Piektdiena, 5. decembris
Vārda dienas: Sabīne, Sarma, Klaudijs

Satraucošs brauciens

Madara Sidorčenko
13:56
20.08.2025
57
Madara Sidorčenko

Mūsdienās, kad informācijas aprite notiek teju acumirklī, šķiet, ka ziņas par ceļu satiksmes negadījumiem kļūst par ikdienas fonu. Sociālajos medijos un ziņu portālos regulāri redzam fotogrāfijas no notikumu vietām, kartes ar aizkavētiem maršrutiem un satrauktu aculiecinieku komentārus. Patiesībā situācija nav tik traģiska, kā tā dažbrīd varētu šķist — statistika rāda, ka, piemēram, 2024. gadā negadījumu ir bijis mazāk nekā 2023. gadā. Tomēr arī šie “mazāk” joprojām nozīmē simtiem ievainoto un ievērojamu skaitu bojāgājušo.

Satiksmes ministrija ir uzsākusi īstenot satiksmes drošības plānu ar mērķi līdz 2027. gadam par 35 % samazināt smagi ievainoto un bojāgājušo skaitu ceļu satiksmē, cenšoties to panākt ar dažādiem prioritāriem uzdevumiem. Taču jautājums paliek — vai ar to pietiek un vai rīcība notiek pietiekami ātri un mērķtiecīgi?

Nesen mēroju ceļu no Cēsīm uz Liepāju, un šis brauciens man lika aizdomāties par ceļu stāvokli un satiksmes organizāciju. Autoceļu A9, kas savieno Rīgu ar Liepāju, ikdienā mēro daudz cilvēku. Šim ceļam vajadzētu kalpot kā modernam un drošam satiksmes savienojumam, taču manis piedzīvotais liecina par pretējo.

Satiksme bija intensīva — katrā virzienā tikai viena josla, braucošo skaits liels, īpaši kravas automašīnu. Atļautais ātrums ir 90 km/h, taču braukšana bija saraustīta un nervoza. Vairākkārt nācās strauji bremzēt, jo priekšā kāds pēkšņi sāka apdzīt, ignorējot faktu, ka no pretējā virziena tuvojas transportlīdzeklis. Vien pāris sekunžu vai metru šķīra no negadījuma. Un šādas situācijas bija ne viena vien.

Šajos brīžos nācās piedzīvot to, par ko bieži dzirdam medijos — A9 posma nedrošību. Šaurs ceļš, intensīva satiksme un nepietiekama apdzīšanas iespēju infrastruktūra veido bīstamu kombināciju. Tā ir vide, kurā pat piesardzīgs vadītājs var nonākt situācijā, kurā viņa rīcība vairs nav izšķiroša.

Kāpēc posmā, par kuru ir zināms, ka tas ir bīstams, nav ieviesti papildu drošības pasākumi? Dažviet ir samazināts atļautais ātrums, taču ar to vien nepietiek. Neviens ātruma ierobežojuma stabs nespēj aizkavēt pārgalvīgu šoferi.

Kad tika publicēti pirmie vidējā ātruma kontroles rezultāti, tie parādīja, ka šajos ceļa posmos ir bijis mazāk negadījumu. Arī Satiksmes ministrija šoziem paziņoja, ka, lai samazinātu avārijās smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu, plānots palielināt vidējā ātruma radaru skaitu. Manuprāt, tādus būtu lietderīgi ieviest arī uz A9 autoceļa.

Es biju priecīga, kad sasniedzu Rīga–Cēsis, jo satiksmes organizācija šeit man šķita daudz drošāka – ir vairākas joslas, darbojas vidējā ātruma radari. Iespējams, ka esmu vairāk pieradusi pie šī ceļa posma un tāpēc tas man šķita ērtāks. Varbūt arī tie, kuri A9 mēro regulāri, jau ir pielāgojušies un iemācījušies sadzīvot ar šī maršruta īpatnībām. Taču man tas likās ļoti nedrošs.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Tas vēl nav noskaidrots

19:59
04.12.2025
14

Līdz ar filmas “Tīklā. TTT leģendas dzimšana”, kam veltītas tikai pozitīvas atsauksmes, sabiedrība pievērsusi lielāku uzmanību Latvijas basketbola vēsturei un tās veidotājiem. Tā pēdējās nedēļās interneta portālos un preses izdevumos bieži lasāmas intervijas ar vienu no Latvijas basketbola leģendām Skaidrīti Smildziņu-Budovsku. Viņa ir viena no pirmās TTT komandas meitenēm, kas vēl ir mūsu vidū. 82 […]

Vai mākslīgais intelekts nogalinās medijus?

19:58
03.12.2025
20
1

Kad radās un plašu popularitāti iemantoja televizori un dažādas televīzijas pārraides, ātrs gals tika paredzēts radio, jo kāda gan jēga kaut ko tikai klausīties, ja var reizē arī skatīties. Tomēr radio dzīvo vēl šodien un nebūt nešķiet, ka būtu uz miršanu. Kad parādījās datortehnoloģijas un vēl jo vairāk plašās interneta iespējas, ātru galu paredzēja abiem […]

Ar iepirkumu sarakstiņu rokās

09:50
02.12.2025
30

“Lai palīdzētu iepirkties lētāk, decembrī Centrālā statistikas pārvalde sāks ievākt lielveikalu ķēdēs pārdoto pamata pārtikas produktu cenas. Kur tās varēs atrast,” vēsta žurnāls “Ir” publikācijā “Kur lētāki brokoļi”.Rakstā paskaidrots: “Iepērkoties pārdomāti, nevis impulsīvi, mēs varam apturēt pārtikas cenu pieaugumu, uzskata rīdzinieks Arturs Zikovs. Viņš ir programmētājs, tomēr ar naudu nemētājas. Lai ekonomētu, agrāk bieži pārskatīja […]

