Gūt pieredzi, kā citās valstīs skolās organizē skolotāju profesionālo pilnveidi un sadarbību, ir Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas mērķis, īstenojot programmas “Erasmus+” projektu “Learning to Teach”.
“Projektu izstrādājām un iesniedzām paši, tam pamatā ir vēlme mūsu skolas pedagogus aizvest uz vairākām Eiropas valstīm, lai viņi varētu redzēt, kā mācību iestādēs organizē skolotāju profesionālo pilnveidi un sadarbību. Uz šīm valstīm dodas tikai mūsu skolotāji, pie sevis nevienu neuzņemam,” par projektu, kurā šoreiz piedalās tikai skolotāji, stāsta Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas (DACVĢ) direktors Oskars Kaulēns. “Skolotāji bez sadarbības un regulāras mācīšanās nemaz nevar īstenot kvalitatīvu mācību procesu, to paredz jaunais mācību standarts. Atradām sadarbības partnerus Bulgārijā un Beļģijā. Beļģijā jau bijām, viesojāmies trīs dažādās skolās, vērojām mācību stundas, runājām, diskutējām ar skolas vadības komandu, ar pedagogiem, mācījāmies, kā tiek domāts par skolotāju savstarpējo sadarbību.”
Pēc pieredzes brauciena Beļģijā DACVĢ pedagogi atzinuši, ka šī iespēja iedevusi jaunu perspektīvu, kā mācību iestādēs tiek organizēti procesi skolu darbā.
“Stundās redzējām daudzas lietas, arī to, kā skolēni veido attiecības ar skolotājiem. Piemēram, Beļģijas skolās ne reizi nemanījām, ka skolēni izmanto mobilos tālruņus, pat starpbrīžos mobilās ierīces netiek lietotas. Prasījām, kā to panākt, un beļģu kolēģi teica, ka ir izstrādāti noteikumi, ko stingri ievēro gan pedagogi, gan skolēni, tādēļ viņiem problēmu ar to neesot,” stāsta O.Kaulēns. “Tā arī līdztekus pieredzes projektā paredzētajām prioritātēm redzējām arī daudz cita, ko būtu vērts pārņemt un ieviest praksē mūsu skolā. Kādā Beļģijas skolā redzējām ļoti labi diferencētu mācību darbu, kur vienlaicīgi telpā mācās septiņdesmit skolēni, sadalīti trīs grupās, ar viņiem vienā laikā strādā trīs skolotāji. Viena skolēnu grupa, izmantojot dotās instrukcijas, mācās paši, otra ar skolotāju palīdzību apgūst neskaidros jautājumus, bet trešā mācījās tikai skolotāju vadībā.”
DACVĢ matemātikas skolotāja Sanita Baijere norāda, ka dalība pieredzes braucienā ir stiprinājusi pārliecību, ka “es strādāju labi un interesanti, iespējams, pat daudzveidīgāk nekā kolēģi Beļģijas skolās”. Redzētais radījis vēlmi mācību stundās vairāk īstenot skolēnu diferencētu mācīšanos. Savukārt vēstures skolotājs Edgars Plētiens norāda, ka “bija patīkami redzēt, kā skolas mērogā tiek veidotas sistēmas un noteikumi un notiek konsekventa to ievērošana, piemēram, attiecībā uz pieeju, kādu skolotāji izmanto mācību stundās. Turklāt vizītes skolās ārpus Latvijas ļauj novērtēt, ko mēs skolās jau darām, turklāt – labi”.
Maija sākumā plānots nedēļu ilgs brauciens uz Bulgāriju, kur galvenais uzsvars būs līdzīgiem tematiem.
Komentāri