Pirmdiena, 22. decembris
Vārda dienas: Saulvedis, Saule

Dažādā kolektīvās iepirkšanās pieredze

Druva
14:14
12.06.2012
15
Mg 0210

Pēdējā gada laikā kolektīvās iepirkšanās portāli savairojušies lielā skaitā. Latvijā to ir apmēram 40. Portālos

tiek piedāvāts viss, sākot no ikdienas sīkumiem, daždažādiem skaistumkopšanas piedāvājumiem līdz pat ceļojumiem uz tālām zemēm. Atlaides

piesola līdz pat 70 procentiem un, kā liecina informācija, interneta lietotāji šo iespēju izmanto ļoti labprāt. Dažkārt gan tie, kuri izmantojuši kolektīvās iepirkšanās pakalpojumus, norāda, ka jābūt piesardzīgiem, un nevar grābt tikai tāpēc, ka “pa lēto”. Pirms pirkšanas labāk sazvanīties ar pakalpojuma sniedzēju un noskaidrot, vai tiešām par noteikto summu būs konkrētais pakalpojums.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane norāda, ka portāli gūst arvien lielāku popularitāti, tāpēc pieaug arī saņemto sūdzību skaits. Visbiežāk cilvēki neapmierināti, ka viņiem nav ļauts izmantot atteikuma tiesības, kas pēc normatīvajiem aktiem pienākas. Proti, 14 dienu laikā var atteikties no kupona, pakalpojuma vai preces, ja tas nav saņemts. Dažkārt cilvēki sūdzas, ka nespēj izmantot kuponu līdz nosacītajam termiņam, jo grib rezervēt pakalpojumu pēdējās dienās, kad viss jau izrādās aizņemts.

“Cilvēkiem

rūpīgi jāiepazīstas ar piedāvājumu, jāizlasa pakalpojuma apraksts un tā saņemšanas kārtība, lai pēc tam nebūtu domstarpību,” norāda S. Gertmane.

Arī mūsu puses uzņēmēji iesaistījušies

akcijās kolektīvās iepirkšanās portālos un viņu pieredze ir dažāda. “Ozolkalns” SIA valdes priekšsēdētājs Ģirts Kaļķis sadarbību ar kolektīvās iepirkšanās portāliem vērtē pozitīvi: “Kā mārketinga aktivitāte tas noder, jo ļauj par sevi atgādināt plašam lokam, netērējot papildu naudu.”

Taču svarīgi esot izdarīt pareizo izvēli, ar kuru portālu sadarboties. Katram portālam ir savi noteikumi, tāpēc pirms piekrist, vajag rūpīgi iepazīties ar piedāvājumu.

“Ozolkalns” atlaižu kuponus piedāvājis gan ziemas sezonā, gan tagad – vasarā.

“Ziema beidzās ātrāk, daļa kuponu palika neizmantota, lai arī naudu par to jau bijām saņēmuši, jo portāls mums pārskaitīja pusi no maksas par katru nopirkto kuponu. Neatkarīgi, vai tas bija izmantots vai ne.

Protams, klienti bija neapmierināti, zvanīja, prasīja, kāpēc ziema beidzās, bet tur mēs neko nevaram ietekmēt.

Taču, manuprāt, ar šīm atlaidēm nevar pārāk aizrauties. Patlaban piedzīvojumu parki ļoti aktīvi iesaistījušies, un rezultātā sanāk, ka tirgus cena ir atlaides cena, bet tas nav pareizi. Tas var pamatīgi kaitēt biznesam, jo pamatcena nav grābta no gaisa, tai ir ekonomisks aprēķins. Tāpēc ilgstoši strādāt ar tādām atlaidēm nav iespējams.”

Baseina “Rifs” īpašniekam Edmundam Gravam pieredze sadarbībā ar kolektīvās iepirkšanās portāliem ir krietni rūgtāka. Kā viņš atzīst, tik dārga reklāma savā mūžā nav bijusi: ” Jā, tolaik mūsu piedāvājumu apskatījās 70 tūkstoši visā Latvijā, bet

atlaižu kuponus galvenokārt nopirka regulārie apmeklētāji. Jaunie klienti, uz kuriem, iesaistoties šajā akcijā,

bija galvenā cerība, izrādījās vien nieka pieci procenti, un tie paši tikai vienreiz atbrauca. Apgrozījums šajos trīs mēnešos, kamēr bija akcija, nokrita uz pusi.”

