“GE Money Bank” veiktais pētījums liecina, ka 43 procentiem vidzemnieku jaunas darba vietas izvēlē viens no svarīgākajiem kritērijiem tūlīt pēc algas apmēra ir iespēja izmantot darba auto privātajām vajadzībām. Dati rāda, ka uz kopējā Latvijas fona vidzemnieki ir pieticīgākie. Caurmērā Latvijā auto kā papildu bonusu no darba devēja sagaida 55 procenti iedzīvotāju, bet vissvarīgākais tas ir Zemgalē – 60 procentiem iedzīvotāju. Aptauja arī rāda, ka vairāk auto kā bonusu vēlas vīrieši, turklāt vērojama tendence – jo vecāks respondents, jo vairāk iespēja izmantot darba auto privātajām vajadzībām tiek uzskatīta par priekšrocību.
Kopumā pētījums veiks sešās valstīs, un tieši Latvijā automašīnai kā papildu priekšrocībai ir vislielākā piekrišana. Vācijā šis kritērijs svarīgs divreiz mazākam iedzīvotāju skaitam – 27 %. Līdzīgi domā arī Čehijā – tikai 29 %, Ungārijā šis skaits sasniedz 37%, bet Polijā un Rumānijā tā atbildējuši nedaudz vairāk nekā 40% respondentu.
Interesanti ir arī citi šī pētījuma dati. 45,3% vidzemnieku piekrīt apgalvojumam, ka Latvijā cilvēki apskauž tos, kuriem pieder labāka automašīna, tajā skaitā nedaudz vairāk nekā puse domā, ka sievietēm pievilcīgāki šķiet vīrieši ar dārgiem auto. Latgalē šiem apgalvojumiem piekristu visvairāk , attiecīgi 62,5% un 61,1% respondentu. Eiropas valstīs visvairāk par šo apgalvojumu patiesumu nešaubās Čehijā – 76% domā, ka čehi mēdz būt skaudīgi, bet 63% šķiet, ka čehu sievietes dod priekšroku tiem pretējā dzimuma pārstāvjiem, kuri ir dārgu spēkratu īpašnieki.
Pētījumā arī noskaidrots, ka 56,5% Vidzemes auto īpašnieku uzskata, ka automašīna tāpat kā apģērbs raksturo cilvēku, līdzīgi domā arī 53% rumāņu. Kamēr Čehijā un Vācijā šim apgalvojumiem piekrīt vien 35% un 37% aptaujāto. Sagatavojis Jānis Gabrāns
Komentāri