Jaunais mācību gads Liepas pamatskolā sākās ne tikai ar pedagogu uzrunām. Arī vecākiem bija ko teikt. Pagājušā mācību gada ģimenes izglītības programmas „No sirds uz sirdi” aktīvākie dalībnieki ar saviem iespaidiem un kopīgi izlolotām idejām iepazīstināja klasēs sanākušos skolēnu vecākus. Tā bija saruna par ciešākas sadarbības veidošanu starp skolotājiem, skolēniem un viņu vecākiem.
Runāt ar bērna skolasbiedru vecākiem, aicināt viņus atvēlēt vairāk laika sadarbībai ar skolu, tā veicināt skolas attīstību un uzturēt ciešāku saikni ar savu bērnu programmas „No sirds uz sirdi” dalībniekus lielā mērā bija ierosinājis pieredzētais ceļojumā uz Sanktpēterburgu, iepazīšanās ar 38. eksperimentālās skolas audzēkņu vecākiem. Šajā skolā īsteno humānās izglītības programmu un to dara, īpašu uzmanību veltot pedagogu un bērnu ģimeņu sadarbībai.
„Man ļoti gribējās pēc Pēterburgā dzirdētā dalīties pārdomās ar citu bērnu vecākiem, pārliecināt viņus, ka kopā varam daudz ko paveikt bērnu labā. Tur redzēju, ka starp skolotājām un bērnu vecākiem izveidojušās tādas kā radniecīgas saites. Visa klase ir kā viena ģimene – viens otru uzklausa, atbalsta, palīdz. Pēterburgā knapi valdīju asaras – tik emocionāls bija stāstījums par to, ko pieaugušie un bērni kopā jau paveikuši,” atklāja septiņu bērnu mamma Gunta Bebre.
„Tas bija patīkams šoks – aizraujoši vecāku un skolotāju sadarbības stāsti. Es kāri tvēru katru vārdu un domu Pēterburgā sarīkotajā vecāku konferencē. Es tik labi jutos viņu vidū, no viņu dziļajām emocijām man brīžiem skudriņas skrēja pa muguru,” Liepas skolēnu vecāku pārdomu izdevumā par piedzīvoto raksta divu bērnu mamma Marina Bumbiere.
Tāds arī bija Liepas pamatskolas pedagogu Valentīnas Voicišas un Rutas Stodoļņikas mērķis, veidojot izglītojošo programmu vecākiem – atraisīt viņos pozitīvas emocijas, dot iespēju vecākiem mācīties, mazināt vecāku nezināšanu vai vēlmi audzināšanā vadīties pēc iesīkstējušiem stereotipiem.
„Mūsdienu ģimenes atrodas jaunā un pretrunīgā sabiedriskā situācijā – bieži novērojama dzīves līmeņa krišanās, šķiršanās, audzināšana nepilnā ģimenē. Prakse rāda, ka vajadzību pēc savstarpējas palīdzības bērnu audzināšanā un skološanā izjūt kā pedagogi, tā ģimene. Tāpēc sākām šo projektu, lai taptu jauni scenāriji audzināšanas stundām, vecāku sapulcēm, skolas sarīkojumiem, lai vecākiem būtu iespēja redzēt labus piemērus Liepā un arī ārzemēs,” skaidro direktora vietniece audzināšanas darbā Valentīna Voiciša. „Daži mūsu izglītojošās programmas dalībnieki, aktīvi vecāki bija pārliecināti, ka jau nodrošina bērniem visu nepieciešamo, bet brauciens uz Pēterburgu atvēra acis. Ir tik daudz labu iespēju, kas vēl nav izmantotas!” Gandarītas, ka daļu no skolēnu vecākiem jau izdevies iedvesmot, skolotājas cer, ka aktīvo, uz sadarbību ar skolu atvērto vecāku kļūs vēl vairāk.
„Mēs audzinām savus bērnus ar tām zināšanām un dzīves ziņu, kādu esam ieguvuši. It kā cenšamies darīt to labāko, bet reizēm pārņem kauns, ja kādā audzināšanas situācijā esam rīkojušies tā un ne citādi. Tāpēc ļoti svarīgi vecākiem un skolotājiem savstarpēji palīdzēt un rīkoties kopīgi bērna labā,” atbalstu skolas piedāvātajai sadarbībai pamato piecu bērnu mamma Oksana Tokare.
Par to, ka Liepas pamatskolā vairāku mēnešu laikā izveidojies radošs enerģisku vecāku kolektīvs, augustā pārliecinājās Cēsu rajonā sarīkotās 15 Latvijas skolu pedagogu vasaras nometnes dalībnieki. Izdevās liepēniešu plāns nometnes dalībniekus izjokot, uzdodoties par kontrolējošas institūcijas darbiniekiem. Skolās, kā zināms, tādu netrūkst. Pagāja krietns laiks, pirms skolotāji aptvēra, ka nav jāsēž nopietnām sejām, jo atbraucēji īstenībā nemeklē pārkāpumus pedagogu darbā, tikai maskējas, jo ir ļoti labvēlīgi noskaņoti pret skolotāju centieniem un gatavi sadarboties.
Komentāri