Viņš norāda, ka no šīs sadarbības ieguvēji bijuši tikai portāla īpašnieki, bet uzņēmējam nācies sniegt pakalpojumu ar 75 procentu atlaidi. Lai piedāvājumu iekļautu portālā, tam bija jābūt ar 50 procentu atlaidi, bet no atlikušajiem puse aizgāja portālam kā komisijas maksa.

“Portālam nauda no kuponu pircējiem ienāca uzreiz, bet man maksāja vien mēnesi pēc tam, kad klients atbrauca un izmantoja kuponu. Piedevām noteikumi bija tādi, ka man nekas netika no tiem, kuri nopirka, bet neatnāca. Visa nauda palika portāla rīcībā.

Iesaistoties akcijā, bija vēlme piesaistīt jaunus klientus, bet izdevīgi tas bija tikai pastāvīgajiem klientiem, kuri sapirkās kuponus un varēja izmantot. Toties es trīs mēnešus strādāju zem pašizmaksas,” atzīst E. Grava, uzsverot, ka vairs šādās akcijās nepiedalīsies.

Kolektīvās iepirkšanās portālu nozīme tūrismā tiek vērtēta negatīvi. Biznesa portāla “Nozare.lv” rīkotajā diskusijā “Relaks tūre” valdes locekle Evita Grāvīte atzīst, ka tas ir vienkārši vājprātīgi: “Uz šiem portāliem esmu drausmīgi nikna. Visu laiku esam turējušies tam pretī. Ja redzu, ka autobusu tūrismā braucienu uz Horvātiju pārdod par 154 latiem, mati ceļas stāvus. Esam mēģinājuši sarēķināt, kā iespējams dabūt tādu cenu.”

Pēc viņas teiktā, ar procentuālām atlaidēm esot jāuzmanās, jo var izrādīties, ka klientu gaida nepatīkami pārsteigumi: “Cilvēks nonāk galamērķī un saprot, ka apartamenti ir astoņvietīgi, ka tur nav iespējams pagatavot ēdienu, ka vīrieši un sievietes tiek salikti kopā. Turklāt uz vietas jāpiemaksā par vienu ekskursiju, otru, un rezultātā piedāvātā summa kāpj. Šie cilvēki, atbraucot mājās, ir ļoti dusmīgi.”

Jānis Gabrāns

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Gripas un arī citu sezonas vīrusu infekciju uzrāviens

00:00
22.12.2025
87

Šķiet, ka gripas vilnis pie mums atceļojis nedaudz agrāk, kā ierasts, un dažos bērnudārzos grupiņās tikai pāris bērnu, taču visas novada izglītības iestādes strādā, saslimstība nav tika liela, lai būtu jāievieš kādi īpaši nosacījumi. Cēsu klīnikas sabiedrisko attiecību speciāliste Madara Ozoliņa “Druvai” apliecināja, ka veselības aprūpes iestādē, protams, gripas vilni sajūtot visātrāk – saslimušie ir […]

Būt tuvāk viens otram un savām vērtībām

00:00
21.12.2025
162

Cēsu klīnikas ­­­­dar­binieki tikās gada izskaņas svinīgā pasākumā “Tuvumā”, lai atskatītos uz paveikto, novērtētu sasniegto un pateiktu paldies. Pasākuma vadmotīvs šogad bija tuvums – viens otram, savām vērtībām un svētku priekam. Cēsu klīnikas valdes priekšsēdētāja daktere Inga Ažiņa “Druvai” pauda: “Aizvadītais gada izskaņas pasākums mums visiem bija īpašs – ne tikai tāpēc, ka varējām satikties […]

Jaunpiebalgā zināšanas un prasmes veicina ziedošanu bērniem ar kustību traucējumiem

