņēmums pēc vairāku gadu pārtraukuma varētu gūt arī peļņu.
SIA “Maiznīca Ieva” dibināta 1995.gadā. Tajā strādā 150 darbinieki.
Maiznīca sadarbojas ar Vidzemes veikalu tīkliem un individuālajiem uzņēmumiem. Aktīvo klientu vidū ir vairāk nekā 340 uzņēmumu.
2009.gadā maiznīcas apgrozījums bija 1,645 miljoni latu, savukārt 2008.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 1,57 miljoni latu.
2009.gadā “Maiznīca Ieva” strādāja ar 208 654 latu zaudējumiem, bet 2008.gadā uzņēmums cieta 160 041 lata zaudējumus.
“Maiznīca Ieva” 100% īpašnieks ir SIA “MI Grupa”.
NOZARE.LV
Komentāri