Otrdiena, 15. jūlijs
Vārda dienas: Egons, Egmonts, Egija, Henriks, Heinrihs

Lidojoši akmeņi, sasisti logu stikli

Druva
23:00
12.10.2006
10

Par ceļa posmu no Saulrītiem uz Krīviem, kurā ir apdraudēts gan transports, gan gājējs, “Druvā” jau rakstīts vairākkārt.

Kā pastāstīja Līvu pamatskolas direktore Antra Gabranova, nekas nav mainījies. Akmeņi kā lidoja pa gaisu, tā lido vēl šobrīd, izsitot automašīnu lukturus un priekšējos stiklus.

“Šajā ceļa posmā

uzstādīta ceļa zīme, ka ieteicamais braukšanas ātrums ir 70 kilometri stundā, bet reti kurš to ievēro. Iespējams, ka situācija nedaudz uzlabotos, ja ieteicamā ātruma vietā būtu ceļazīme, kas ierobežo ātrumu šajā ceļa posmā. Problēmu ar šo ceļu ir daudz un tās nav mainījušās. Ja ceļš ir nogreiderēts, akmeņi lido pa gaisu. Ja līst lietus un ceļš netiek greiderēts, izveidojas tādas bedres, ka nav iespējams to izbraukt,” stāsta Līvu pamatskolas direktore un piebilst, ka apdraudēts ir ne tikai transports, bet arī gājēji un riteņbraucēji.

“Kaimiņš katru dienu uz darbu brauc ar velosipēdu un ne vienu vien reizi viņam ir trāpīts ar akmeni. Arī bērni ļoti bieži mājup dodas

kājām, jo esam pietiekami tuvu pilsētai. Bērni ir rādījuši un stāstījuši par zilumiem uz kājām. Šobrīd tas ir veiksmīgs laimes gadījums, ka nekas nopietns vēl nav noticis. Pirms trim gadiem tika

veikts šī ceļa kapitālais remonts. Ceļa segums tika atjaunots. Esmu dzirdējusi attaisnojumus, ka ceļa klājumam izmantots eksperimentālais materiāls, bet mani kā patērētāju tas, varētu teikt, ka neinteresē. Ja reiz ir uzlikts, es prasu kvalitāti. Nauda ir izšķiesta, bet labuma no tā nekāda,” atzīst Līvu pamatskolas direktore.

Viņa stāsta, ka ne reizi vien ir rakstītas vēstules arī Satiksmes ministrijai, bet nekas nav mainījies.

“Ja automašīnai ir Kasko apdrošināšana, tad naudu var dabūt atpakaļ, bet ja automašīnas ir tik vecas, ka apdrošinātāji vairs neriskē, tās tiek dauzītas uz nebēdu, un nav cerību, ka kāds segs zaudējumus. Savai automašīnai lukturi esmu mainījusi divas reizes. Savukārt jaunā zēnu amatmācības skolotāja, braucot pirmo reizi uz skolu, lai pieteiktos darbā, izdauzīja lukturi. Tur jau tā sāpe ir – valsts līdzekļi ir ieguldīti, darbs

padarīts un ceļam jākalpo, bet diemžēl tas sagādā ne mazums problēmu. Kur tā nauda palika? Kas par to ir atbildīgs? Patiesībā ceļš pirms remonta bija labāks nekā pēc remonta,” saka A. Gabranova.

Iedzīvotāji divas reizes ir rakstījuši vēstules Satiksmes ministrijai. Pēdējo reizi, kad A. Gabranova zvanījusi uz ministriju,

7. septembrī,

atbildēts, lai paši cīnāmies. Atbildes vēstulē Satiksmes ministrija vien

uzlikusi pienākumu VAS “Latvijas

valsts ceļi” Vidzemes reģiona Cēsu rajona nodaļas vadītājam Andrim Kazākam sekot, lai ceļš būtu braukšanas kārtībā. “Tas nozīmē, ka ik pārdienas un pēc katra lietus ceļš ir jāgreiderē,” spriež Līvu pamatskolas direktore A. Gabranova un turpina: “Bez tam visas automašīnas, kuras braukušas pa šo ceļu, viegli pazīt.

