Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzija uzaicināta piedalīties Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) iniciatīvā “School+”, starptautiskā projektā, kurā izstrādā ieteikumus, kā uzlabot mācīšanās praksi izglītības iestādēs.
“Projektā patlaban ir pārstāvētas 40 valstis, aptuveni 130 skolas un organizācijas, kas saistītas ar izglītību, kuras piedalīties izvēlas valsts institūcijas. Mūsu skolu uzrunāja Valsts izglītības satura centrs,” stāsta Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors Oskars Kaulēns. “Uzaicinātas skolas, kas ir izrādījušas inovatīvu praksi saistībā ar mācībām un mācīšanos. Ideja iniciatīvai ir tāda, ka OECD pēta dažādos veidus, kas uzlabo mācīšanās praksi skolās, un vēlas, lai skolas ar saviem labās prakses piemēriem un refleksijām par pētījumiem dalītos ar redzējumu, vai tas, ko pētnieki ir novērojuši, patiešām arī ikdienas darbā sniedz rezultātus.”
Pētījumi ir plaši, ir saprotams, pie kurām lietām būtu jāpiestrādā, lai mācīšanās procesu uzlabotu, bet kaut kas ne vienmēr praksē arī strādā, skaidro O.Kaulēns. “Tāpēc OECD vēlas apvienot pētniekus, skolu praktiķus un politikas veidotājus, lai rezultātā izveidotu rokasgrāmatu efektīva mācību procesa praksei (“Toolkit for Effective Classroom Practices”). Pēc tam jebkurš interesents pasaulē šo rokasgrāmatu varēs izmantot. Tajā būs iekļauti pētījumu rezultāti, labās prakses piemēri no skolām.”
Projektā, kurš ilgs līdz 2025.gadam, ir iesaistīti skolu vadības pārstāvji un pedagogi, skolēni vairāk ienāk tikai caur pētniecisko un mācību procesu. “Esam saņēmuši jaunākos pētniecības datus, ko varam izmantot. Pēc tam sniedzam savu refleksiju par pētījumiem, kas no tā, mūsuprāt, strādā praksē, kas nestrādā, un ar šiem novērojumiem dalāmies diskusijā par konkrētu aspektu. Kopumā tiks aplūkotas sešas tēmas. Mūsu skola piedalās tajā, kas saistīta ar atgriezenisko saiti un formatīvo vērtēšanu,” stāsta O.Kaulēns. “Ieguvējs ir skolēns, ja varam caur pētījumiem un praksi uzlabot mācību procesu, tad tas ir galvenais sasniegums. Bet skolēni paši šajā projektā nekādā veidā nepiedalās.”
DACVĢ pagaidām ir vienīgā Cēsu novada mācību iestāde, kas piedalās šajā projektā. “Šobrīd gaidām, kad saņemsim jaunos pētījumus par vienu no ar mācīšanos saistītajiem aspektiem. Skolas komandā – nav svarīgi, cik lielā, – izdiskutējam, vai pie mums pētījumā parādītais strādā vai nestrādā, kas varētu dot atdevi, kas nevarētu. Par to informējam OECD. Viņi datus apkopo, tad skolu grupās attālināti notiek diskusija ar kopsavilkumu,” pastāsta O.Kaulēns. “Mūsu grupas iepriekšējā diskusijā bija ap 40 organizācijām. Visa saziņa un materiāli šajā projektā, tai skaitā diskusijas, notiek angļu valodā.”
2025.gadā paredzēts lielāks OECD pasākums, kurā tiks prezentēts projekta gala rezultāts, un tas būs pieejams visām izglītības iestādēm pasaulē.
Komentāri