Dalīties pieredzē un mācīties citam no cita, lai uzlabotu iekļaujošās izglītības kvalitāti – tāds ir mērķis Erasmus+ projektam “Empowered in Inclusion”, kurā piedalās Vecpiebalgas vidusskola. Septembra nogalē vecpiebaldzēni uzņēma projekta partnerus – skolotājus no Igaunijas, Spānijas un Turcijas.
Vecpiebalgas vidusskolas skolotāja Baiba Bērziņa atzīst, ka katru gadu palielinās to skolēnu skaits, kuriem nepieciešama īpaša programma, lai nodrošinātu kvalitatīvu izglītību. Piemēram, šajā mācību gadā divās speciālajās izglītības programmās jau ir 23 skolēni, kuriem nepieciešams papildu atbalsts mācībās, un individuālās situācijas kļūst arvien sarežģītākas. Vecpiebalgas pedagogi dalījās pieredzē ar ārvalstu kolēģiem par skolā pieejamo atbalsta personālu un izstrādāto dokumentāciju atbalsta nodrošināšanai.
“Stāstījām par projektiem un mācībām, kuros iesaistāmies, lai uzlabotu atbalsta sniegšanas iespējas. Diskutējām par valstī noteikto kārtību, par noteikto šādu skolēnu skaitu klasē, problēmām, kas rodas, lai to ievērotu. Īpašu uzmanību veltījām projektam “PuMPuRS”, kurā skola iesaistās jau vairākus gadus un kura, pateicoties individuālajām nodarbībām, dod iespēju sniegt papildu atbalstu gan mācībās, gan psiholoģiskos jautājumos tiem skolēniem, kuriem tas visvairāk nepieciešams. Tāpat ārvalstu partnerus iepazīstinājām ar individuālo izglītības plānu, ko veido katram skolēnam, kas apgūst speciālo izglītības programmu,” plašāk pastāsta vidusskolas skolotāja. Pieredzē dalījās 7.klases skolniece Viktorija Sasnauskaite, kuras ģimene uz Latviju pārcēlās pagājušajā gadā un kura, uzsākot mācības Vecpiebalgas vidusskolas 6.klasē, latviski nerunāja.
Lai akcentētu skolotāju sadarbību pieredzes apgūšanā, tika prezentēta Vecpiebalgas vidusskolā izstrādātā stundu vērošanas karte. “Stāstījām, kā tiek organizēta savstarpējā mācīšanās, vērojot, veidojot kombinētās stundas un darbojoties mācīšanās grupās. Katram viesskolotājam bija iespēja vērot vienu mācību stundu,” teic B.Bērziņa.
Viesi, protams, iepazina skolu. To projekta dalībniekiem izrādīja 12.klases skolēni Rēzija Krieviņa un Renārs Kļaviņš. “Viesi augstu novērtēja skolas vidi, proti, skolas un apkārtnes sakoptību, gaišās un plašās telpas, un izteica atzinību, ka var redzēt – ikviens bērns šeit jūtas gaidīts. Iepazīstinot ar skolu, stāstījām par plašo interešu izglītības piedāvājumu. Izrādījām vizuāli plastiskās mākslas programmas telpas, kur viesus uzrunāja skolotāja Iveta Ērgle, bet pagājušā mācību gada profesionālās ievirzes izglītības programmas absolvente Ance Paeglīte pastāstīja par savu diplomdarbu – aktivitāšu komplektu sīkās motorikas atjaunošanai un uzlabošanai fizioterapijas pacientiem “Ikdiena”,” pastāsta B.Bērziņa.
Citu valstu pedagogus iepazīstināja arī Vecpiebalgas jaunatnes iniciatīvu centru “Balgas strops”. Vadītāja Līna Paimiņa un vidusskolas 10.klases skolnieki Andris Kaštanovs un Mikus Vološins stāstīja par centra piedāvājumu jauniešiem, lai saturīgi pavadītu laiku un iesaistītos dažādos projektos.
“Tā kā projekta “Erasmus” viesu nodarbībās vairākkārt runājām, ka iekļaujošā izglītība, agrīna problēmu diagnosticēšana un atbalsta sniegšana sākas jau pirmsskolā, devāmies arī uz mūsu bērnudārzu, kur to izrādīja metodiķe Agita Šulca. Viesi veltīja daudz atzinīgu vārdu tieši ārtelpu aktivitātēm, to daudzveidībai un iespējai bērniem mācīties spēlējoties,” teic skolotāja. “Kopā ar projekta viesiem iepazinām arī Cēsu Bērzaines pamatskolu – metodisko centru, kas strādā kā speciālā izglītības iestāde. Runājām par atšķirībām starp Vecpiebalgas vidusskolu kā vispārējās izglītības iestādi, kura nodrošina iekļaujošo izglītību, un Cēsu Bērzaines pamatskolu kā speciālo skolu, par to iespējām sniegt ģimenēm nepieciešamo atbalstu.”
Komentāri