“Tas ir pārsteigums arī mums. Visu, ko darījām, uztvērām kā joku. Tagad esam spēles autori,” saka Amanda Gruzdiņa. Viņa mācās Priekuļu tehnikumā, bet vasarā pirms pusotra gada “Iespējamās misijas” nometnē satikās ar cēsniekiem Elenu Tavari, kura tagad mācās Valmierā, un Intaru Ivanovu, devītklasnieku Cēsu 2.pamatskolā, kā arī siguldiešiem Diniju Diānu Miezīti un Kristiānu Strazdiņu. “Bija dažādas nodarbības, mēs iesaistījāmies Raivja Kalniņa vadītajā Spēļu klubā. Mums bija jāizgudro un jāizgatavo kāda spēle,” stāsta Amanda. Spēles pamatideja radās Intaram Ivanovam. Citiem viņa doma iepatikās. Jaunieši spēli nosauca “Fiksās rokas”. Idejas pilnveidošanā iesaistījās Latvijas uzņēmums “Brain Games”, kas novērtēja jauniešu paveikto. “Ar mums noslēdza līgumu par idejas tālāko attīstību. Pagāja gads, kad mums pateica, ka spēli sāks ražot. Tas bija interesants laiks, tikāmies, domājām, vēl papildinājām,” pastāsta Amanda un atklāj, ka galda spēle palīdz attīstīt pirkstu veiklību un arī veicina domāšanu. Tās dalībnieki sacenšas, kurš ātrāk savas drēbes pakārs uz žāvētāja. Tāpēc arī spēlei tagad nosaukums “Wash Dash”. Protams, viss nav tik vienkārši, kā jau sacenšoties, iespējamas dažādas kombinācijas, bet uzvar tas, kurš iegūst visvairāk punktu.
Spēles prototipu “Brain Games” gada nogalē prezentēja pasaules lielākajā galda spēļu izstādē Vācijā, Esenē, kur tas ieguva starptautisku atzinību. Spēles tirdzniecība Baltijas valstīs jau uzsākta, un drīzumā tā nonāks pie Vācijas un Ungārijas spēļu cienītājiem. Lielu interesi par spēli izrādījuši arī Japānas un Honkongas spēļu izplatītāji.
Ar ko “Wash Dash” ir īpašāka par visām citām pasaules galda spēlēm? Pieci skolēni
ir sociālā projekta The Young Can Do It dalībnieki. Projekts palīdz jauniešiem attīstīt dažādas iemaņas un prasmes un rezultātā iegūt iespēju realizēt kādu produktu, kā, piemēram, galda spēli. “Brain Games” īpašnieks un veidotājs Egils Grasmanis un spēļu ideju izveides nodarbību vadītājs Raivis Kalniņš uzsver, ka ir liels prieks un gandarījums redzēt, kā jauniešu ticība saviem spēkiem ir augusi līdz ar spēles attīstīšanu un izveidi. “Sākumā jauniešiem nebija lielas pārliecības, ka izveidotā ideja varētu nonākt tirgū. Taču kopīgi pie tās strādājot un to attīstot tālāk, spēle ne tikai izgatavota, bet arī radījusi starptautisku rezonansi,” saka Egils Grasmanis un uzsver, ka par katru pārdoto spēli jaunieši saņems autoratlīdzību.
“Pārsteigums nu jau pārgājis. Tas brīdis, kad ieraudzīju mūsu spēles kasti, bija ļoti saviļņojošs. Esam lepni, ka mūsu ideja novērtēta, ka pratām kopā to attīstīt tālāk. Ka viss beigsies tā, pat nesapņojām,” “Druvai” atklāj Amanda, pastāstot, ka visi pieci aizvien regulāri satiekas un varbūt radīsies vēl kāda ideja, kuru novērtēs un palīdzēs īstenot. Sarmīte Feldmane
Komentāri