Otro gadu Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzija rīkoja skolotāju metodiskās sadarbības pasākumu “Neatliekamā metodiskā palīdzība Nr. 2”. Tikšanās laikā skolotājiem ir iespēja dalīties ar saviem mācību materiāliem un iegūt jaunas idejas darbā ar skolēniem.
Skolas direktors Oskars Kaulēns teic: “Iepriekšējā mācību gadā notika četras tikšanās dažādu mācību priekšmetu skolotājiem ar mērķi organizēt pieredzes apmaiņu un dalīšanos ar idejām, īstenojot pilnveidoto mācību saturu un dodot iespēju kopīgi meklēt risinājumus izaicinājumiem, ar kuriem skolotāji saskaras pārmaiņu laikā.”
O.Kaulēns stāsta, ka pirmās tikšanās laikā skolotāji kopīgi veido izraudzītā mācību priekšmeta programmas tematisko plānojumu, otrajā – dalās ar konkrētiem mācību materiāliem un idejām, trešajā un ceturtajā – piedalās mācību nodarbībās par snieguma līmeņu aprakstu (rubriku) un radošo darbu kritēriju veidošanu, ko vada Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas skolotāji: “Metodiskā atbalsta sniegšanas un saņemšanas formāts iepriekšējā un šajā mācību gadā ir līdzīgs, taču mainās mācību priekšmeti. Tas nozīmē, ka iespēja satikties ar kolēģiem ir dota plašam skolotāju lokam.”
Ģimnāzijas direktors piebilst, ka atsevišķs pasākums ar tādu pašu nosaukumu tiek organizēts arī skolu direktoru vietniekiem, kurā aplūkotas vairākas tēmas: par to, kā tiek analizēti skolēnu ikdienas mācību rezultāti; kā tiek organizēta pedagogu sadarbība skolas mērogā; kā sniegta atgriezeniskā saite skolotājiem par viņu profesionālo sniegumu. Nākamajā tikšanās reizē runās, kā skolās tiek aktualizēta skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība un sekots līdzi tās ievērošanai ikdienas darbā.
Daloties ar galvenajām atziņām pēc šādiem sadarbības pasākumiem, Oskars Kaulēns teic: “Ir skolotāji, kuri piedalās katrā “Neatliekamās metodiskās palīdzības” pasākumā, kas attiecas uz viņu mācītajiem” priekšmetiem. Tas liecina, ka šādai pieredzes apmaiņai un kopīgai darbībai ir pievienotā vērtība. Skolotāji labprāt dalās pieredzē un ar mācību materiāliem, izmanto citu kolēģu pieredzi, lai paši mācītos. Pasākumu noslēguma refleksijas atbildēs regulāri parādās komentāri, ka šāda formāta sadarbība ar kolēģiem ir stiprinājusi skolotāju pārliecību par to, ka viņi ir uz pareizā ceļa un iepriekšējos gados iegūtā pieredze ir izmantojama arī jaunā mācību satura īstenošanā. Es kā viens no pasākuma organizatoriem esmu iepazinies ar daudziem aizrautīgiem un motivētiem skolotājiem, kuri nekautrējas prasīt palīdzību un ir gatavi to sniegt citiem, un tieši tādai problēmu risināšanas un mācīšanās pieejai es ticu visvairāk. Profesionāļi vislabāk mācās no savas un citu pieredzes, tāpēc ir svarīgi to aktualizēt un parādīt tās noderīgumu arī pavisam jaunās situācijās.”
Komentāri