Ar uzvarētāju zelta medaļām no nozares jauno profesionāļu konkursa “Augkopība” atgriezušies Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikuma (VTDT) audzēkņi Marta Lipska un Dāniels Deņisovs.
Konkursā kopumā sacentās 10 audzēkņi piecās komandās. Abiem jauniešiem šī ir debija konkursos, un viņi atzīst, ka bijusi noderīga pieredze.
Audzēkņus konkursam gatavoja skolotāja Sarmīte Audere, kura stāsta, ka tā bijusi viņas izvēle, kuri audzēkņi startēs kopā, cerībā, ka spēs sadarboties, papildināt viens otru: “Šoreiz bija pareizā izvēle!”
Marta un Dāniels ieguva 78,92 punktus no 100, otrajā vietā atstājot mājiniekus, Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma topošos speciālistus, kuriem 74,75 punkti, bet trešajā vietā Malnavas koledžas audzēkņi ar 67,68 punktiem.
Jaunie speciālisti pildīja teorētiskos un praktiskos darba uzdevumus par augkopību un vidi, lauksaimniecības sistēmām, augsni un tās apstrādi, kultūraugiem un augu maiņu, augu aizsardzību, kā arī par augkopības mehanizāciju. Topošo profesionāļu zināšanas un prasmes vērtēja eksperti no Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra Kuldīgas un Liepājas birojiem un Agroresursu un ekonomikas institūta Stendes pētniecības centra.
Konkurss prasīja ne tikai zināšanas, bet arī izturību, jo ilga no agra rīta līdz vakaram. Kā viens uzdevums veikts, seko nākamais, un visa diena pagāja neziņā, kā veicies. Tikai noslēgumā, kad paziņoja rezultātus, kļuva zināms, kurš kurā vietā.
“Nebija pat mazākās nojausmas, ka varam būt pirmie,” saka D. Deņisovs, kurš mācās 2.kursā.
Skolotāja S.Audere neslēpj, ka panākums ir nedaudz negaidīts, jo šajā konkursā uzvaras ļoti sen nav bijušas. Parasti uz goda pjedestāla tiekot, bet līdz uzvarai allaž kas pietrūcis. Stāstot par gatavošanās posmu, skolotāja norāda, ka svarīgi bijis atkārtot jau iemācīto, bet vasarā, iespējams, piemirsto: “Bija zināmas tikai tēmas, konkrētos uzdevumus audzēkņi saņēma tikai konkursā. Divas dienas pēc stundām atkārtojām jau apgūto, parēķinājām uzdevumus, stādījām mēslošanas plānus, rēķinājām izsējas normas, atkārtotājām par augu tipiem, atkārtojām nezāles, slimības, kaitēkļus, visu, kas jāzina agronomam.”
Skolotāji konkursantiem klāt netika laisti, viņiem bija sagatavota atpūtas programma ar ekskursijām, un konkursa uzdevumus pagaidām zinot tikai no audzēkņu atstāsta.
Dāniels stāsta, ka komandai nācies veikt sešus uzdevumus, katru par savu tēmu, un pie dažiem nācies krietni papūlēties. Jautāti, kurš uzdevums bija grūtākais, abi norāda, ka tehniskās pārbaudes veikšana miglotājam.
“Komandā diviem darboties ir vieglāk, jo viens stiprāks vienā tēmā, otrs – citā. Vēl bija uzdevums aršanā, sēklkopībā – augu atpazīšana pēc attēliem, un citi, bet kopīgiem spēkiem ar visu veiksmīgi tikām galā, un pārsteigums noslēgumā, kad paziņoja rezultātus, bija milzīgs,” saka D. Deņisovs.
Marta Lipska, kura mācās trešajā kursā, atzīst, ka šis bijis negaidīts panākums: “Aizbraucu ar mērķi piedalīties, par panākumiem pat domas nebija. Skolotāja teica, ka jāpiedalās, atlika tikai piekrist. Tagad var teikt – labi, ka šāds lēmums. Bija mazie āķīgie jautājumi, kurus mācījos tikai pirmajā kursā, bet nu jau piemirsušies, tāpēc labi, ka komandā divi, otrs atcerējās to, ko pirmais jau piemirsis. Atšķiras arī teorija no reālās prakses, jo mājās varbūt darām citādāk, nekā mācīts skolā.”
Konkursā startēja vēl viena VTDT komanda – Jānis Apsītis un Sandris Zandts, kuriem piektā vieta.
Komentāri