Ar labiem sasniegumiem beigusies rajona skolotāju pedagoģiskās pieredzes darbu skate. Tapuši 19 jauni metodiskie materiāli, kuri papildinās izglītības pārvaldes metodiskā centra bibliotēku, bet to autori saņēmuši pateicības rakstus un prēmijas. Skolotāju pieredzes apkopojums turpmāk būs pieejams ikvienam rajona kolēģim stundu un ārpusstundu nodarbībām ar jaunām iespējām un paņēmieniem.
Atzinību par izcili sagatavotu metodisko materiālu saņēma četri skolotāji. Maija Sīle, DA Cēsu valsts ģimnāzijas skolotāja, dalījusies pieredzē efektīvai svešvalodu mācīšanai.
Olga Kosolapova no Cēsu 2. vidusskolas apkopojusi vairāku gadu darbu, kā ieinteresējusi skolēnus domāt un aktīvi spriest ekonomikas stundās. „Grafiskos zīmējumus par ekonomikas tēmām veidoju brīvā formā, pārskatāmus, lai tos var izmantot stundās un pārbaudes darbos, informācijas došana ļautu ietaupīt laiku,” iepazīstinot kolēģus, skatē par savu veikumu sacīja O.Kosolapova, bet darba recenzente Inga Ozola to nosauca par ideālu metodisko materiālu, kuru ikviens ekonomikas skolotājs var izmantot savā stundā.
Sarmīte Dreijalte no Cēsu pilsētas ģimnāzijas, ņemot vērā jaunos standartus ķīmijas mācīšanā, kad krasi mainās pārbaudes darbi un skolotājiem jārod jaunas metodes skolēnu sasniegumu izvērtēšanā, izveidojusi tēmu plānojumu un pārbaudes darbus 8. klasēm. Darba recenzents Arnis Andersons atzinīgi novērtēja precīzi izstrādāto programmu, jaunās idejas un to, ka metodiskais materiāls ir tieši laikā un vietā.
Ieva Radzobe no Cēsu pilsētas ģimnāzijas atradusi oriģinālas metodes, kā jauniešus literatūras apguvē ieinteresēt par pirmās latviešu nacionālās atmodas kustību – izzināt tās spilgtāko pārstāvju personīgo un radošo biogrāfiju. Skolotāja piedāvā lomu spēles, piemēram, K.Barona vietā rakstīt vēstuli, K.Valdemāra laika avīzēm uzrakstīt rakstu vai uzzīmēt J.Alunāna ekslibri. To, cik jaunieši lieliski var iejusties šādās lomu spēlēs, apliecina ideju materiālam pievienotie ģimnāzistu oriģināldarbi – precīzi Atmodas laika raksturotāji.
Ar jauniem darbiem rajona pedagoģisko materiālu bibliotēka papildināta matemātikā, vēsturē un angļu valodā. Visvairāk pieredzē dalījušies Pastariņa pamatskolas, Stalbes vidusskolas un Cēsu pilsētas ģimnāzijas skolotāji. „Arī tā var mācīt matemātiku”- savam darbam likusi virsrakstu Māra Buša no Stalbes vidusskolas, pielāgojot latviešu skolai Vašingtonas štata mācību grāmatu un burtnīcu vielu matemātikai. „Bērniem patīk Amerikā sastādīto matemātikas uzdevumu risināšana, jo tie ietver arī zināšanas par vēsturi un zinātni, bet mani un kolēģus Stalbē no Amerikas saņemtajās grāmatās saista tas, cik matemātiku var mācīt vienkārši.” Darba recenzente Ingrīda Tilaka atzīmēja, ka Mārai ir izdevies veiksmīgi adaptēt ārzemju mācību grāmatu un tā ļoti noderēs arī citiem pedagogiem.
Uz daudzveidību, ētiskām un kristīgām vērtībām, klases saliedētību orientē Cēsu 2. vidusskolas skolotājas Tamāras Fominas pieredzes apkopojums par labestību kā vienu no audzināšanas paņēmieniem un Pastariņa pamatskolas skolotāju Lidijas Vilnītes un Vijas Sadovskas ilga darba pieredze, kā dienu sākumskolas klasēs sākt ar rīta apli.
Kolēģu interesi skates darbu prezentācijā izraisīja skolotājs Andrejs Rampāns, kurš stundu un ārpusstundu nodarbībām pie datora radījis latviski intelektuālas spēles. Tās jau izmanto Raunas vidusskolas un Cēsu bērnu un jauniešu centra audzēkņi. Datorspēle „Uzmini bildi” atgādina puzles. Šajā spēlē bērniem jāatmin ģeogrāfiskas vietas Latvijā. Ar datorspēli, kurā, nosaucot burtus, jāpasaka ieslēptais vārds, skolotājs ieteic pedagogiem izmantot mācību terminu paslēpšanai, liekot tos pēc iespējas ātrāk atšifrēt, ļaujot bērnu komandām sacensties. Un to, ka skolēnus šādas vizuālās spēles aizrauj, jau nācies piedzīvot. Intelektuālajā spēlē, ja vien skolēni sēž pie datoriem, kas pievienoti interneta tīklam, var iesaistīties visa klase. „Top jaunas spēles, vecās vēl pilnveidojamas,” tā par savu brīvā laika aizraušanos saka Andrejs.
Skolotāju metodisko darbu skate apliecināja, ka pedagogi nevar strādāt tikai pēc izglītības standartu un programmu priekšrakstiem. Būdami radošas personības, pedagogi krāj savu pieredzi un piedzīvo došanas prieku – pieredzē daloties ar skolēniem klasē un tagad arī ar kolēģiem, atklājot savu pieredzi. To uzsvēra skates noslēguma veidotājas Laima Pērkone no DA ģimnāzijas un Ilze Šulte no izglītības pārvaldes, kuras sarīkoja mazus svētkus, uzaicinot dziesmu priekā dalīties kori „Beverīna”.
Komentāri