Daudzviet mācību iestādēs jaunais mācību gads iesācies ar aizraujošām un izzinošām ekskursijām.
Tādā uz lauku mājām “Kalbakas” Smiltenes pusē devās arī Cēsu 1.pamatskolas ceturtklasnieki, lai izzinātu piena ceļu no govs līdz produktam. “Ekskursijas laikā aizvadījām sava veida mācību stundas – vispirms bērni klausījās, skatījās, iepazina piensaimniecības nozari no senajiem laikiem līdz pat mūsdienām. Pēc tam bija praktiska darbošanās, mācoties, kā top piena produkti. Skolēni sakūla sviestu, tad to skaloja, iepakoja, izveidoja savu etiķeti iepakojumam. Lai darbs būtu raitāks, sviestu kūla, skanot mūzikai, bērni arī dejoja un dziedāja. Trešajā mācību stundā skolēni cepa plānās pankūkas, improvizēja ar pildījumu un gardu muti pagatavoto apēda,” pastāsta 4.a klases audzinātāja Eva Kasicka un piebilst, ka ekskursijā pabija gan 4.a, gan 4.b klases audzēkņi. “Mūs sagaidīja mājas saimnieki, stāstīja, rādīja, iedvesmoja un ļāva uzdrīkstēties darīt pašiem. Mācību ekskursija bija patiesi aizraujoša, pat nemanījām, ka virtuāli pabijām latviešu valodas, matemātikas, sociālo zinību, mūzikas un sporta stundās.”
Savukārt uzzinot, kādu profesiju cilvēki strādā šajā jomā, norit arī karjeras izglītības nodarbība. Runājot par iespaidiem, ko minēja paši skolēni, visvairāk prātā palikusi tieši sviesta kulšana mūzikas pavadībā. “Patika likt kopā piena separatoru jeb piena mašīnu. Patika cept pankūkas, tās pildīt. Kādam ļoti patikusi tieši piensaimniecības vēstures daļa. Ēkā, kur mūsu ekskursija notika, savulaik bijusi kūts, pie sienām bija saglabāti āķi, kur gotiņas piesietas, tos tad arī skolēni skaitīja un rēķināja, cik lopiņu savulaik tur bijis,” par skolēnu iespaidiem stāsta Eva Kasicka. Skolotāja teic, ka bērniem ļoti patikuši arī citi dzīvnieki, kas bijuši saimniecībā, tostarp aktīvās kaziņas un sunītis dalmācietis Tio, kas bērnus priekpilni sagaidījis.
Komentāri