No 1.decembra Cēsīs un Vaives pagasta Rīdzenē visas ietves tīrīs centralizēti. Kā jau esam informējuši, novada pašvaldība noslēgusi ilgtermiņa līgumu ar SIA “Kom-Auto” par ietvju, ielu un zaļo zonu kopšanu.
Līdz šim SIA “Kom-Auto” rūpējās par brauktuvēm Cēsīs un Vaives pagastā, kā arī nodrošināja vecpilsētas ielu un ietvju tīrīšanu. Jaunais līgums paredz, ka Cēsu un Vaives pagasta Rīdzenes ciemata ietvju un zaļo zonu uzturēšanu sāks jau 1.decembrī. “Kom-Auto” direktors Māris Lasmanis apliecina: “Šim darbam esam gatavi par 100%.”
“Labi apzināmies, ka pilsētas vides uzturēšana ir liela atbildība, jo mūsu darbu redz un vērtē ikviens cēsnieks,” saka M.Lasmanis. “Arī novada pašvaldība ir prasīgs pasūtītājs, un līgumā ļoti detalizēti fiksēti gan darba veidi, kopumā tie ir 27, gan kvalitātes, gan laika grafiku prasības. Faktiski tā ir gandrīz 400 lappušu bieza rokasgrāmata pilsētas vides uzturēšanā.
Jau no 1. novembra esam pieņēmuši papildu darbiniekus, iegādājušies nepieciešamo tehniku. Šis mums bija aktīvs mācību, plānošanas un efektīvas darbu organizācijas izstrādes laiks. Kad novembrī uzsniga pirmais sniegs, par uzņēmuma līdzekļiem testa režīmā jau tīrījām arī ietves, un rezultāts bija labs. Jau pirmajā reizē spējām iekļauties noteiktajā laika limitā.
Atbilstoši līgumam tīrīsim visas ielām pieguļošās ietves Cēsīs un Rīdzenē, arī tās, kuras līdz šim vēl tīrīja namu īpašnieki. Vienīgi iekšpagalmu teritorijas tīrīšana paliek namu apsaimniekotāju un īpašnieku pārziņā. Kopējais ietvju garums pilsētā ir nepilni 70 kilometri. Mums ir izstrādātas digitālās maršrutu kartes, lai operators var labāk orientēties un sekot līdzi veicamajiem darbiem. Septiņas tehnikas vienības strādās Cēsīs, bet viena Rīdzenē. Kāpnes, autobusu pieturas un atsevišķus neizbraucamus posmus tīrīs roku darba brigāde. Esam rēķinājušies ar pilsētas ietvju atšķirīgo platumu. Darbam gatavi ir jauni jaudīgi “Avanat” zaļie traktori ar divām kaisāmā materiāla kastēm. Jau pirmie izmēģinājumi parādīja, ka šī ir ļoti efektīva tehnika. Savukārt šaurās ietves tīrīsim ar mazajiem raideriem. Jāpiezīmē, ka pilsētas ietvju tīrīšanas maršrutā ir arī gājēju un velobraucēju celiņš Cēsis – Līvi. To uzturēsim tikpat labā kvalitātē kā pilsētas ietves.
Protams, sagaidot ziemu, vairāk runājam par gatavību aukstajai sezonai, taču arī pavasarī un vasarā mūs sagaida ne mazāk izaicinoši uzdevumi. Kopējais pļaujamo platību apjoms zaļajā zonā ir 200 ha! Tostarp bija jārod risinājumi ļoti specifiskiem darbiem. Piemēram, ielu malu zālāja joslu intensīva pļaušana, uzturot tās mauriņa kvalitātē 28 ha platībā! Tradicionālais variants būtu veidot divas brigādes ar trimmeri, raideri un stumjamo pļāvēju. Bet tās ir izmaksas, un tas ir troksnis. Nedomāju, ka iedzīvotāji būs sajūsmā, ja agrā vasaras rītā tieši pie mājas un atvērtajiem logiem šāda motortehnika sāks pļaut zaļo zonu! Rūpīgi meklējot, esam atraduši mūsdienīgu alternatīvu. Divu brigāžu darbu kvalitatīvi un bez trokšņa var paveikt divu operatoru vadīti elektriskie pļāvējroboti.
Jaunais līgums ir nozīmīgs solis “Kom-Auto” izaugsmē, taču mēs turpinām attīstību. Esam viens no retajiem pilsētvides uzturēšanas uzņēmumiem Latvijā, kas visu nepieciešamo spēj paveikt pašu spēkiem bez apakšuzņēmēju piesaistes, tāpēc spējam pasūtītājiem piedāvāt mūsdienu prasībām atbilstošu kvalitāti un optimālu izmaksu līmeni.”
Cēsu novada dome līgumu ar “Kom-Auto” par Cēsu un Vaives pagasta ceļu, ielu, ietvju un pieguļošās zaļās zonas kopšanu slēgusi uz gadu ar iespēju to pagarināt par 48 mēnešiem. Pakalpojuma izmaksas pirmajā gadā ir nepilni 700 tūkstoši eiro.
Komentāri