Straupes pamatskola piedalās Ziemeļvalstu Ministru padomes programmas “Nordplus” projektā “Vide un māksla iet roku rokā”.
Tas ir turpinājums straupiešu, dāņu, igauņu un lietuviešu skolēnu jau diviem īstenotajiem projektiem, kuru mērķis ir veidot izpratni par vides un sociālo ilgtspēju. Sadarbojoties tiek veicināta arī Baltijas un Ziemeļvalstu kultūras izpratne, skolas apmainās ar labās prakses piemēriem.
Nesen visu četru valstu skolēni tikās Igaunijā. “No mūsu skolas uz Kūsalu skolu pie Tallinas devās pieci skolēni un divi skolotāji. Lietuvas dalībnieki ar autobusu mēroja ceļu līdz Straupei, tad tālāk uz Igauniju braucām vienā autobusā, tas bija videi draudzīgs risinājums, turklāt bērni varēja iepazīties jau ceļā,” stāsta Straupes pamatskolas matemātikas skolotāja un projekta koordinatore skolā Māra Buša. “Jaunums šajā projektā ir tas, ka pedagogi var pieredzēt citu skolu praksi, vērot stundas.” Bērniem katra diena sadarbības skolā bija ļoti interesanta, jo katrā paredzēts kas atšķirīgs. Neparasts bija piedzīvojums ar mīkstajām rotaļlietām. Igaunijas skola bija aicinājusi ņemt tās līdzi, lai ziedotu. “Kad saņēmām lūgumu, nesapratām, kam mantiņas būs vajadzīgas. Pēc tam tapa skaidrs – no tām izveidoja lielu dīvānu, kurā patiešām var sēdēt,” atklāj M.Buša. “Nordplus” programma dod pienesumu gan skolotājiem, kas iepazīst labas prakses piemērus citās izglītības sistēmās, gan skolēniem, tiekoties ar citu valstu vienaudžiem. Piedaloties projektos, pabūts visās trijās sadarbības partneru valstīs. “Man paveicās būt vienai no tām laimīgākajām, kuru projekti aizveda gan uz Dāniju, gan Lietuvu. Tagad, atceroties Lietuvas braucienu, esmu pateicīga, ka tur tika izvēlēta tieši tā skola. Sapratām, kā darbojas skola, kura atrodas divās ēkās. Tas bija interesanti, jo zinājām, ka no jaunā mācību gada arī mūsu skola būs divās vietās – Straupē un Stalbē,” viedoklī dalās 9.klases skolniece Emīlija Izmailovska. Savukārt Dānijā gūta jauna pieredze, Straupes skolēniem sadarbojoties ar bērniem, kam ir disleksija. “Man ļoti patika iespēja redzēt dažādas vietas, piemēram, Lietuvas seno laiku sveču un maizes darbnīcu, Dānijā interesanta bija dārzeņu audzētava. Braucieni ir lieliska iespēja izkāpt no komforta zonas, jo nākas atrasties jaunā vidē ar cilvēkiem, kur ne visi prata angļu valodu, bet tā bija iespēja komunicēt, izmantojot tulkotāju vai pat mēģināt izteikties ar kustībām un darbībām,” atzīst Emīlija. Devītklasnieks Markuss Zariņš piemetina, ka dalība projektā ir iespēja izveidot jaunas draudzības, un Markusam jauns piedzīvojums bijis arī lidojums ar lidmašīnu. Viņa klasesbiedrene Jūlija Keita Midika teic, ka lieliska iespēja bijusi apmeklēt “Mystery of Banksy” Tallinā. “Bija aizraujoši redzēt šos slavenā ielu mākslinieka zīmējumus, kas atrodas dažādās vietās pasaulē.” Arī Marta Kuzņecova piekrīt, ka projekts ir lieliska iespēja iegūt jaunus paziņas un draugus: “Šī ir ļoti vērtīga pieredze, šis projekts ir devis daudz jaunu zināšanu, un esmu iemācījusies nebaidīties no sadarbības ar svešiniekiem, būt atvērtai.”
Komentāri