Latvijas Pasts šā gada pirmajā ceturksnī nopelnījis aptuveni 40 000 latu, liecina provizoriskie rezultāti, par kuriem paziņoja uzņēmums.
Tomēr par darbības rezultātiem gadā kopumā Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Aigars Vītols nav optimistisks, skaidrojot to ar no uzņēmuma neatkarīgiem ārējiem apstākļiem.
Latvijas Pasts savā paziņojumā norāda, ka pirmajā ceturksnī, neņemot vērā nelabvēlīgo tirgus konjunktūru, kas saistīta gan ar valsts, gan globālajiem ekonomiskajiem apstākļiem, kā arī konkurences saasināšanos, uzņēmums strādājusi sekmīgi, būtiski samazinot izmaksas, piesaistot jaunus klientus un palielinot ieņēmumu daļu vairākos tirgus segmentos.
“Lai gan skaidri redzam ekonomiski nelabvēlīgās tendences pasta nozarē gan pasaulē, gan Latvijā, uzņēmums gada pirmajos mēnešos tomēr spējis gan nodrošināt sekmīgu darbību, gan konkurēt ar citiem nozares komersantiem un piesaistīt jaunus klientus,” vērtē Vītols.
Gada pirmajos trīs mēnešos pasts piesaistījis jaunus klientus un palielinājis ieņēmumus no starptautisko pasta pakalpojumu sniegšanas par 11% salīdzinājumā ar analogu periodu iepriekšējā gadā. Lielākais starptautisko pasta pakalpojumu pieaugums šajā periodā bijis starptautiskajos eksprespasta sūtījumos, ieņēmumu apjomam šajā sektorā gandrīz divkāršojoties, kā arī starptautiskajos vēstuļu sūtījumos, kur ieņēmumu apjoms palielinājies par 10%.
Uzņēmuma sniegtie dati liecina, ka arī Latvijas tirgū pasta pakalpojumu jomā attiecībā uz Latvijas Pastu vērojamas pozitīvas tendences. Piemēram, šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar pirmajiem trim mēnešiem 2010.gadā, par 22% pieauguši ieņēmumi no pastam sniegtajiem eksprespasta jeb kurjerpasta pakalpojumiem.
Palielinājumu Latvijas Pasts saista ar aktivitātēm jaunu klientu piesaistē, kā arī pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu.
Pirmajā ceturksnī par 23% palielinājušies ieņēmumi no mazumtirdzniecības pakalpojumu sniegšanas, bet par 24% – ieņēmumi no pasta nodaļās sniegtajiem pakalpojumiem.
Tajā pašā laikā apjoma samazinājums skāris tās sniegto pakalpojumu jomas, uz kurām attiecas kopš gada sākuma piemērojamās nodokļu izmaiņas, kā arī vispārējās pasta tirgus tendences, norāda uzņēmums.
Tai skaitā pirmajos trīs mēnešos jaunās pievienotās vērtības nodokļa likmes piemērošanas kārtības rezultātā, paaugstinot nodokli sūtījumiem ar vērtību virs desmit eiro (septiņiem latiem), trīskārtīgi samazinājušies paku sūtījumi uz Latviju no trešajām valstīm.
Savukārt, attīstoties alternatīviem informācijas apmaiņas kanāliem elektroniskajā vidē, tradicionāli turpināja samazināties iekšzemes vēstuļu korespondences apjomi, ieņēmumiem šajā sektorā samazinoties par 19% pret 2010.gada attiecīgo periodu. Uzņēmuma rezultātus nelabvēlīgi ietekmē arī negodīgu konkurentu aktivitātes.
Vērtējot turpmāko darbību, Latvijas Pasts, ņemot vērā plānotās nodokļu izmaiņas un degvielas cenu kāpumu, ir piesardzīgs attiecībā uz gada sākuma pozitīvo tendenču turpināšanos ilgtermiņā.
“Tāpēc Latvijas Pastam jāturpina process un izmaksu tālāka optimizācija, jāplāno jauni pasākumi maksimālai izdevumu samazināšanai. Viens no variantiem ir ar pasta pakalpojumu nodrošināšanu tieši nesaistīto un nerentablo pakalpojumu pārskatīšana, tostarp meitasuzņēmumu darbību izvērtēšana,” norādīja Vītols.
Par būtiskākajiem šogad veicamajiem darbiem uzņēmums uzskata pasta sūtījumu piegādes un klientu apkalpošanas kvalitātes paaugstināšanu, jaunu pakalpojumu izstrādi un ieviešanu, piemēram, e-aicinājumu sistēmas ieviešanu, kā arī uzņēmuma vadības sistēmas modernizāciju.
Latvijas Pasts uztur vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietas Latvijā. Latvijas Pasts piegādā vēstules un citus sūtījumus, sniedz filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses un mazumtirdzniecības pakalpojumus.
Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 5000 darbinieku.
Gada sākumā intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” Vītols informēja, ka saskaņā ar neauditētiem datiem 2010.gadu Latvijas Pasts noslēdzis ar 600 000 latu zaudējumiem, kas ir četras reizes lielāki nekā 159 282 latu zaudējumi 2009.gadā, savukārt apgrozījums bija 42 miljoni latu. Viņš prognozēja, ka šogad Latvijas Pasts varētu strādāt ar pusotra miljona latu peļņu, savukārt uzņēmuma apgrozījums varētu sasniegt 44 miljonus latu.
NOZARE.LV
Komentāri