Šis septembris Valmieras tehnikumā sācies īpaši darbīgi, mācībām atvērtas astoņas izglītības programmas, no kurām divas
pilnveidotas, bet programmēšanas tehniķa profesijā audzēkņi skolas gaitas tehnikumā uzsāks pirmo reizi.
Šī programma tehnikumā tiek īstenota pirmo gadu, interesentu skaits bija lielāks par piedāvāto vietu skaitu, kas apstiprina profesijas perspektīvu.
Apgūt profesionālo vidējo izglītību Valmieras tehnikumā jaunajā mācību gadā apņēmušies teju 200 jaunieši. Tas ir lielākais uzņemto audzēkņu skaits pēdējos gados. Īpaši pieprasīta bijusi ne tikai programmēšanas tehniķa, bet arī loģistikas un pavāra specialitāte, kurās uz mācību vietām tika rīkota izglītojamo atlase.
Cēsnieks Mārtiņš Grīnbergs stāsta: “Arī es izvēlējos Valmieras tehnikumu, jo gribēju lielāku skolu un vēlējos apgūt profesiju citā pilsētā. Valmieras tehnikums man iepatikās, patika arī profesiju piedāvājums. Programmēšanas tehniķa specialitāti nolūkoju, jo vēlos uzzināt, kā tā mainīs nākotni un kā to varēs izmantot. Man šķiet, tā ļaus uzlabot dzīvi ar jaunām tehnoloģijām, es gribētu būt tas, kurš tās rada. Pirmie iespaidi, ka skola ir liela, skaista, jau tagad prieks mācīties ērtās klasēs un laboratorijās. Arī sporta pulciņi man ļoti patīk.”
Valmieras tehnikuma direktore Vineta Melngārša norāda: “Mācību iestādes mērķis ir piedāvāt profesiju, kas būs pieprasīta darba tirgū un nodrošinās darba iespējas pēc skolas beigšanas. Vienlaikus ļoti svarīgs aspekts ir kvalitatīva vidējā izglītība, lai pēc skolas pabeigšanas jaunieši būtu konkurētspējīgi, startējot arī konkursos uz studiju vietām augstskolās.”
Visās profesionālās izglītības iestādēs mācību gada laikā audzēkņu skaits ir mainīgs, jo skolēnu uzņemšana un izlaidumi notiek vairākas reizes gadā. Pagājušajā mācību gadā Valmieras tehnikumā mācījās 745 audzēkņi. Diemžēl ik gadu diezgan liels skaits audzēkņu no profesionālajām mācību iestādēm izstājas vai tiek atskaitīts. Tā, piemēram, Izglītības un zinātnes ministrija publicējusi informāciju, kurā teikts, ka Valmieras tehnikumā 2016./2017. mācību gadā mācījās 794 audzēkņi, no kuriem atskaitīti 107.
Valmieras tehnikuma direktore stāsta, ka līdz šim profesionāli tehniskajās izglītības iestādēs ir uzņemti visi, kuri to vēlējušies. Nav izvērtēta nedz audzēkņu motivācija mācīties konkrēto specialitāti, nedz vēlme mācību iestādi pabeigt. V. Melngārša saka, ka atskaitīti arī tie, kuriem ir tik liels nenokārtoto darbu skaits, ka nokavēto atgūt vairs nav iespējams. Direktore nesen publiski paudusi, ka tehnikums nav pāraudzināšanas iestāde un ka zemais arodskolu prestižs ir bubulis, ko paši esam radījuši.
“Pie tā, iespējams, vainīgas arī ģimenes, tieši vecāki būtu pirmie, kam jāmaina attieksme un domāšana. Nav gudri stāstīt bērnam — ja viņš nemācīsies, vienīgais, kas viņam atliks, būs iet uz profesionālo izglītības iestādi. Par laimi, pēdējā laikā lēni, tomēr sabiedrības domas mainās. Arī paši tehnikumi mainās. Iepriekš mācījām jauniešus profesijās, kurās mazāk prasīja dabaszinātnes, tagad, paskatoties uz programmām, ko Valmieras tehnikums piedāvā — mehatronika, mašīnbūve, nākamajā gadā programmēšana -, redzam, ka, jau iestājoties, zināšanu bāzes līmenim jābūt daudz augstākam nekā līdz šim,” pauž V. Melngārša.
Šogad bagātāks kļuvis tehnikuma pedagoģiskais sastāvs – darbu Valmierā un teritoriālajā struktūrvienībā Rankā kopumā uzsākuši deviņi jauni skolotāji. Izglītības procesa nodrošināšanai iegādāts moderns aprīkojums un datortehnika. Piemēram, jauniešiem, kuri Rankā apgūst izglītības programmu “Meža darbi un tehnika”, ir iespēja praktizēties ar jauniem forvardera/harvestera mācību simulatoriem.
Komentāri