projekta vadītāja, Liepas pamatskolas direktora vietniece mācību darbā „Darbs ar korekcijas klases skolēniem nav vienkāršs. Nekad nevar zināt, kā noritēs stunda, jo šie bērni ir ļoti emocionāli, nespēj ātri pārslēgties no satraucošiem ikdienas notikumiem ģimenē un ārpusskolas dzīvē uz mācību darbu stundā. Šie bērni, kuriem bieži aizrādīts par disciplīnu, neizpildītiem mājas darbiem, kavē stundas, viņiem ir zema uzmanības noturība, bieži bijuši atstumti vai agresīvi noskaņoti,” tā par darbu korekcijas klasē saka audzinātāja Irisa Žiganova. Liepas pamatskolas pedagogu kolektīvs 2006. gadā nolēma, ka pedagoģiskā korekcija jāuzsāk tūlīt pēc sākumskolas – 5. klasē, jo tieši šajā pārejas periodā saasinās mācību un uzvedības problēmas. Pedagoģiskās korekcijas klase skolā ir jau divus gadus, 2007./ 2008. mācību gadā tika īstenots Eiropas Sociālā fonda (ESF )nacionālās programmas projekts “Pedagoģiskā korekcija Liepas pamatskolas izglītojamiem ar zemām pamatprasmēm”, kas deva iespēju pedagoģijā ieviest jaunas aktivitātes, palīdzēja izglītojamiem apgūt jaunu vērtību sistēmu, uzvedības modeļus un sekmīgāk iekļauties pamatizglītības programmas apguvē. Projekta realizētāja – Liepas pagasta padome, kopējās izmaksas ir Ls 10438, 80% Eiropas Sociālā fonda, 20% Latvijas valsts budžeta finansējums. Projekta gaitā izstrādāta pedagoģiskās korekcijas nodarbību programma. Akcentēta personas pamatvērtību izkopšana, vispārcilvēcisko spēju attīstība. Programmu un metodiskos ieteikumus veidoja Liepas pamatskolas sociālā pedagoģe Elita Rancāne un pedagoģiskās korekcijas klases audzinātāja Irisa Žiganova. Skolēniem tika organizēti arī motivācijas un karjeras izglītības nodarbību cikli. Motivācijas nodarbībās audzēkņi tikās ar Liepas pagasta ģimenes atbalsta centra „Putni” psiholoģi Inetu Fedotovu, pedagoģiskās meistarības skolas lektoru Kasparu Bikši, profilaktiskajās nodarbībās pret atkarību – ar biedrības „Esi brīvs!” psiholoģi Daci Freibergu. Skolēniem bija iespēja apspriest dažādas situācijas, piedalīties lomu spēlēs, veikt interesantus uzdevumus. Mācību ekskursijas bija kā turpinājums karjeras izglītības nodarbībām. Rudens brīvdienās audzēkņi apmeklēja Valmieras stikla šķiedras rūpnīcu, iepazinās ar ražošanas procesu, tehnoloģiju un daudzveidīgo produkciju. Skolēniem bija iespēja iepazīt arī zirgkopja un trenera darbu Kocēnu zirgaudzētavā, pavadīt laiku sportiskās aktivitātēs Valmieras Olimpiskā centra Ledus hallē.
Pavasara ekskursijas mērķis bija izjust pavasara smaržu, krāsu un augu bagātību LU Botāniskajā dārzā , „Lāču” maizes savdabīgo garšu un virtuālās pasaules azarta spēku centrā „Go Planet”. Pedagoģiskās korekcijas izglītības programma paredzēja arī darba prasmju pilnveidošanu un brīvā laika nodarbības. Pagarinātās darba dienas grupā audzēkņi apguva floristikas, kokapstrādes un kulinārijas iemaņas. Projekts beidzās ar nometni Matīšu pamatskolā, kas bija turpinājums organizētajām vērtībizglītības, saskarsmes prasmju un motivācijas nodarbībām, veicinot dažādu skolu audzēkņu sadarbību un rosinot lietderīgi pavadīt vasaras brīvlaiku. Tā reizē bija arī balva skolēniem, jo nodarbības visu mācību gadu prasīja no bērniem papildu laiku un slodzi. Nometnē piedalījās 33 skolēni no Liepas, Cēsīm un Valmieras Matīšu pamatskolas. Nometni plānoja un organizēja Liepas un Matīšu pamatskolas pedagogi. Darbs korekcijas klasē ir pārbaudījums skolotāja profesionalitātei, spējai ātri reaģēt, prasmei savaldīties un būt draugam un padomdevējam grūtās dzīves situācijās. Projekts bija komandas darbs. Mācību priekšmetu skolotāji, audzinātāja, skolotāja palīgs, sociālais pedagogs, psihologi, skolas vadība regulāri analizēja paveikto, priecājās par pozitīvo, izvērtēja darbu ar klasi un katru skolēnu. Lai projekta realizācija sekmētu pedagoģisko mērķu sasniegšanu, arī skolotāji guva pedagoģiskās korekcijas izglītības programmas īstenošanai nepieciešamo profesionālo kvalifikāciju un metodisko atbalstu. Tika organizētas lekcijas un semināri par aktuālām pedagoģiskās korekcijas tēmām. Notika pieredzes apmaiņa ar sadarbības skolām: Cēsu pilsētas un Līvu pamatskolu, kurām ir lielāka pieredze pedagoģiskās korekcijas darbā, kā arī Matīšu pamatskolu, kura gatavojas sākt korekcijas programmu. Kas ir mainījies divos gados, kopš Liepā izveidota korekcijas klase? Pirmajā brīdi liekas, ka izmaiņas ir niecīgas, bet tā nav. Gluži kā aisbergam,
– tikai palēnām notiek skolēnu uzvedības, vērtību maiņa. Pateicoties ESF finansētajam projektam, jaunie cilvēki iepazīst pasauli no citas, gaišās puses, redz, cik bagāta un daudzpusīga ir dzīve. Skolēni ir kļuvuši atvērtāki, smaidīgāki, pieklājīgāki, dzīvesgudrāki. Ceru, ka tas vairos pozitīvismu, optimismu, vēlēšanos mainīties pašiem un mainīt savu dzīvi un apkārtni!
Komentāri