Daudzi rajona pedagogi līdztekus skolotāja darbam laiku atrod gadiem krātās pieredzes apkopošanai un izstrādā tādus metodiskos materiālus, kuriem ir liela pievienotā vērtība. Tie ļoti noder citiem kolēģiem ikdienas darbā. Lai veicinātu metodisko materiālu radīšanu, Cēsu rajona izglītības pārvalde jau piekto gadu atbalstīja Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas ierosmi sarīkot metodisko materiālu skati. Materiāli, kas izvērtēti skatēs, pieejami ikvienam rajona pedagogam izglītības pārvaldes metodiskajā centrā.
Visaugstāko vērtējumu šogad skatē ieguva piecas skolotājas – Olga Kosolapova un Nadīna Liepiņa no 2. vidusskolas, Ilga Šķendere no 1. pamatskolas, Līvija Ambaine un Marita Dzene no 2. pamatskolas, Anita Vīņaude no Pastariņa pamatskolas, Daina Grase no Priekuļu vidusskolas, Inese Lazdiņa un Irita Kriškane no Cēsu Valsts ģimnāzijas.
„Šis bija pirmais gads, kad skolotāji par veikto intelektuālo darbu no rajona pašvaldības nesaņēma naudas balvas. Nav skaidrības, vai pēc reģionālās reformas izdosies saglabāt skates tradīciju tik plašā mērogā,” vērtē metodisko materiālu skates rosinātāja, ģimnāzijas skolotāja Laima Pērkone. „Cēsu rajons pēdējos gados Latvijas izglītības sistēmā kļuvis par vienu no labākajiem gan mācību rezultātu ziņā, gan attieksmē pret izglītības novitātēm. Metodiskās skates dalībnieki augstu vērtē izglītības pārvaldes demokrātisko vadības stilu, kuru raksturo prasme uzticēties un ieklausīties, atvērtība un atbalsts jaunām idejām, iepriekšējos gados arī finansiālais atbalsts bijis nozīmīgs nozares attīstībā. Skatē, uzņēmīgajiem pedagogiem satiekoties, valda gaiša noskaņa, aizrautība, rādot un stāstot izraudzītos vingrinājumus un uzskates materiālus. Visvairāk jaunu ideju ir matemātikas un valodu mācīšanā.”
Modrīte Sņegoviča, krievu valodas skolotāju metodiskās apvienības vadītāja, atzīst, ka vērtīgi piedalīties arī kolēģu darbu prezentācijās, kas sniedz informāciju gan par problēmām citos mācību priekšmetos, gan sniedz idejas darbam: „Šoreiz atklāju, ka mūzikas vingrinājumus veiksmīgi var izmantot valodu mācīšanā, dikcijas izkopšanā. Esmu pārsteigta, cik daudzu mācību priekšmetu skolotāji stundās izmanto modernās tehnoloģijas un pašu sagatavotus mūsdienīgus metodiskos materiālus.
Ilga Šķendere, mūzikas skolotāja Cēsu 1. pamatskolā, pirmā izveidojusi metodisko materiālu mūzikā „Iedziedāšanās vingrinājumu komplekss skolu koru diriģentiem”, kurā apkopojusi daļu no pedagoga darbā uzkrātās pieredzes: „Pie darba ķēros ar apziņu, ka mana pieredze var noderēt citiem, tajā vērts dalīties. Arī līdz šim esmu daudz ko stāstījusi skolotāju metodisko apvienību sanāksmēs, bet jaunas idejas vienmēr būs vajadzīgas.”
Piecos gados Cēsu rajona metodisko materiālu bibliotēka visvairāk papildināta ar idejām matemātikas (23 darbi), latviešu valodas un literatūras (13), angļu valodas (12) mācīšanai un audzināšanas stundu vadībai (19).
Komentāri