Nerimstošais Kijiv-gurums

09:50
01.12.2025
22

Notikumi virzās pa apli, un šobrīd manī kaut kur pazudusi ticība kaut kad tikt no tā ārā. Teju ik dienu sev nākas atkārtot – kaut kad tās kara šausmas beigsies. Lai gan vairs nesaprotu, kā tieši tas var beigties, ja pat sākuma punktu sen vairs nemāku noteikt. Mums ģeogrāfiski vistuvākais karš visvienkāršākajā, acīmredzamākajā un ļoti, […]

Ieraudzīt un novērst vardarbību

09:48
01.12.2025
20

Šogad centram “Marta”, Latvijas sieviešu tiesību aizstāvības organizācijai, aprit 25 gadi. Centrs sniedz profesionālu rehabilitāciju vardarbībā un cilvēku tirdzniecībā cietušām pieaugušām personām. Pērn palīdzību saņēma 790 cilvēki Latvijā. Viena no būtiskākajām pārmaiņām, ko centram ar neatlaidīgu darbu izdevies panākt, ir plašākas sabiedrības izpratne, ka vardarbība ģimenē nav pieņemama. 25. novembris ir Starp­tautiskā diena vardarbības pret […]

Vai spēsim mainīt demogrāfijas līkni

10:22
26.11.2025
36
1

Novembris Latvijai ir nozīmīgs mēnesis, kad īpaši domājam par mūsu valsti – tās pagātni, pārbaudījumiem, iespējamo nākotni. Par Latviju es domāju arī, piedaloties divu iestāžu atklāšanā. Jaunpiebalgā bijušajā skolas ēkā durvis vēra senioru nams “Piebalga”, savukārt Cēsīs, Dārtas ielā, svinīgi tika atklāta atjaunotā Cēsu Bērzaines pamatskolas pirms­skolas “Dārtiņa” ēka. Divas celtnes, kas ļoti gaidīja atdzimšanu: […]

Tautas balss

Veidenbauma prēmijas tradīcija izgaist

09:49
01.12.2025
28
G.Z. raksta:

“Uz Cēsīm nebraucu, uzskatu, ka Liepā dibinātās prēmijas tradīcija ir mirusi, to apliecina arī tas, ka prēmiju saņēmušie vairs uz pasākumu neierodas (tā bija arī iepriekšējo reizi). Iespējams, mūsdienu organizatori neprot pildīt savu misiju. Protams, laiki mainās, varbūt arī tradīcijām jāmainās, bet ir jāpaskaidro un jāpastāsta tautai, ka tiek radīts kas jauns,” atsaucoties uz “Druvas” […]

Ielas daļa joprojām tumsā

08:29
24.11.2025
42
1
Iedzīvotāja raksta:

“Cēsīs, Lenču ielā, garš posms joprojām tumšajā diennakts laikā nav apgaismots. Ja jau tur nav iespējams pievadīt elektrību, varbūt pašvaldība var izvietot gaismekļus, kas izmanto saules enerģiju. Privā­tajās teritorijās tādi mēdz būt. Ielu laternas, protams, tie neaizvietos, tomēr būs daudz patīkamāka sajūtu gan gājējiem, gan braucējiem,” ieteica Lenču ielas apkaimes iedzīvotāja.

Ja nav savas automašīnas

08:29
24.11.2025
31
Līgatnes iedzīvotāja raksta:

“Ja nav sava transporta, mums, līgatniešiem, nav iespējas aizbraukt uz koncertu vai izrādi Cēsīs. Pēdējais autobuss uz mūsu pusi nāk astoņos vakarā, bet arī ar to var aizbraukt tikai līdz Augšlīgatnei, ne pilsētai. Tātad var teikt, ka kultūras pasākumi pilsētā mums nav pieejami. Kā to varētu mainīt?” jautāja Līgatnes iedzīvotāja.

Veidenbauma prēmijai jāatgriežas Liepā

08:27
23.11.2025
35
Literatūras cienītāja raksta:

“Izlasīju “Druvā”, ka Eduarda Veidenbauma prēmiju šogad pasniegs Cēsīs, ne Liepā, kā tas bijis tradicionāli. Uzskatu, ka tas nav pareizi. Tieši tas, ka pagodinājuma pasniegšanas ceremonija gandrīz 60 gadu notiek dzejnieka dzimtajā pagastā Liepā, ir īpašā pievienotā vērtība. Tā ir kā visu Veidenbauma novadnieku novērtējums literātam, Veidenbauma prēmijas saņēmējam. Cēsīs un Cēsu Izstāžu namā notiek […]

Atbildība arī gājējam

08:26
22.11.2025
29
Cēsniece V. raksta:

“Agrāk bērniem skolā mācīja satiksmes noteikumus. Atceros, ka teica: “Pirms šķērsojiet brauktuvi, vispirms paskatieties pa kreisi, pēc tam pa labi, vai nebrauc kāda automašīna. Tikai pēc tām ejiet pāri ielai.” Un tas attiecas ne tikai uz vietām, kur nav gājēju pārejas, bet arī tur, kur tās ir. Taču tagad bērni un jaunieši vispār neskatās, vai […]

Sludinājumi