Latviešu un dāņu skolotāji cits citu bagātināja pieredzē, tiekoties Erasmus+ sadarbības projekta
“Mācīt ikvienu” vizītē Kopenhāgenā.
Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas (DACVĢ) astoņi pedagogi iepazina Dānijas pieredzi diferencēta mācību procesa īstenošanā Lundehusskolenas pamatskolā Kopenhāgenā. Skolā pastiprinātu uzmanību pievērš individualizēta atbalsta sniegšanai skolēniem, kuri nāk no dažādām sociālajām grupām. Lundehusskolenas direktors Kims Stenholms Paulsens pastāstījis, ka mērķtiecīgi tiek apzināta un izmantota skolēnu etniskā, reliģiskā un sociālā pieredze, lai nodrošinātu ikviena audzēkņa veiksmīgu iekļaušanos mācību procesā un skolēniem būtu iespēja saņemt savām mācīšanās vajadzībām piemērotu atbalstu.
Cēsu ģimnāzijas skolotāji vēroja Dānijas kolēģu vadītās mācību stundas, sniedza viņiem atgriezenisko saiti par mācību stundās redzēto. DACVĢ direktors Oskars Kaulēns pauž: “Skolotāju darba ēnošana citā valstī, ko nodrošina Erasmus+ mobilitātes projekti, ir unikāla iespēja iegūt pārliecību par savu profesionālo varēšanu, mācīties no citu valstu izglītības sistēmā uzkrātās pieredzes un reflektēt par pārmaiņu īstenošanas nepieciešamību savā skolā. Sarunājoties ar Dānijas kolēģiem, varēja secināt, ka izaicinājumi, ar kādiem saskaras skolas Dānijā, ir līdzīgi tiem, kas ir vērojami Latvijā: skolotāju trūkums, skolotāju izdegšanas risks, skolēnu daudzveidīgās mācīšanās vajadzības, digitālo tehnoloģiju radītie izaicinājumi un līdzīgi. Tāpēc pieredzes apmaiņa ar dāņu kolēģiem mums kalpoja par iespēju reflektēt par savu pieredzi un nonākt pie izaicinājumu risinājumiem savas skolas mērogā.”
2023./2024. mācību gadā Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzija ir ieguvusi Erasmus+ akreditētās skolas statusu. Tas nozīmē, ka mācību iestādei arī turpmāk būs finansējums mobilitāšu projektu īstenošanai atbilstoši skolas attīstības mērķiem: skolas vadības komandas kapacitātes stiprināšana skolas kā mācīšanās organizācijas veidošanai; kompetenču pieejas principiem atbilstoša mācību procesa īstenošana; skolēnus iekļaujoša mācību procesa īstenošana un demokrātiskas līdzdalības pieredzes veidošana pārmaiņu īstenošanai skolā.
Par gūto braucienā uz Dāniju DACVĢ franču un spāņu valodas skolotāja Ilva Šinta teic: “Šajā mācību gadā man ir iespēja darboties profesionālās prakses izpētes grupā “Vide, kas veicina mācīšanos”, kas bija viena no galvenajām motivācijām pieteikties Erasmus+ pieredzes apmaiņas braucienam. Tā ir iespēja iepazīt dāņu praksi, kā tiek risināti mācību vides jautājumi, piemēram, iekārtotas svešvalodu mācību telpas. Mājās atgriezos ar jaunām idejām sava romāņu valodu kabineta iekārtojumam, jauniem kontaktiem sadarbībai ar dāņu svešvalodu skolotājiem un atziņu, ka mēs varam mācīties no dāņiem, kā jau klases ietvaros veidot uz sadarbību vērstu sabiedrību. Arī mūsu skolas prakse – stundu vērošana, konsekventa skolas vērtību īstenošana ikdienas skolas dzīvē un stundu modelēšana – ir tikai daļa no mūsu skolas iniciatīvām, ko Kopenhāgenas kolēģi labprāt mācītos no mums.”
Komentāri