Šī gada martā, salīdzinot ar 2010.gada to pašu periodu, visvairāk televīzijā reklamējušies mazumtirdzniecības nozares pārstāvji, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” apkopotie dati.
Kopumā martā televīzijā raidītas 9446 mazumtirdzniecības uzņēmumu reklāmas, kas ir par 46% vairāk nekā 2010.gada martā. Tādejādi mobilo sakaru nozarē neierasti vērojams kritums, un tā ieņem otro pozīciju, izvietojot par 6% mazāk reklāmu nekā pirms gada.
Šī gada martā par 15% vairāk reklamētas arī zāles, kuras ierindojas trešajā vietā. Savukārt mājsaimniecības higiēnas preču reklāmas televīzijā bija par 8% mazāk nekā pērn. Matu kopšanas līdzekļi reklamēti par 11% vairāk nekā 2010.gada martā.
Kopumā martā “TNS Latvia” Reklāmu reģistrs televīzijā fiksējis 97 480 reklāmu un 17 993 sponsorreklāmu, kas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem, gadījumus.
Reklāmas gadījumu skaits martā ir pieaudzis par 20%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 18%, kopumā nodrošinot 12% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.
“TNS Latvia” Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka šī gada martā reģistrēts lielākais televīzijas reklāmu skaits Latvijas vēsturē, pārspējot līdzšinējo 2008.gada marta rekordu. “Katru gadu novērojama tendence aprīlī un maijā televīzijas reklāmu skaitam pieaugt vēl vairāk, tātad šogad iespējami vēl jauni rekordi,” prognozē Rumpēters.
2011.gada martā, salīdzinot ar februāri, novērojams, ka vairāk reklāmu izvietots nakts laikā no plkst.24 līdz 7. Visvairāk izvietoto reklāmu skaits samazinājies dienas laikā no plkst.9 līdz 18, kurā gan joprojām tas sasniedz gandrīz pusi jeb 49% no visu diennaktī noraidīto reklāmu kopskaita. Tuvojoties vasarai un gaišākiem vakariem, paredzams, ka dienas laika reklāmu skaits vēl turpinās samazināties par labu vēlākām vakara stundām.
“TNS Latvia” veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm.
Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 12 televīzijas kanāliem, 22 avīzēm, 75 žurnāliem, 15 radiostacijām, astoņiem interneta portāliem un septiņām vides reklāmas kompānijām.
NOZARE.LV
Komentāri