Janvārī sākušās Latvijas skolotāju bezmaksas digitālās mācības, ko īsteno programma “Samsung Skola nākotnei”. Tā dod iespēju 120 skolotājiem un skolu direktoriem piecus mēnešus apgūt digitālās prasmes. Mācībās piedalās arī skolotāji no Cēsu 2.pamatskolas un Sērmūkšu pamatskolas.
Programmas mērķis ir parādīt skolotājiem iespējas, ko piedāvā jaunākās tehnoloģijas, lai veidotu mūsdienīgas un radošas mācību stundas. Galvenais uzdevums skolotājiem būs piecos mēnešos izstrādāt digitālo pārmaiņu projektu savai skolai, rodot veidus, kā ar tehnoloģijām uzlabot skolēnu rezultātus mācībās. Projektam jābūt ilgtspējīgam, īstenojamam daudzos mācību priekšmetos un jāveicina sadarbība skolēnu un skolotāju vidē, nodrošinot individuālu pieeju skolēniem ar dažādām spējām. Visus projektus noslēgumā vērtēs treneri un žūrija. Tā skola, kuras projektu eksperti atzīs par pārliecinošāko, iegūst
10 000 eiro jaunākajām “Samsung” tehnoloģijām savā skolā.
Cēsu 2.pamatskolas direktors Ojārs Bicāns ir viens no tiem, kas apmeklējis pirmās nodarbības. Viņš atzīst, ka mācības jau tagad ir liels ieguvums gan skolotājiem pašiem, gan ieguvēji būs skolēni, jo nu mācību procesā ienāks jaunas vēsmas. “Mani šī iespēja ļoti interesē, programma ir aizraujoša. Pirmajā nodarbībā jau apguvām vairākus jaunus darbarīkus, kurus ikdienā ne īpaši daudz izmanto skolu nodarbībās. Piemēram, infografiku izveidošana un lietošana izglītības vajadzībām, animāciju un sociālo mediju izmantošana mācību procesā, tāpat arī efektīvu prezentāciju veidošana. Tās noteikti ir lietas, ko jaunieši lieto ikdienā, un tas varētu būt veids, kā skolēnus iedvesmot mācīties,” par nodarbībām stāsta skolas direktors. Viņš arī atzīst, ka skolotājiem nedaudz jāpierod pie jaunajām tehnoloģijām, lai ikdienā ar tām rīkoties būtu pašsaprotami.
Arī Sērmūkšu pamatskolas direktore Ilze Šmate ir gandarīta, ka skolas pedagogiem ir iespēja piedalīties šajās mācībās. “Redzot, kā kolēģi darbojas, ir pārliecība, ka pieteikšanās programmai nebija velta. Var redzēt dzirksti skolotāju acīs, ka viņi vēlas darboties un apgūt ko jaunu, lai pēc tam ar šīm zināšanām uzlabotu mācību darbu. Domāju, tas nāks izglītības procesam par labu, jo šobrīd bieži gadās, ka skolēni informācijas tehnoloģijas pārzina labāk nekā skolotāji, bet arī mūsu skolotājiem ir jātiek visam līdzi,” stāsta I.Šmate. Par spīti tam, ka pirmajā nodarbībā pamati tika likti vispārīgās zināšanās par tehnoloģijām, Sērmūkšu skolas direktore cer, ka nākamajās nodarbībās tiks lielāka uzmanība pievērsta arī tam, kā tās izmantot specifiskos mācību priekšmetos, kā matemātika, ķīmija, fizika. Tādā veidā arī tie priekšmeti, kas ne vienmēr bērniem iet pie sirds, varētu kļūt interesantāki un aizraujošāki. Zane Ieviņa
Komentāri