Ja

no rīta

nomazgāju mašīnu, tad

dienas beigās, ja man pāris reizes no Krīviem bijis jāaizbrauc uz Cēsīm un atpakaļ, tā jau ir ar

baltu segumu pārklāta, kuru pat automazgātavā grūti nomazgāt,” stāsta A. Gabranova.

Līvu pamatskolas skolotāja Inga Andersone piekrīt, ka

situācija visus ir nogurdinājusi.

“Mēs neredzam izeju. Kādreiz šo ceļu solīja asfaltēt, taču beigās nolēma, ka tomēr tā nenotiks, ar piebildi, ka ceļam uzklāj labāko un jaunāko grants ceļu segumu Eiropas līmenī, kas būs ļoti kvalitatīvs. Ceļu sataisīja, sākām braukt, un visi akmeņi lido pa gaisu,” stāsta I. Andersone, kuras automašīnām neskaitāmas reizes ir izsisti un mainīti gan logi, gan lukturi.

“Bija pat kuriozs, nomainījām automašīnai logu un braucām to Cēsīs ielikt auto placī

pārdošanai, bet pa ceļam mašīnai izsita lukturi. Otrai mašīnai, ar kuru braucu gadu, stikls pirms tehniskās apskates un pārdošanas bija sasists sešās vietās. Atceros, kad pirmo reizi izsita automašīnai lukturi, saucu policiju, bet policijas darbinieki atbildēja, ka bez Kasko apdrošināšanas neko nevar darīt. Šobrīd man ir trešā mašīna, kuru pat nepaspējām atvest mājās, kad tai sasita logu. Šo mašīnu gribējām apdrošināt, bet nepaspējām

pat atbraukt līdz mājām,” stāsta Līvu pamatskolas skolotāja.

“Kad nogreiderē ceļu, tur pa gaisu lido viss, kas nav piesiets. Ja negreiderē, ceļu nav iespējams izbraukt. Bedres ir tādas kā grāvji. Zinu cilvēkus, kuriem Kasko apdrošināšana četras reizes ir mainījusi priekšējo automašīnas stiklu un tagad vēl pārkrāso mašīnu, jo tai no akmeņiem

virsbūve ir vienās buktītēs ar nolupušiem krāsas punktiņiem,” stāsta I. Andersone un turpina: “Loģiski domājot, tas ir labs apvedceļš. Savienojas Cēsu ceļš un Vidzemes šoseja. Saprastu, ja iedzīvotāji kliegtu, ka uz Drustiem 30 kilometri jāasfaltē, bet te kopā četri kilometri, un trakākais posms ir tieši no Krīviem līdz Saulrītiem,” atzīst I. Andersone.

Kā “Druvai” pastāstīja VAS “Latvijas valsts ceļi” Vidzemes reģiona Cēsu rajona nodaļas vadītājs Andris Kazāks, savulaik šis ceļa posms projektā nebija paredzēts kā asfaltēts ceļš, taču projektētājs uz savu galvu 400 – 500 metrus pirms Saulrītiem iezīmējis asfalta segumu. A. Kazāks skaidro, ka līdz ar to ir izveidojusies vēl viena problēma – grantēta ceļa platums ir septiņi metri, bet šis ceļš uztaisīts 9,5 metru platumā, kā asfaltētam ceļam, tāpēc grūti greideram

to uzturēt kārtībā.

“Jāatzīst, ka šim ceļam nav problēmas ar kravnesību, kā tas ir citiem grants ceļiem, bet par komfortu nevar būt runa,” tā A. Kazāks, kurš skaidro, ka, braucot ar automašīnu, pie tās riepu protektoriem kā ķite pielīp dolomīta ķīselis, akmeņi ķeras

klāt, tad lido pa gaisu. Taču uzsver, ka, braucot ar ieteicamo ātrumu 70 kilometri stundā, tam notikt nevajadzētu.

Jautāts, kā ir iespējams palīdzēt iedzīvotājiem un atrisināt šo problēmu, A. Kazāks atbild, ka CSDD ir

satiksmes drošības audits, kas

jāizsauc, lai konstatē situāciju un dod ieteikumus.

