Marta sākumā Gulbenes-Alūksnes bānītis ieguvis dzelzceļa kravu pārvadājumu licenci, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” pārstāvji. Bānītis, kura ikdienas pamatdarbības veids ir regulārie pasažieru pārvadājumi, martā kļuvis par sesto kravu pārvadātāju pa dzelzceļu Latvijā. Šāda licence Gulbenes-Alūksnes bānītim galvenokārt bija nepieciešama, lai veiktu demonstratīvos kravu pārvadājumus, jo daudziem tūristiem, īpaši ārzemju, interesē klātienē redzēt un nofotografēt, kā ar vilcieniem tiek pārvadātas dažādas preces. Ar SIA “LDz ritošā sastāva serviss” un SIA “LDz Cargo” atbalstu 2010.gadā tika restaurēts kravas vagons, un licence noderēs visu pasažieru ērtībām, lai pārvadātu lielgabarīta priekšmetus, piemēram, velosipēdus, atsevišķā kravas vagonā. Pirms 20 gadiem šaursliežu dzelzceļa posmā Gulbene-Alūksne tika pārtraukti kravu pārvadājumi pa dzelzceļu. Agrāk pa šaursliežu dzelzceļu tika pārvadāti gan kokmateriāli, gan minerālmēsli, ogles un citas kravas. Patlaban, ja būtu pamatota kravu plūsma, šāda licence ļautu veikt arī šādus pārvadājumus, uzsver uzņēmumā. Līdz šim Gulbenes-Alūksnes bānītis pazīstams kā vienīgais regulāri kursējošais šaursliežu dzelzceļš Baltijas valstīs, kā arī valsts nozīmes kultūras piemineklis. Pasažieru pārvadājumus Gulbenes-Alūksnes bānītis veic katru dienu un bez tiem regulāri rīko dažādus izklaidējošus pasākumus. NOZARE.LV
Komentāri