Pēc pašvaldības iniciatīvas marta sākumā Cēsu novada 9.klašu skolēni kārtoja diagnosticējošo darbu matemātikā. Cēsu domes priekšsēdētāja vietnieks Atis Egliņš – Eglītis paskaidro, ka šis nav bijis valsts organizēts diagnosticējošs darbs, un saka: “Iniciatīvai par pamatu kalpoja divi apsvērumi: “Covid-19” pandēmijas traucētais mācību process, kas bijis sarežģīts periods, un tas, ka 2023.gadā pirmo reizi arī 9.klašu beidzējiem būs centralizētie eksāmeni. Tādēļ šo izmantojām kā ģenerālmēģinājumu.”
Diagnosticējošā darba rakstīšanā piedalījās 19 Cēsu novada skolas, darbu pildīja 371 skolēns (bija pieteikti 389 skolēni, bet 18 darbu nerakstīja). Darbus vērtēja anonīmi. Katrai skolai Cēsu Izglītības pārvaldes darbinieki bija piešķīruši kodu – burtu uz aploksnes; skolas izveidoja skolēnu kodus. Vērtēšanā piedalījās 18 pedagogi, katru devītklasnieka darbu vērtēja divi vai trīs skolotāji.
Kopumā novada diagnosticējošā darba rezultāti liek domāt, ka skolēnus patiešām ietekmējis pandēmijas laiks, kad mācības notika attālināti. Vidējais rezultāts novadā bijis vien 19,4 %. Par to, vai rezultātus ietekmējusi arī sarežģītā situācija ar pedagogu piesaisti daudzās skolās tieši STEM* jomā, A.Egliņš – Eglītis teic, ka situācija no skolas uz skolu ir ļoti dažāda: “Kopējā tendence ir tāda, ka pedagogu trūkums ir vērojams dažādās jomās un dažāda lieluma skolās. Īpaši jūtams trūkums STEM mācību priekšmetos, arī svešvalodās, latviešu valodā un literatūrā. Diagnosticējošā darba rezultātus esam analizējuši, pedagogi strādā, lai līdz centralizētajiem eksāmeniem tos uzlabotu!”
*STEM – Dabas zinātņu un tehnoloģiju tēmas (angliski tiek sauktas par STEM – Science, Technology, Engineering and Mathematics)
Komentāri