Autovadītājus līdz ar gadalaiku maiņu bažīgus dara ceļi, kurus patlaban rekonstruē un par kuriem skaidrs, ka šogad darbi netiks pabeigti. Tik vērienīgi darbi pēdējos gados mūspusē nav bijuši, un iedzīvotāji novērtē to, kas tiek darīts. “Cilvēki ir saprotoši, ceļu remonts ir īslaicīgas problēmas, neērtības var pieciest, ja zini, ka pēc tam brauksi pa labu, asfaltētu ceļu,” saka Amatas novada Nītaures pagasta saimniecības pārzinis Pēteris Grugulis. Viņš atzīst, ka nītauriešiem ir priviliģēta situācija, jo pa rekonstruējamo ceļu Līgatne – Nītaure, kur būvdarbu laikā ātruma ierobežojums ir 50 un 70 kilometri stundā un būvobjektā kustību regulē deviņi luksofori, var arī nebraukt. “Uz Rīgu braucam caur Mālpili, uz Siguldu caur Mori, uz Cēsīm caur Spāri vai Ģikšiem. Šonedēļ, lai apskatītos, kā veicas darbi, braucu pa Līgatnes ceļu, brauciens bija tikai 40 minūtes ilgāks,” pastāsta nītaurietis. Autobraucēji slavē arī ceļu uzturētājus, jo grants ceļi, kurus rekonstrukcijas laikā labprāt izmanto braucēji, tiek krietni labāk uzturēti. Mašīnu skaits arī palielinājies.
“Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļas pārstāve Iveta Kancēna stāsta, ka novembrī uz reģionālā autoceļa Līgatne – Skrīveri (P32) vēl ritēs būvdarbi. Saskaņā ar līgumu 13 km garais posms jāizbūvē Piegādātāju apvienībai “ACB”, “CP”. “Objektā tiks ņemts tehnoloģiskais pārtraukums, un darbi atsāksies nākampavasar. Iecerēts, ka līdz novembra vidum būs paveikti darbi vairākos posmos 9,6 km garumā: nojaukts vecā asfalta segums un noņemta zemes kārta, pabeigta zemes klātnes ierakuma būvniecība (tai skaitā vājas nestspējas grunts apmaiņa), zemes klātnes uzbēruma un salizturīgās kārtas būvniecība, nesaistītu minerālmateriālu pamata nesošās apakškārtas būvniecība, kā arī ieklāta asfalta apakškārta un uzpildītas nomales,” informēja Iveta Kancēna. Kopējā līguma summa ir 12 429 944,80 eiro ar PVN.
Līdz novembra vidum turpināsies remontdarbi arī uz reģionālā autoceļa Cēsis – Vecpiebalga – Madona (P30) (38. – 49. km). Būvdarbus veic SIA “8 CBR”, un tos atsāks nākamgad pēc ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma. Plānots, ka vēl šogad nojauks veco asfalta segumu, noņems zemes kārtu un veiks zemes klātnes uzbēruma būvniecību, nojauks un ierīkos jaunas caurtekas iepriekšējo vietā, izbūvēs salizturīgo kārtu un nesošās apakškārtas, kā arī ieklās asfalta apakškārtu un uzpildīs nomales. Darbi tiek veikti no 38. līdz 49. kilometram. Autovadītājiem jāievēro, ka drīkst braukt ar ātrumu 50 un 70 kilometri stundā un ir desmit luksoforu posmi. Paredzamais būvobjekta šķērsošanas laiks ir stunda. Līguma summa 8 844 562,22 eiro ar PVN.
Katrs, kurš braucis no Rīgas caur Līgatni, zina, ka tiek remontēts dzelzceļa tilts. Novembra beigās ir ieplānots pabeigt ceļa pārvada jeb tilta pārbūvi pār dzelzceļu autoceļā Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) 63,7 kilometrā. Patlaban pilnībā ir izbetonēts tilta laidums. Šomēnes turpinās darbi pie tilta hidroizolācijas un tilta pieejas izbūves. Tilta pārbūvi veic SIA “Tilts”, un kopējā līguma summa no būvniecības sākuma 984 404,21 eiro ar PVN.
Komentāri