
Pirmsskolas izglītības iestādes “Mežmaliņa” pedagogi pērn izstrādāja mācību materiālu “Vides mācība maziem bērniem”, tapušas vēl citas izzinošas spēles no dabas materiāliem, bet pašlaik tiek meklēti vēl vismaz 25 koka alfabēta burti. Vienkāršākie, kādus izdodas uzmeklēt, pētot kritušus koku zarus, jau ir rokā – t, j, l, v.
“Man tik ļoti gribas, lai mūsu bērni novērtē visu dabisko. Lai viņi tiek vaļā no mākslīgā un ķīmiskā,” uzsvēra iestādes skolotāja Ilze Balode-Kizāne un piebilda, ka bērni ir ļoti labi vecāku audzinātāji, domājot par apkārtnes uzkopšanu.
“Mēs ik pa laikam dodamies talkā, lasām citu izkritušās lietas mežā, liekam maisos. Bērni zina, kas ir pareizi, kas nepareizi. Un reizē arī pastaigai brīvā dabā ir cita vērtība,” tā Ilze, sakot, ka kopā ar kolēģiem, kuriem patīk izzināt dabu, to mudina darīt arī audzēkņiem. Mazāki un lielāki vismaz reizi nedēļā dodas āra nodarbībās, kad saskaitīšana jāmācās meža ielokā – bērni rēķina, pieliekot un atņemot turpat kritušus čiekurus.
“Nu, kāpēc nevadīt nodarbību dabā, kur viss ir saklausāms un ieraugāms. Mazākie tā apgūst krāsas, trenē dzirdi. Pastaigas pa meža taciņām trenē arī bērnu vestibulāro aparātu, pieaug līdzsvara izjūta. Un vēl būtiski – viss atšķirīgais notur bērna interesi. Ir tik labi, ja bērns iemācās pētīt skudru vai kļavas lapu,” tā Ilze Balode-Kizāne un piebilda, ka koka alfabēta meklēšana jau septembrī nebūs nekāds joks. Bērni dabā meklēs lapas, zarus, kas atbilst kāda burtiņa formai, un izveidos alfabētu, kāds noteikti nav nekur citur pasaulē.
Komentāri