Uzzināt atbildes, vai tiešām, dodot otram to, ko viņš vēlas, nozīmē arī saņemt to, ko vēlamies mēs, Zaubes pamatskolas 5. – 9. klašu grupas skolēniem palīdzēja rast Inga Bite – personības izaugsmes trenere un pārmaiņu speciāliste, biedrības “Alternatīvā attīstība” vadītāja.
“Kopā ar mazākiem un lielākiem projekta “Kāpēc man kāpt ozolā?” dalībniekiem tika apskatīti eksistenciāli jautājumi: no kurienes rodas stress; kāpēc es nevaru saņemt to, ko ļoti vēlos, kāpēc un kur esmu pazaudējis ticību brīnumam,” stāsta I.Bite. Viņa teic, ka ar stāstiem jauniešus ieved pārdomās, lai ikviens mēģinātu aizdomāties, ka stress rodas tikai no cilvēkiem, jo mēs par sevi un citiem nepareizi domājam un runājam.
“Iemesls tam ir arī tas, ka nevaram saņemt to, ko vēlamies, jo nemākam otram dot un sacīt, ko otrs vēlas,” piebilst I.Bite. Kā piemēru viņa min situāciju: “Esmu atnācis uz nodarbību pie lektora, kurš piedāvā apgūt prasmi, kā ar komunikācijas palīdzību var gūt sev vēlamo, iegūt patiesus draugus, veidot uzticamas attiecības, dibināt kontaktus un veidot panākumos balstītu dzīvi, bet nespēju lektoram pretim dot savu laiku, pacietību, gribu un vēlmi sadzirdēt nodarbības kontekstu un mērķi. Diez vai tad varu saņemt tās zināšanas par komunikācijas prasmēm un iemaņām, kas nepieciešamas, lai sev un citiem neradītu stresu, kā arī spētu pielietot praksē tās saskarsmes prasmes, kas dod iespēju piepildīt mūsu pašu vēlmes, rast uzticamus kontaktus, iegūt uzticamus un patiesus draugus un kopā gūt panākumus.”
Lekcijā skolēni uzzināja, ka atbilde ir un tā ir spēja klausīties, jautāt, izzināt, analizēt un domāt, kā tas var noderēt cilvēka dzīvē, kā to var izmantot, lai gūtu to, kas nepieciešams cilvēkam pašam, bet vienaldzības un neapmierinātības vietā gūtu gandarījumu, prieku par noderīgu ieguldījumu sevī. “Mēs jau visi zinām, ka prasme komunicēt palīdz visās jomās: gan attiecībās, gan izaugsmē, gan panākumu gūšanā. Taču zināt teorijas un definīcijas nenozīmē, ka to spēju arī pielietot dzīvē sevis un citu labā,” teic I.Bite.
“Bērniem tika atgādināts, ka zināt, ko nozīmē cieņa, mīlestība, piedošana, uzticēšanās, līdzjūtība un ticība, godprātība, centība, ticība, neliecina par prasmi cienīt, mīlēt, uzticēties, ticēt, būt godprātīgam un centīgam, nemelot un būt otram par svētību.”
Personības izaugsmes trenere atzīst, ka pie jauniešu un bērnu sliktajām prasmēm komunikācijā vainojama pandēmija: “Šķiet, mūsdienu bērni kopumā neprot uzklausīt cits citu, izteikties, veidot dialogu. Šī problēma ir jārisina.”
Lekcija bija projekta “Pumpurs” – Kāpēc man kāpt ozolā?”” daļa. Nodarbības tiek īstenotas, pamatojoties uz Izglītības kvalitātes valsts dienesta administrētā Eiropas Sociālā fonda projektu “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”. Šī Zaubes skolā bijusi desmitā no plānotajām vienpadsmit nodarbībām.
Komentāri