Sestdiena, 20. decembris
Vārda dienas: Arta, Minjona

Limbažos noslēgusies publiskā apspriešana par tranzītielas izbūvi

Druva
10:23
15.08.2011
59

Limbažos noslēgusies publiskā apspriešana par tranzītielas izbūvi posmā no Rīgas ielas līdz K.Barona ielai Limbažu pilsētā. Apspriešanas laikā pašvaldība saņēmusi vairāku iedzīvotāju jautājumus par to, kā projekta realizācija ietekmēs Limbažus, ja kādreiz caur pilsētu atjaunos dzelzceļa satiksmi, pastāstīja pašvaldības pārstāve Līva Tauriņa.

Tomēr pašvaldība saņēmusi informāciju, ka dzelzceļa satiksmi nav plānots atjaunot, turklāt, ja tas kādreiz tomēr notiktu, izbūvētā tranzītiela dzelzceļam netraucētu.

Iepriekš Limbažu novada pašvaldība nosūtīja vēstuli Satiksmes ministrijai un VAS “Latvijas Dzelzceļš”, lūdzot izteikt viedokli par tranzītielas izveides iespējamību, izmantojot dzelzceļa uzbēruma klātni dzelzceļa zemes nodalījuma joslā Limbažu pilsētas un Limbažu pagasta administratīvajā teritorijā. No Satiksmes ministrijas saņemta atbilde, ka tā nenoraida tranzītielas izveides iespējamību, izmantojot esošo dzelzceļa uzbēruma klātni. VAS “Latvijas Dzelzceļš” savā atbildes vēstulē norāda, ka 2000.gada 13.jūnijā dzelzceļa josla nodota pašvaldībai, tāpēc šis jautājums nav tās kompetencē.

Ieceres publiskās apspriešanas sanāksmē tikās pašvaldības pārstāvji, projektētāji, ceļa būves speciālisti un pilsētas iedzīvotāji. Ar tranzītielas ieceres izklāstu sapulces dalībniekus iepazīstināja SIA “Firma L4” projektēšanas inženiere Linda Šaķe. Pēc iepazīstināšanas ar projekta risinājumiem klātesošie uzdeva jautājumus un izteica komentārus. Jau vairākkārt publiskās apspriešanas laikā izskanējis jautājums, kas notiks, ja caur Limbažiem nākotnē atjaunos dzelzceļa satiksmi.

Šaķe norādīja, ka pēc dzelzceļa klātnes parametriem vietas ir pietiekami daudz, lai izvietotu gan ceļu, gan dzelzceļa līniju ar vienu sliežu ceļu, klātni nedaudz vietām paplašinot. Taču jāatzīmē, ka satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), 22.jūlijā apmeklējot Limbažos, uzsvēra, ka dzelzceļa posma no Skultes līdz Limbažiem pagarināšana nav plānota: “Te nav rūpniecības un kravu. Bet, ja nav kravu, tad dzelzceļa uzturēšanai nav nekāda ekonomiska pamata. Dzelzceļa sliedes bez kravas nevar pastāvēt. Jau tagad valsts dotē pasažieru pārvadāšanu. Ar to pasažieru plūsmu, kas te varētu būt, nevar nosegt infrastruktūras uzturēšanas izmaksas.”

Tika uzdots jautājums par ātrgaitas dzelzceļa “Rail Baltica” iespējamo virzīšanu caur Limbažiem. Šaķe informēja, ka Satiksmes ministrija veikusi izpēti un šī gada pavasarī tā noslēgusies. Tajā tika izskatīti četri varianti, un variants caur Limbažiem bijis pēdējais, mazāk ticamais.

Ja arī caur Limbažiem tiktu izbūvēts “Rail Baltica”, Limbažos šim maršrutam nebūtu pieturvietas un pilsēta no tā neko neiegūtu. Tuvākā pieturvieta Latvijas teritorijā būtu Rīgā. Šāda veida ātrgaitas dzelzceļa satiksme nevienā vietā nekrustojas vienā līmenī ar ielām un ceļiem, līdz ar to Limbažu pilsēta tiktu sadalīta divās daļās ar iespējamu vienu divlīmeņu krustojumu Cēsu ielai.

Apspriešanas laikā izskanēja vairāki priekšlikumi. Piemēram, uz pāris gadiem neveikt nekādas darbības saistībā ar bijušās dzelzceļa līnijas uzbērumu un tās nodalījuma joslā un iecerēto tranzītielu virzīt pa pašreizējo Stacijas ielas koridoru. Cēsu un Stacijas ielas krustojumā satiksmi organizēt, izbūvējot ovālas formas rotācijas apli, kas iekļautu arī perspektīvo tranzītielu. Apsvērt iespēju tranzītielai izbūvēt Strautu ielas pieslēgumu. Lai neatstātu īsu posmu bez asfaltbetona seguma, izveidoto nobrauktuvi uz Kaupiņciemu noasfaltēt aptuveni 100 metru garā posmā, lai saslēgtos ar jau noasfaltēto Priežu ielu. Saņemts arī jautājums, kāpēc Limbažiem nevar veidot apvedceļu. Tas nav iespējams tādēļ, ka Eiropas fonda līdzekļi gaidāmajā projektā piesaistāmi tikai un vienīgi tranzītielas sakārtošanai, ne pilsētas apejas būvniecībai.