“ Cik ir šo izsisto stiklu un lukturu? Problēma ir jāpēta. Varbūt ir tikai pāris sievas, kas skaļi klāsta viedokli. Tā nav mūsu funkcija veikt šādus pētījumus. Varbūt var sasaukt pagasta komisiju un šo faktu vispirms konstatēt. Šobrīd tas viss ir tikai runu līmenī,” tā A. Kazāks.

Vaives pagasta padomes priekšsēdētāja Valda Zaļaiskalna pastāstīja, ka vairākkārt ir rakstīts gan Satiksmes ministrijai, gan Vidzemes reģiona Cēsu rajona nodaļas vadītājs Andrim Kazākam.

“Šī situācija nav izdomāta un par to nerunā tikai viens cilvēks pagastā. Pašas automašīnas stikls vairākas reizes ir sasists. Bez tam A. Kazāka kungam sūtīto vēstuli bija parakstījuši 150 iedzīvotāji, kuriem arī ir aktuāla šī problēma. Atbildes vēstule no Satiksmes ministrijas ir aizvesta arī uz rajona padomi, bet atbildi tā arī vēl neesam saņēmuši,” situāciju skaidro Vaives pagasta vadītāja un ir neizpratnē, kā vēl būtu jārunā un kam jāstāsta par situācijas nopietnību.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Nītaures skolas remonta darbi turpinās

00:00
15.07.2025
6

Plānotais Nītaures skolas pārbūves darbu termiņš ir 2025.gada beigas, tomēr termiņi un darbu veikšanas grafiks ir saspringti. “Pārbūvējam pirmā stāva telpas par bērnudārza telpām, otrajā un trešajā stāvā ir mācību telpas pamatskolas audzēkņiem. Skolas ēkas cokolstāvā darbosies virtuves bloks, telpas amatu mācībai. Pilnībā tiks nomainīta apkures sistēma no malkas apkures, pārejot uz automātisku divu katlu […]

Klimats mainās, laikapstākļi arī. Bet cilvēks?

00:00
14.07.2025
34
1

Par ko cilvēki runā, kad nav, par ko runāt? Protams, par laikapstākļiem, cik laiks karsts, slapjš, draņķīgs vai jauks. Runā vispārīgi, bieži vien kaut kur saklausīto, jo diemžēl patiesībā tas, kas ik dienu notiek tepat ārā, nebūt nav ne tik vienkārši, ne saprotami. Konceptvietā  “Šūna” sarunas “Muļķīgo jautājumu rīts” iniciatore Eiropas Klimata pakta vēstnese Latvijā, […]

Ceļā uz dziesmu un deju svētku kulmināciju

00:00
13.07.2025
43

Skolēnu kolektīvi šonedēļ dienu no dienas devās uz galvaspilsētu, lai būtu daļa no Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku grandiozās un plašās programmas. Desmit Cēsu novada kori un 19 deju kolektīvi gatavojas skaitliski lielākajiem notikumiem – deju lielkoncertam Daugavas stadionā un noslēguma koncertam Mežaparka estrādē. Vēl pirms noslēguma koncerta visi dalībnieki dosies svētku gājienā. “Druva” […]

Atver mājas durvis, lai runātu par māju

00:00
12.07.2025
53

Tradicionālais festivāls “Rauna” šovasar bija veltīts mājai. Rauna atvēra savas durvis festivālā, kurā satiekas cilvēki, domas un radīšana, mudinot ikvienu pārdomāt, ko viņam nozīmē māja, piederība un atgriešanās. Fes­tivā­la moto tik pazīstamie vārdi: “Nekur nav tik labi kā mājās” atklājās divu dienu programmā. Kā pasākumā pierasts, festivāls sākās ar kluso koncertu, šoreiz baznīcā, kuru dēvē […]

Lapsu un Piebalgas ielas krustojums vismaz līdz 22.jūlijam būs pieejams satiksmei

13:19
11.07.2025
54

Lapsu un Piebalgas ielas Cēsīs krustojuma pārbūves uzsākšana kavējas, darbus tajā plānots sākt 22.jūlijā. Tad arī krustojumu slēgs satiksmei un būs jāizmanto apbraucamai ceļš. “Druva” 11.jūlija, piektdienas numurā, raksta, ka Lapsu un Piebalgas ielas krustojumā darbu sāks 16.jūlijā, trešdien, un transporta plūsmu virzīs pa apbraucamo ceļu. Taču jau tajā pašā dienā, 11.jūlijā, “Druva” saņēma ziņu, […]

