Uzņēmuma “Liepājas autobusu parks” vadība pauž bažas, ka tarifu paaugstinājums starppilsētu nozīmes autobusu maršrutos, kas stāsies spēkā no šā gada 1.aprīļa, negatīvi var ietekmēt pasažieru skaitu. Kā “Rietumu Radio” sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs, pirms ikviena tarifu paaugstinājuma esot bažas par pasažieru skaita samazinājumu, taču piekrīt, ka līdz ar degvielas cenu celšanos tarifu paaugstinājums ir neizbēgams. Viņš atzīst, ka tarifs nav mainīts trīs gadus, taču paaugstinājumu raksturo kā būtisku. Piemēram, maršrutā Liepāja-Rīga biļetes cena no līdzšinējiem 5,40 latiem no 1.aprīļa pieaugs līdz aptuveni sešiem latiem. Tiesa gan, “Liepājas autobusu parka” sīvāko konkurentu – mikroautobusu, kas arī pārvadā pasažierus Liepājas-Rīgas maršrutā, – biļetes jau pašlaik maksājot ap septiņiem latiem. Kā uzskata Ārbergs, biļešu cenām, braucot garākus attālumus, vajadzētu būt zemākām, taču “Latvijā viss ir otrādi”. Jautāts par iespējamo biļešu cenu pieaugumu Liepājā, kur uzņēmums veic lielāko daļu pasažieru pārvadājumu ar autobusiem, Ārbergs norādīja, ka lēmumu par biļešu cenu izmaiņām var pieņemt tikai pašvaldības aģentūra “Liepājas sabiedriskais transports”, kas no šī gada sākuma organizē pasažieru pārvadājumus pilsētā. “Liepājas autobusu parka” ar aģentūru noslēgtais līgums paredz, ka pasažieru pārvadātājs ik mēnesi saņem kompensāciju par degvielas cenu pieaugumu. Kā informēja Ārbergs, kompensācijas apmērs no līguma slēgšanas brīža pagājušajā gadā pieaudzis par aptuveni septiņiem procentiem. Kā portālam “liepājniekiem.lv” sacījis aģentūras “Liepājas sabiedriskais transports” direktors Gints Lūsis, jautājums par biļešu cenu paaugstināšanu pašlaik netiekot skatīts. Lūsis paudis viedokli, ka problēmas, ko izraisa degvielas cenu pieaugums būtu jāregulē valstiski, piemēram, paredzot akcīzes nodokļa atlaides degvielai, ko izmanto sabiedriskais transports. Jaunos tarifus starppilsētu nozīmes autobusu maršrutos ir izstrādājusi Valsts SIA “Autotransporta direkcija” un tie paredz, ka maršrutu posmos, kas pārsniedz 150 km, braukšanas maksa pieaugs vidēji par 10% līdz 11%. LETA
Komentāri