Lai Baltijas jūras problēmu risināšanā iesaistītu nākamos jūras saimniekus, kuri vēl sēž skolas solos, kampaņas „Spēks ir tīrā jūrā” organizatori sākuši īpašu Baltijas jūras izglītības programmu.
Vidusskolēniem tiek dota iespēja noklausīties izglītojošu lekciju, piedalīties īpašā spēlē „Jūras saimnieku parlaments”, kā arī zinātniski pētniecisko darbu konkursā. Nupat kampaņas organizatori ar lekciju par spēli un konkursu iepazīstināja arī Cēsu Valsts ģimnāzijas 11. klases skolēnus.
Cēsu Valsts ģimnāzijas ģeogrāfijas skolotāja Inguna Gaile atzīmē, ka, mācību stundās iesaistot arī viesus un nozares speciālistus, bērniem veidojas lielāka interese un izpratne par vidē notiekošajiem procesiem, tāpēc atsaukušies Pasaules Dabas fonda (PDF)
pārstāvju rosinājumam tikties ar ģimnāzijas audzēkņiem.
Lekcija par Baltijas jūras ekoloģiskām problēmām skolēniem raisījusi pārdomas, kādu ietekmi uz jūru atstāj cilvēku darbības. Ilze Kornete domā, ja jau noklausīties šādu lekciju ir vērtīgi. “Bieži aizmirstam, ka arī paši ietekmējam vidi. Šaubos, vai būtu iedomājusies, cik lielu kaitējumu cilvēks nodara jūrai, gan piesārņojot to, gan ar zvejniecību. Vēl lielāku kaitējumu nodara kuģniecība. Ja nebūtu šādu lekciju, diez vai jaunieši par to aizdomātos,” klāsta I.Kornete.
Arī Alise Liepiņa norāda, ka informācija bijusi aktuāla un pamācoša. “Man tas lika aizdomāties par Baltijas jūras reģionā notiekošo. Zināju, ka tā ir pasaulē piesārņotākā jūra, uzskatu, ka šī vieta statistikā jāmaina,” tā A. Liepiņa.
PDF Jūras un saldūdens programmas vadītājs Ingus Purgalis pastāstīja, ka, lai veicinātu izpratni par integrētu jūras pārvaldību, līdz 2014. gada 1. februārim ikviens 11. klases audzēknis tiek aicināts iesniegt zinātniski pētniecisko darbu par tēmu „Cik eiro maksā Baltijas jūra?”. Labākā darba autors balvā saņems “iPad” un iespēju prezentēt darbu „Jūras saimnieku parlamenta” diskusijā, kas norisināsies nākamā gada pavasarī. Ilze Fedotova
Komentāri