Lietavas padara bīstamas dabas takas

12:27
11.07.2025
30

Laikapstākļu dēļ Dabas aizsardzības pārvalde (DAP) aicina ikvienu dabā gājēju izvērtēt īpaši aizsargājamo dabas teritoriju dabas takas, laikapstākļu piemērotību pastaigām, taku aprakstu un savu un līdzgājēju prasmes pārvarēt dabas radītos šķēršļus, aģentūru LETA informēja DAP Komunikācijas un dizaina nodaļas vadītāja Ilze Reinika. Vairāku nedēļu lietusgāžu rezultātā daudzviet upes ir izgājušas no krastiem, dabas takas vietām […]

Tautas balss

Ātri un teicami

16:14
13.07.2025
15
Sandra Kalniņa raksta:

“Vaives pagastā pašvaldības autoceļa Veismaņmuiža-Kalējiņi-Ziemeļi posmam veikta apauguma novākšana, seguma virskārtas atjaunošana, greiderēšana, kā arī citi uzturēšanas darbi. Par to vēlos izteikt pateicību Cēsu novada pašvaldībai, kā arī faktiskajiem darbu veicējiem (diemžēl nezinu uzņēmuma nosaukumu, darbinieku vārdus, uzvārdus) par kvalitatīvi, ātri paveikto darbu! Šis ieguldījums minētā ceļa uzturēšanā ir ārkārtīgi patīkams pārsteigums un zīme, ka […]

Neskaidrības un jautājumi

16:12
12.07.2025
27
E. raksta:

“Kā rīkoties, ja mani četri bērni manā 60.jubilejā katrs uzdāvinās 200 eiro, lai varu aizbraukt ceļojumā? Ja pieņems jauno ienākumu deklarēšanas kārtību, tad man būs jāpierāda, kur to naudu ņēmu. Pierādīt jau varu, tikai iedomājos, cik daudz būs dažādu gadījumu, kad tādas un līdzīgas summas cilvēks gribēs ieskaitīt savā bankā. Un tad katrs būs jākontrolē. […]

Kailgliemežiem patīk nepļautas vietas

21:09
09.07.2025
39
Cēsniece raksta:

“Tagad saka, ka zāli pirmo reizi var pļaut jūlija vidū vai pat vēlāk, lai izsējas savvaļas augu sēklas. Tas ir lieliski, taču ir cita nelaime. Kur zāle augsta, labvēlīga vairošanās Spānijas kailgliemežiem, īpaši jau šajā slapjajā vasarā. Tā laba doma pārvēršas par sliktu dabai un videi. Manuprāt, šovasar ar zāles pļaušanu pilsētā, piepilsētā un ciemu […]

Tūlīt pēc saullēkta pamodina zāles pļāvējs

12:13
06.07.2025
45
A. raksta:

“Nepatīkami, ja brīvdienu rītos modina zāles pļāvēja vai cita ārtelpas kopšanas tehnika. Dažviet to sāk darbināt jau no rīta septiņos un pat agrāk. Negribu mest akmeni tikai tiem, kas aprūpē pašvaldības teritorijas, arī privātmāju saim­nieki nereti sāk darbu rīta agrumā, nepadomājot, ka daudzi vēl bauda rīta miegu. Varbūt varētu izdot kādus noteikumus, no cikiem brīvdienu […]

Kravas auto atstāj dubļus

10:12
05.07.2025
26
Lasītāja raksta:

“Cēsīs notiek lieli ielu remonti un citi būvniecības un zemes darbi. Tas labi, bet lielās kravas mašīnas mēdz uz brauktuves atstāt lielus dubļus. Tad nu citi nošķiež mašīnas, bet sausā laikā ceļas lieli putekļi. Šajā jautājumā gribētu lielāku kārtību,” pauda lasītāja, kas Cēsīs dzīvo Saulrītu pusē.

Sludinājumi