“Lai starpbrīžos nav jāizmanto telefoni, bet skolēni aktīvi kustētos, sarunātos, cits citu ieraudzītu – tādu vēlmi skolēnu līdzpārvalde izteica jau pavasara mācībās, to apstiprinot arī projektā,” pastāsta Elita Pakalne, Straupes pamatskolas direktores vietniece audzināšanas jomā, 4.klases audzinātāja, latviešu valodas, literatūras un teātra mākslas skolotāja.
“Skolēni paši novēroja, ka starpbrīžos izmanto savus mobilos telefonus, nevis runājas cits ar citu, darbojas. Protams, tālruņus izmantojam mācību stundās, kad nepieciešams, tomēr starpbrīžos būtu labi, ja skolēni atpūstos arī citādi,” stāsta skolotāja.
“Ideja par spēlēm starpbrīžos radās, darbojoties kopā ar Priekuļu skolas pašpārvaldi. Šobrīd, kad pēc Miķeļdienas tirdziņa skolā esam mazāk aizņemti, varam kaut ko plānot. Tad nu pašpārvaldes dalībnieki paši sadalīja laikus, kad īstenot spēles lielajā zālē. Starpbrīžu aktivitātes rīko grupās pa vecumiem, piemēram, 7.,8. un 9.klašu audzēkņiem kopā, jaunāko klašu bērniem atsevišķi.”
Viena no iemīļotajām esot spēle ar krēsliem un mūziku: aplī novieto krēslus, par vienu mazāk, nekā ir pašu spēles dalībnieku, skan mūzika, un, kad tā apstājas, jāpagūst apsēsties uz krēsliem, – tomēr vienam dalībniekam krēsla nav. “Vislielākais jandāliņš radās tad, ka visi tik ļoti gribēja spēlēt, ka laika vienkārši bija par maz! Divdesmit minūšu starpbrīdī, lai visi izspēlētu, laika tomēr nepietiek,” turpina E.Pakalne.
Skolēni spēlējuši mēmo šovu un “Just Dance!” virtuālo aktivitāti, kur jādejo līdzi rādītajām kustībām. “No šīs pieredzes esam sapratuši, ka ļoti svarīga ir laika plānošana. Jāpavēro, kuru klašu audzēkņi konkrētajā starpbrīdī var spēlēt spēles, jo pusdienu starpbrīžu laiki mazajiem un lielajiem skolēniem atšķiras. Tāpat arī skolotājiem ir savs laiks pusdienām, kas jāņem vērā, lai spēlēs bērni negūtu kādu traumu, ja neviena no pedagogiem nav klāt. Jāsarunā arī ar skolēniem, kura klase spēlēs, tas atkarīgs no stundu grafika, audzēkņu skaita un citiem faktoriem. Mums plānā iegādāties mazu info ekrānu, kurš būtu pieejamāks jaunāko klašu bērniem. Esošie ekrāni skolā ir piesātināti ar ziņojumiem, un jaunākie skolēni gluži vienkārši visu informāciju nespēj pamanīt. Tāpēc jauki, ja būtu atsevišķs ekrāniņš vai tāfele, kur redzama informācija, kurā starpbrīdī kura klase gaidāma uz spēlēm.”
Skolēnu pašpārvalde un skolas vadība cer, ka izdosies spēļu starpbrīžus padarīt par ikdienas tradīciju. Tāpat, lai izraibinātu skolēnu atpūtas brīžus skolā, sameklēti galdi, uz kuru virsmām taps šaha laukumi. Idejas tapušas izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstības programmas “Kontakts” iniciatīvu projekta Cēsu novada izglītības iestādēs ietvaros. Projektu finansē Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programma 2023.-2025. gadam.
Komentāri