Esošajā situācijā cauri Limbažu pilsētai virzās četru reģionālo autoceļu turpinājumi – tranzītielas, kas savieno Limbažu pilsētu ar citām Latvijas pilsētām – P9 Ragana-Limbaži, P11 Tūja-Kocēni, P12 Limbaži-Salacgrīva, P13 Limbaži-Aloja. Autoceļa P9 turpinājums Limbažu pilsētā ir Rīgas iela, bet autoceļa P13 turpinājums ir Stacijas ielas posms līdz Cēsu ielai.

Lai caurbrauktu Limbažu pilsētu, galvenā satiksmes plūsma tiek virzīta cauri pilsētas centram, pa ielām, kuras nav paredzētas intensīvai transporta kustībai, – Jūras ielu, Cēsu ielu, Rīgas ielu un Stacijas ielu. Pie minētajām ielām pieslēdzas daudz mazāksvarīgas nozīmes ielas, nobrauktuves uz īpašumiem, ir ierīkotas stāvvietas gar ielas malām, pie krustojumiem ierīkotas neregulējamas gājēju pārejas. Šie apstākļi rada konfliktpunktus, kur satiekas dažādas nozīmes satiksmes dalībnieki – transports, gājēji un velosipēdisti -, kā arī ievērojami palēnina transporta pārvietošanās ātrumu.

Lai uzlabotu satiksmes dalībnieku drošību un komfortu, uzlabotu sasniedzamību, palielinātu pārvietošanās ātrumu un atslogotu pilsētas centru no tranzītsatiksmes, tiek izskatīti varianti tranzītielas, kas savieno autoceļu P9 ar P13, rekonstrukcijai. Viens no tiem paredz jaunas tranzītielas izbūvi bijušā dzelzceļa teritorijā, kas posmā no Ķiršu ielas līdz K.Barona ielai virzās paralēli Stacijas ielai.

Bijušā dzelzceļa josla ir piemērota jaunas ielas izbūvei, jo attālums starp īpašuma robežām, kurās var veikt būvdarbus, svārstās no 30 līdz 45 metriem. Šajā zonā iespējams izvietot gan ielu, gan gājēju ietves un veloceliņu, kā arī nepieciešamās inženierkomunikācijas. Zonā neatrodas esošas komunikācijas, kurām būtu nepieciešama pārbūve, kā arī netraucē esošā apbūve.

LETA jau ziņoja, ka Limbažos no tranzīta kustības plānots atslogot Rīgas ielu, novirzot smago transportu, sākot no ceļa uz pārbrauktuvi (tūlīt aiz pilsētas robežzīmes) pa dzelzceļa joslu līdz K.Barona ielai.

Limbažu novada pašvaldības izpilddirektors Agris Blumers uzsver: “No vairākiem variantiem, tostarp Stacijas vai Rīgas ielas veidošanas par tranzīta ielu, dzelzceļa līnija tomēr ir piemērotākais. Tādējādi tiktu ievērotas iedzīvotāju intereses, ņemot vērā tranzīta ielas specifiku ar smago transportu. Tāpat minētajās ielās izbūvi sarežģītu komunikāciju līnijas, turpretī dzelzceļa joslu tikai trīs vietās šķērso ūdensvads.”

Iespēja izbūvēt tranzītielu pašvaldībai būs rudenī, startējot Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) projektu konkursā par tranzīta ielu sakārtošanu. Saskaņā ar projekta vadlīnijām vienā projektā būs iespēja apgūt no 500 000 līdz pat 5,6 miljoniem latu, ko 85% apmērā atbalstīs ERAF, 15% būs pašvaldības un valsts līdzfinansējums.

LETA

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Jaunpiebalgā zināšanas un prasmes veicina ziedošanu bērniem ar kustību traucējumiem

00:00
20.12.2025
19

Ar erudīcijas spēli “Apslēptās zināšanas” un dāsni nosolītiem amatnieku un mājražotāju darbiem Jaunpiebalgā savākti 2141 eiro bērnu ar kustību traucējumiem atbalstam. Labdarības pasākums – aizraujošas zinību sacensības un vietējo meistaru darbu izsole – pagasta Kultūras centrā notika otro gadu. Idejas iniciatore Kitija Stauvere ir bērnu un jauniešu interešu centra “Tagad” vadītāja. “Tas bija negaidīti! Tā […]

Sēņu festivāls labi “iesakņojas”

