Cēsu novada pedagogi, kuri skolās veido notikumus sabiedriski un mākslinieciski aktīvai dzīvei, vienojās, ka viena aprīļa nedēļa būs piepildīta ar radošu saturu, dodot iespējas izpausties skolēnu jaunradei.
Pastariņa sākumskolā par notikumu kļuva skolas diena, kurā pedagogu vietā stājās bērnu vecāki. Būdami lietpratēji kādā no jomām, viņi savās prasmēs dalījās metāla un kokapstrādes pulciņos, gleznošanas un ķebļu pārvēršanas darbnīcās, sporta deju un līnijdeju stundās, šaha un dambretes
spēlēšanā, zināšanās par frizūru un stila veidošanu. Cēsu internātpamatskolā ciemos uzņēma bērnus no Upesleju skolas, kura līdzīgi arī ir skola – rehabilitācijas centrs. Pedagogi bija sagatavojuši iespēju skolēniem darboties radošās darbnīcās. Skolēni, kuru ikdiena paiet ārpus ģimenēm – internātā, tika rosināti apzināties, ka ikviens var būt spēkpilns un talantīgs. Cēsu 2. pamatskolas pedagogi aicināja muzikālos skolēnus uzstāties vienaudžiem, apliecinot izkoptos talantus vairākās Cēsu skolās. Notika arī koncerts pašu skolā, uz to bija ielūgti apkārtnes iedzīvotāji.
Nejaušiem garāmgājējiem par pārsteigumu vienā no pēcpusdienām Cēsu 1. pamatskolas parādes ieeja
kļuva par brīvdabas skatuvi, bet Gaujas ielas posms par koncertzāli. Divarpus stundas tajā mainījās priekšnesumi, kurus rādīja skolēni, kas fakultatīvi apgūst instrumentu spēli. Garāmgājēji, riteņbraucēji, pārsteigti par muzikālo dāvanu, apstājās, ieklausījās un aplaudēja. Radošajā nedēļā Cēsu Valsts ģimnāzijas un Cēsu pilsētas pamatskolas sarīkojumu zāle vienu dienu kļuva par mākslinieku darbnīcu. Tajā ap 60 ģimnāzistu gleznoja, iedvesmojoties no pasaulslavenā Vincenta van Goga mākslas darbiem. Citu citu dienu zāle kļuva par televīzijas studiju, kurā sākumskolas un pamatskolas klases sacentās dziesmu dziedāšanā ar moto “Koru kari”. Radošās atkāpes no skolas ikdienas – izstādes, koncerti, darbnīcas -sagādājuši daudz jauku un reizē izglītojošu brīžu. Skolotāji teic, ka diemžēl šādas radošas atkāpes, ja tās skar stundu darbu, pārāk bieži skolas dzīvē atļauties nevarot. Mācību gadā jāapgūst daudz, tāpēc priekšmetu skolotāji pavasarī nereti izjūt stresu, ka mācību vielas apgūšana ir iekavēta.
Ārpusstundu mācību iestādes – mākslas skola, bērnu un jauniešu centrs – mākslinieciskām izpausmēm veltītajā aprīļa nedēļā cēsniekiem atvēra durvis, aicinot arī nejaušiem apmeklētājiem ienākt skolēnu keramikas, dizaina, kokapstrādes darbnīcās.
Mairita Kaņepe
Komentāri