Astoņas Alfrēda Kalniņa Cēsu Mūzikas vidusskolas audzēknes divas februāra nedēļas praktizējās un “ēnoja” Somijas kolēģus Kuopio konservatorijā, Kuopio pilsētā Somijā.
“Gan audzēknēm, gan pedagoģēm bija iespēja piedalīties konservatorijas individuālajās specialitāšu stundās un lekcijās, iepazīties ar augstākās izglītības iespējām un izglītības sistēmu Somijā, kā arī kopā ar Somijas skolas audzēkņiem un pedagogiem piedalīties ar sagatavotu koncertprogrammu Ziemas festivālā “Talvikamari-festivaali”,” pastāsta Mūzikas vidusskolas projektu vadītāja Elīna Eglīte.
3.kursa klavierspēles audzēkne Elizabete Levina atzīst, ka Somijā sajutusi pārliecību par savu veikumu, ieguvusi vairāk drosmes un jaunas idejas skaņdarbiem. “Pēdējā stundā kopā ar profesoru ieskatījāmies manā jaunajā programmā, viņš deva padomus, kā strādāt, padomus tehnikai, kā pareizāk turēt rokas, lai skaņa būtu skaistāka. Viņš priecājās par mani, atbalstīja. Iedvesmoja dalīties ar mūziku un savu stāstu. Otra profesore palīdzēja piedomāt pie tēliem un ieiet fantāziju pasaulē, kurā nav nekā reāla, bet mūzikā tā tomēr pastāv. Izveidojās ļoti jauks kontakts, turpinām sarakstīties. Konservatorijas pasniedzēji ir ļoti pretimnākoši, teica, ka labprāt uzklausīs mani turpmāk un dos padomus.”
Sanija Poceviča, 3.kursa flautas spēles audzēkne, atzīst, ka praktizēšanās Somijā bija ļoti laba iespēja, lai “pavērtu horizontus un redzētu ko vairāk par četrām sienām. Es pilnveidoju prasmes gan tehniski, gan muzikāli. Man bija daudz vairāk brīvā laika, lai spēlētu tehniskos vingrinājumus un toņa vingrinājumus.”
Mūzikas vidusskolas audzēknes pavadīja skolotājas Ieva Lapšāne un Evija Dāve.
Vispārējās diriģēšanas pedagoģe E.Dāve pirmo reizi piedalījās projekta “Erasmus+” braucienā. “Biju patīkami pārsteigta par plašo aktivitāšu klāstu. Netrūka izvēles iespēju, un nevienā brīdī neradās sajūta, ka esi spiests darīt kaut ko, kas varbūt īsti neatbilst interešu lokam. Patīkami bija arī tas, ka brauciens sakrita ar ziemas kamermūzikas festivāla laiku. Tajā bija bagātīgs koncertu klāsts, kas ļāva izprast mūzikas nozīmību Somijā gan pēc tā, cik daudz bija koncertu, gan arī atskaņošanai izvēlētajām kaleidoskopiskajām programmām un to sagatavotības līmeņa,” tā E.Dāve. Viņa piebilst, ka angļu valodas nepietiekamas zināšanas nebūt nav šķērslis dalībai “Erasmus+” projektos. “Spāņu kolēģe, kas arī piedalījās projektā, angliski nesaprata gandrīz ne vārda, taču izmantoja mūsdienīgas iespējas – balss un rakstisko tulkotāju telefonā. Viņa lieliski spēja iejusties vidē, par spīti valodas barjerai.”
Arī kokles spēles pedagoģe Ieva Lapšāne piekrīt, ka šādi braucieni ir lieliska pieredze. “Ļoti patika intensīvā darba slodze ar iespējām daudz vērot, piedalīties stundās un nodarbībās. Tas ļāva lielāku iespēju “paņemt” specifiskākas zināšanas, mācību metodes, arī papildināt sava mācību priekšmeta repertuāru. Vienlaikus bija lieliska iespēja izmantot kultūrvides piedāvājumu, bija muzeju apmeklējumi, bagātīga koncertu programma, iespēja izbraukt uz Helsinkiem un pabūt akadēmiskajā vidē tur,” viedokli pauž I.Lapšāne.
Komentāri