Amatas novada pašvaldība lēmusi reorganizēt izglītības iestādes. Apvienojot pašreizējo Nītaures vidusskolu un Amatas novada Mūzikas un mākslas skolu, vietvara iecerējusi izveidot profesionāli orientētu pamatizglītības iestādi.
Pašvaldības izpilddirektors Māris Timermanis “Druvai” paskaidroja, ka konceptuāli lēmums par vispārizglītojošās un profesionālās ievirzes izglītības iestāžu apvienošanu nobriedis vairāku apstākļu rezultātā. “Mēs gribam investēt Nītaurē, lai uzlabotu mācību vidi, tostarp arī uz vidusskolas ēku pārcelt patlaban daudzdzīvokļu nama telpās esošo bērnudārzu. Tie nebūs pāris, bet gan tuvu pie simt tūkstošiem eiro,” tālākas nākotnes plānus iezīmē pašvaldības izpilddirektors, vienlaikus atgādinot, ka skolēnu skaits Nītaurē pēdējos gados turpina samazināties. M.Timermanis vērš uzmanību – Nītaurē pašreiz ir divas skolas, turklāt Mūzikas un mākslas skolu apmeklējot tikai turpat blakus esošās vidusskolas audzēkņi: “Kādēļ bērniem divi direktori un divas atsevišķas mācību programmas?” Retoriskās pārdomas viņš noslēdz ar redzējumu, ka jaunajā, juridiski apvienotajā mācību iestādē būtu viena vadība, kas administrētu gan vispārējo, gan profesionālo, gan interešu izglītību. Pagaidām par šo ieceri vienprātīgi lēmusi novada dome, taču nav vēl saņemta galīgā piekrišana šim reorganizācijas plānam no Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM).
Tiesa, pašvaldības balsojums par abu pašreizējo izglītības iestāžu reorganizācijas uzsākšanu Nītaures pagastā tika pieņemts jau vasaras sākumā, šajā plānā vēl neiekļaujot pilnīgu atteikšanos no vidusskolas līmeņa. Nītaures vidusskola arī pavasarī paziņoja par jaunu audzēkņu neuzņemšanu 10.klasē, tomēr iestādes direktors Māris Ķēniņš to “Druvai” toreiz skaidroja kā viena gada pauzi, ne gatavošanos pārtapšanai par pamatskolu. Tomēr, ņemot vērā arvien sarūkošo vidusskolēnu skaitu, jūlija vidū no IZM saņemts lūgums pārskatīt Amatas novada domes pieņemto lēmumu attiecībā uz “vidējās izglītības programmu turpmākās īstenošanas ilgtspēju un nepieciešamību”. Pārfrāzējot – atbildīgā ministrija netieši norādījusi uz nevēlēšanos turpināt uzturēt vidusskolas pedagogu darbu šai pusē. Izvērtējot šo viedokli, domes deputāti jaunā mācību gada priekšvakarā balsoja par pašu spriestā labošanu, nosakot, ka uz reorganizējamās vidusskolas un Mūzikas un mākslas skolas bāzes veidojama Amatas novada Nītaures mūzikas un mākslas pamatskola. Pēc M.Timermaņa teiktā pagaidām vēl nekādi reorganizācijas termiņi nav nolikti un arīdzan jaunveidojamās iestādes uzturēšanas aplēses nav bijušas. Tiek gaidīts ministrijas saskaņojums, tikai tad pārmaiņas varēs sākt praktiski realizēt un izsludināt arī konkursu jaunās iestādes vadītāja amatam.
Attiecībā uz abām pārējām Mūzikas un mākslas skolas izglītības programmas īstenošanas vietām Skujenē un Ieriķos pašvaldības izpilddirektors pauda pārliecību, ka tās varēs turpināt darboties tāpat kā līdz šim. Pašreizējā skolas direktore Marika Busote-Uzuliņa “Druvai” atzina, ka vēl ir neziņā par gaidāmajām pārmaiņām, tomēr raugās uz plānoto teju budiskā mierā. “Kā būs, tā būs,” ar smaidu teic Mūzikas un mākslas skolas direktore, droši apstiprinot, ka noteikti nepieteikšoties uz apvienotās iestādes direktora vietu. “Laikam vajadzīgs arī kaut kāds restarts dzīvei – kādu brīdi atkal labāk pastrādāt par pedagogu, kaut vairākās skolās, bet tomēr mierīgāk,” pārdomās dalījās M.Busote-Uzuliņa. Viņa pastāstīja, ka vēl ir daudz praktisku neskaidrību, tomēr viņai apliecināts, ka fiziski mācību process no šīs reorganizācijas necietīs – darbs varēšot turpināties tajās pašās telpās kur līdz šim. M.Busote-Uzuliņa apstiprināja – Mūzikas un mākslas skolā Nītaurē audzēkņu skaits tik tiešām samazinoties, bet filiālē Ieriķos pēdējos gados tas palielinās, kas, iespējams, saistīts ar ģimeņu pārcelšanos uz dzīvi šajā apkaimē. “Līdz ar to Mūzikas un mākslas skolai kopējais audzēkņu skaits palicis nemainīgs.” Tādējādi, lai gan skolas juridiskā adrese ir Nītaurē, tās daudzskaitlīgākā mācību vieta patlaban ir Ieriķos. Par plānoto reorganizāciju M.Busote-Uzuliņa teic, ka to var darīt, bet tas, visticamāk, neatrisinās problēmu -skolēnu piesaisti.
Komentāri