Roku rokā bērna atbalstam – ar šādu moto Cēsīs vairākus mēnešus notika pieaugušo izglītošanās, audzināšanas mērķu kopīga nospraušana. Izglītojās un tuvinājās pedagogi un bērnu vecāki bērnudārzos un Cēsu lielākajā – pilsētas pamatskolā.
Projekts paredzēja arī praktisku ieguldījumu sadarbības veidošanā – sarunu telpas radīšanu skolā, datorprogrammas izstrādāšanu skolotāju un vecāku, skolas un pašvaldības institūciju ātrākai saziņai audzināšanas problēmu gadījumos. Projekta vajadzībām iegādāti 11 datori ar pieeju internetam. Visu projektu finansēja divas institūcijas – galvenokārt Bērnu un ģimenes lietu ministrija, bet līdzfinansējumu 5294 latu apmērā nodrošināja Cēsu dome.
Laiks kopš februāra, kad aktualizēta katra – bērnu, vecāku, pedagogu, izglītības un sociālo darbinieku- atbildība bērnu audzināšanā un attīstībā, bijis piepildīts ar praktiskām un emocionālām vajadzībām. „Iepriekšējo nakti negulēju, uztraucos, kā skolēnu vecāki uztvers pilnīgi citādi rīkoto sapulci, kurā likšu viņiem būt aktīviem – iesaistīties grupās – domāt, runāt zīmēt,” atcerējās skolotāja Ilona Platace. „No sapulces mājās ejot, man gribējās lidot, jo vecāki bija tik ieinteresēti un paspēja izteikt virkni viedu ideju, kā risināt dažādas situācijas bērnu audzināšanā.”
„Iepriekš rīkotie semināri sevi attaisnoja. Pedagogi bija iedrošināti no monologa vecāku sapulcēs pāriet uz dialogu. Tāpēc nav brīnums, ka gandarītie vecāki tūlīt pat centās noskaidrot, kad būs nākamā skolas sapulce,” projekta „Roku rokā bērnu atbalstam” noslēgumā sacīja tā vadītāja, izglītības metodiķe Cēsu domē Dzintra Kozaka. Cēsu pilsētas pamatskolas direktors Māris Šķēle novērtēja ne tikai nemateriālo ieguvumu – iegūto pieredzi un sadarbības partnerus audzināšanas darbā laikā, kad bērni kļūst arvien nesavaldīgāki, bet arī iespēju pieaugušajiem bez maksas izglītoties un skolai iegūt modernās tehnoloģijas, lai pieslēgtos Latvijas e-klases sistēmai. „Esmu gandarīts, ka rasta iespēja algot sociālo pedagogu un psihologu darbam jau ar sākumskolas bērniem, jo, strādājot tikai 5. – 9. klasēs, šie speciālisti bieži vien jau spiesti cīnīties ar sekām,” secināja M.Šķēle. Projekta gaitā sagatavoti 12 speciālisti darbam ar pirmsskolas vecuma bērniem un viņu ģimenēm, skolēnu vecākiem veltītajās lekcijās izskatītas tēmas ne tikai par vecāku pienākumiem, bet arī bērnu, kuru ignorēšana ļoti uztrauc vecākus un pedagogus.
„Pilsētas sociālajā dienestā pabalstu bērnu audzināšanā reizēm nāk prasīt vecāki, kuri ikdienā izvairās no sadarbības ar skolu. Šis projekts veicinās raitāku informācijas apriti. Atbildīgie sociālie darbinieki elektroniskajā datu bāzē jebkurā laikā varēs pārliecināties par vecāku izrādīto ieinteresētību bērnu audzināšanā un noskaidrot, vai pašvaldības dāvāto atbalstu un uzticību ģimenes attaisno tik, cik ir viņu spēkos,” secināja Cēsu domes izglītības nodaļas vadītāja Lolita Kokina, vērtējot pilnīgi no jauna radīto moderno saziņas sistēmu. Vēl jāveic papildinājumi, lai datu bāzē noglabātie personas dati, sekmju rādītāji būtu aizsargāti, juridiski precīzi uzglabāti.
Komentāri