00:00
20.12.2025
68

Ar erudīcijas spēli “Apslēptās zināšanas” un dāsni nosolītiem amatnieku un mājražotāju darbiem Jaunpiebalgā savākti 2141 eiro bērnu ar kustību traucējumiem atbalstam. Labdarības pasākums – aizraujošas zinību sacensības un vietējo meistaru darbu izsole – pagasta Kultūras centrā notika otro gadu. Idejas iniciatore Kitija Stauvere ir bērnu un jauniešu interešu centra “Tagad” vadītāja. “Tas bija negaidīti! Tā […]

Sēņu festivāls labi “iesakņojas”

00:00
19.12.2025
71

Jau trešo gadu Cēsīs norisinājās īpašs sēņu un mākslas vienotībai veltīts festivāls, kas šogad ieguvis nosaukumu “Mikokultūra”, ik gadu tā programmai – tāpat kā sēnēm labvēlīgos apstākļos – tikai pieaugot un paplašinoties. Aizvadītajā sestdienā dažādās pilsētas vietās apmeklētāji varēja gūt visnotaļ plaša spektra informāciju par sēnēm – no to audzēšanas pieredzes stāstiem, sēņu kulinārijas brīnumu […]

Cēsīs autobusi sāk kursēt no atjaunotā Stacijas laukuma

00:00
18.12.2025
437

15.decembrī gan kājāmgājēji, gan autobraucēji ievēroja, ka Cēsu Stacijas laukumā vairs nav norobežojošo zīmju, kas liegtu kustību. Tā kā pabeigti galvenie rekonstrukcijas darbi, šodien no plkst. 12 AS “CATA” atsāks reisu izpildi un pasažieru apkalpošanu atjaunotajā teritorijā, izmantojot jaunizveidotās iekāpšanas un izkāpšanas platformas. Galvenais, kas iedzīvotājiem jāievēro, – tagad transporta kustība Stacijas laukumā organizēta pa […]

Straupe – maza toreiz un tagad. Pamanāma un zināma

10:05
17.12.2025
142

Straupe bija mazākā pilsēta Hanzas savienībā pirms gadsimtiem un tāda ir arī mūsdienu tīklojumā “Jaunā Hanza”.  “Vēsturiskā atmiņa veido identitāti. Hanzas savienība ir saistīta ar Straupi. Kaut tas bija ļoti tālā pagātnē, pret šo laiku ir pozitīva attieksme. Straupie­šiem sava vēsture ir svarīga,” saka Lielstraupes pils pārvald­niece Rudīte Vasile un pastāsta, ka ik vasaru Pārgaujas […]

Tautas balss

Egle rada prieku

09:57
17.12.2025
19
Cēsniece L. raksta:

“Priecājos par Cēsu galveno egli Vienības laukumā. Tā izgreznota ļoti jaukām gaismiņām. Prieks skatīties gan autobraucējiem, gan gājējiem. Šajās tumšajās dienās, ieraugot mirdzošās spuldzītes, sejā iezogas smaids,” sacīja cēsniece L.

Klientus necenšas piesaistīt

15:11
13.12.2025
37
Lasītāja I. raksta:

“Cēsīs “Latvijas Pasta” nodaļa tagad atrodas tirdzniecības centrā “Solo”. Ieejot lielajā ēkā, grūti saprast, kur atrodas pasts. Ir gan izlikta plāksne ar norādi, bet to var arī nepamanīt. Informācijas statīvs novietots uz grīdas, savukārt košie un pamanāmie veikalu nosaukumi virs tirdzniecības telpu durvīm neapzināti liek starp tiem meklēt pasta nosaukumu. Cilvēks skatās un nesaprot, kur […]

Latvijas preces - dārgas

15:11
13.12.2025
35
Seniore M. raksta:

“Visur mudina pirkt Latvijas pārtikas preces. Bet, kad veikalā paskatās, cik tās maksā, tomēr jāizvēlas ievestie produkti. Ne­zinu, vai pie vietējās produkcijas augstajām cenām vainojami tirgotāji vai ražotāji, bet kaut kas tur nav kārtībā. Vēl arī jāsaka, ka ne vienmēr vietējā produkta garša ir labāka nekā importētajām precēm. Protams, tas ir gau­mes jautājums, bet man […]

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
51
1
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
51
2
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Sludinājumi