00:00
19.12.2025
49

Jau trešo gadu Cēsīs norisinājās īpašs sēņu un mākslas vienotībai veltīts festivāls, kas šogad ieguvis nosaukumu “Mikokultūra”, ik gadu tā programmai – tāpat kā sēnēm labvēlīgos apstākļos – tikai pieaugot un paplašinoties. Aizvadītajā sestdienā dažādās pilsētas vietās apmeklētāji varēja gūt visnotaļ plaša spektra informāciju par sēnēm – no to audzēšanas pieredzes stāstiem, sēņu kulinārijas brīnumu […]

Cēsīs autobusi sāk kursēt no atjaunotā Stacijas laukuma

00:00
18.12.2025
349

15.decembrī gan kājāmgājēji, gan autobraucēji ievēroja, ka Cēsu Stacijas laukumā vairs nav norobežojošo zīmju, kas liegtu kustību. Tā kā pabeigti galvenie rekonstrukcijas darbi, šodien no plkst. 12 AS “CATA” atsāks reisu izpildi un pasažieru apkalpošanu atjaunotajā teritorijā, izmantojot jaunizveidotās iekāpšanas un izkāpšanas platformas. Galvenais, kas iedzīvotājiem jāievēro, – tagad transporta kustība Stacijas laukumā organizēta pa […]

Straupe – maza toreiz un tagad. Pamanāma un zināma

10:05
17.12.2025
121

Straupe bija mazākā pilsēta Hanzas savienībā pirms gadsimtiem un tāda ir arī mūsdienu tīklojumā “Jaunā Hanza”.  “Vēsturiskā atmiņa veido identitāti. Hanzas savienība ir saistīta ar Straupi. Kaut tas bija ļoti tālā pagātnē, pret šo laiku ir pozitīva attieksme. Straupie­šiem sava vēsture ir svarīga,” saka Lielstraupes pils pārvald­niece Rudīte Vasile un pastāsta, ka ik vasaru Pārgaujas […]

Ne tikai kārtības sargi, bet arī iedvesmas avots cits citam

00:00
17.12.2025
555

Gadskārtējā policistu apbalvošanas pasākumā, kas aizvadītajā nedēļā norisinājās Limbažos, arī šoreiz par īpašākiem darba sasniegumiem vai ievērojamu dienestā aizvadīto laiku godināta virkne Vidzemes kārtībsargu, tostarp arī 18 no Dienvidvidzemes iecirkņa, kura pārziņā ir Cēsu un Madonas novads. Atzīmējot Valsts policijas (VP) 107. gadadienu, teju 60 Vidzemes reģiona pārvaldes (VRP) likumsargu 11. decembrī bija aicināti uz […]

Tradīcija - Ziemassvētku tirdziņi. Ne tikai iepirkšanās

00:00
16.12.2025
78

Decembris ir Ziemassvētku tirdziņu laiks. Laukumos un skvēros, ielās, kultūras namos valda svētku noskaņa, skan dziesmas, smaržo piparkūkas, tiek piedāvāts plašs preču klāsts. Dažviet Ziemassvētku egles iedegšana ar dažādiem priekšnesumiem lieliem un maziem pašsaprotami ir arī tirdziņš. Katrā vietā savas tradīcijas. Bet visur rīkotāji uzsver, ka Ziemassvētku tirdziņu nevar salīdzināt ar citiem, jo tajos valda […]

Tautas balss

Egle rada prieku

09:57
17.12.2025
19
Cēsniece L. raksta:

“Priecājos par Cēsu galveno egli Vienības laukumā. Tā izgreznota ļoti jaukām gaismiņām. Prieks skatīties gan autobraucējiem, gan gājējiem. Šajās tumšajās dienās, ieraugot mirdzošās spuldzītes, sejā iezogas smaids,” sacīja cēsniece L.

Klientus necenšas piesaistīt

15:11
13.12.2025
36
Lasītāja I. raksta:

“Cēsīs “Latvijas Pasta” nodaļa tagad atrodas tirdzniecības centrā “Solo”. Ieejot lielajā ēkā, grūti saprast, kur atrodas pasts. Ir gan izlikta plāksne ar norādi, bet to var arī nepamanīt. Informācijas statīvs novietots uz grīdas, savukārt košie un pamanāmie veikalu nosaukumi virs tirdzniecības telpu durvīm neapzināti liek starp tiem meklēt pasta nosaukumu. Cilvēks skatās un nesaprot, kur […]

Latvijas preces - dārgas

15:11
13.12.2025
33
Seniore M. raksta:

“Visur mudina pirkt Latvijas pārtikas preces. Bet, kad veikalā paskatās, cik tās maksā, tomēr jāizvēlas ievestie produkti. Ne­zinu, vai pie vietējās produkcijas augstajām cenām vainojami tirgotāji vai ražotāji, bet kaut kas tur nav kārtībā. Vēl arī jāsaka, ka ne vienmēr vietējā produkta garša ir labāka nekā importētajām precēm. Protams, tas ir gau­mes jautājums, bet man […]

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
50
1
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
51
1
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Sludinājumi