Tālmācības programmām skolēnu un skolotāju skaitu turpmāk aprēķinās neatkarīgi no izglītības iestādes atrašanās vietas, šodien lēma valdība.
Izglītības un zinātnes ministrija ir secinājusi, ka esošā koeficientu sistēma nav vienlīdz godīga, jo dažām privātajām izglītības iestādēm aprēķināto pedagoģisko likmju skaits ir aprēķināts daudz lielāks, nekā reāli ir nepieciešams mācību procesa nodrošināšanai.
Tādējādi šīm mācību iestādēm ir iespēja noteikt augstākas mēneša darba algas likmes skolotājiem, radot nevienlīdzību pedagogu atalgojumā un veidojot nepamatotus dotācijas uzkrājumus pārskata perioda beigās.
Šāda situācija ir īpaši izplatīta privātajās tālmācības iestādēs, kas programmas īsteno pārsvarā Rīgā un citās pilsētās, bet izglītības iestādes reģistrē lauku novados.
Tas radīja situāciju, kad, aprēķinot normētā skolēnu skaita attiecību pret vienu pedagoga mēneša darba likmi, līdz šim tika piemērota zemākā proporcija, kas radīja nepamatotu dotācijas piešķiršanu un finanšu līdzekļu uzkrāšanu, kā arī nepamatotu algas likmes paaugstināšanu.
Līdz ar to projektā tālmācības programmām normētā skolēnu (bērnu) skaita attiecība pret vienu pedagoga mēneša darba likmi noteikta 16,5:1 neatkarīgi no izglītības iestādes juridiskās adreses un programmu īstenošanas vietas.
Komentāri