Nītaures vidusskola jau otro gadu darbojas starptautiska mēroga projektā. Tās partneri ir no Spānijas, Itālijas, Polijas, Grieķijas un Turcijas skolām. Projekta dalībnieki saņem atbalstu no Erasmus+ K2 stratēģiskās partnerības projekta Eutopia. “Mūsu projektā katrai skolai tēmas ir atšķirīgas un, protams, ļoti aktuālas mūsdienās. Par to esam pārliecinājušies jau trīs ārvalstu vizītēs,” stāsta skolotāja Elita Zvaigzne, projekta vadītāja Nītaures vidusskolā.
Pirmā vizīte, satiekoties starptautiskā projekta dalībniekiem, četrus Nītaures vidusskolas skolēnus un divus skolotājus ziemā aizveda uz saulaino Peskaru Itālijā. “Itālijā apspriežamā tēma bija “Iekļaušana pret izstumtību”. Katras skolas uzdevums bija sagatavot savu prezentāciju par šo tēmu, stāstot par pieredzi savā valstī un savā skolā. Pats interesantākais un arī grūtākais šī uzdevuma izpildē bija tas, ka vajadzēja uzņemt video sižetu par šo tēmu,” uzsver skolotāja. “Tad nu mums uz laiku bija jākļūst scenārija autoriem, aktieriem, operatoriem.”
Kad vizītes Itālijā darba daļa bija notikusi, sākusies izglītojošā daļa. Itāļi organizējuši vienas dienas ekskursiju, iepazīstinot ar Abruzo novada ievērojamām vietām. “Izbaudījām arī itāļu nacionālos ēdienus – dažāda veida pastas, picas un, protams, pašu itāļu viesmīlību, bet mājupceļā mums bija iespēja apskatīt arī Romu, tās slavenākās vietas: Vatikānu, Kolizeju, Trevi strūklaku un vecpilsētu”.
Februāra beigās viss bijis sagatavots, lai pieci Nītaures vidusskolas skolēni un divi skolotāji pārstāvētu Latviju nākamajā projektā. Tas septiņu valstu skolu pārstāvjus pulcējis pie poļiem, galvaspilsētā Varšavā. “Šoreiz prezentācijas un video veidojām par tēmu “Skolēnu izglītība uz darba tirgus valstī”,” skaidro Elita Zvaigzne. “Varšavā skolēni sadalījās grupās un izspēlēja dažādas situācijas par to, kā rit darba intervijas, CV rakstīšana, atbilstoša ģērbšanās stila ievērošana attiecīgās situācijās. Marta sākumā Varšavā bija ne visai labvēlīgs laiks. Spītējot lietum un drēgnajam laikam, mēs iepazinām vecpilsētu, izspēlējot uzdevumu “Pilsētas spēles”, bet Kopernika muzejā jaunieši iejutās eksperimentētāju un zinātnieku lomās.”
Trešajā vizītē četrus lauku bērnus un divus viņu skolotājus aprīlī aizveda uz pavasari Vidusjūras pilsētā Barselonā, Spānijā. “Šajā reizē ciemojāmies Kornellas pilsētiņas licejā, kurā lielākā daļa skolēnu ir imigrantu bērni. Viņi nākuši no ļoti dažādām pasaules valstīm, un tāpēc mūsu projekta tēma bija “Imigrācija”. Katras projekta dalības skola bija sagatavojusi savu prezentāciju un uzņēmusi videofilmu. Tā mēs uzzinājām imigrācijas situāciju Spānijā, Itālijā, Polijā, Grieķijā un Turcijā un noskaidrojām, ka Latvija pašlaik ir vienīgā, kuru jaunās imigrācijas izraisītās problēmas vēl nopietni neskar. Tāpēc savā prezentācijās stāstījām par Latvijas vēsturi, par to, cik liels krieviski runājošo imigrantu skaits pēc Otrā pasaules kara ieplūda toreizējā Padomju Latvijā un cik daudz latviešu ir aizceļojuši, paši kļuvuši par ekonomiskiem imigrantiem, kad kopš 2008. gadā pasaule piedzīvoja globālo ekonomisko krīzi. Savā filmiņā parādījām arī situāciju, kāda, iespējams, būtu Nītaures vidusskolā, ja pie mums sāktu ierasties bēgļi no kara skartām valstīm – kā no Sīrijas, tā no Ukrainas.”
Pēc tam Barselonā rīkotas “Pilsētas spēles”, un skolēni iepazinuši Familia de Sagrada katedrāli, baudījuši spāņu nacionālos ēdienus – paelju ar jūras veltēm un dažādas tapas (uzkodas). Atpakaļceļš vedis caur Dānijas galvaspilsētu Kopenhāgenu, kur jūras krastā apskatīta arī Mazās nāriņas statuja.
Rudenī jāapkopo zināšanas par divām tēmām – Grieķijas priekšlikums apspriest “Izglītības inovācijas, izmantojot informācijas un komunikāciju tehnoloģiju, lai sasniegtu kvalitatīvus izglītības rezultātus” un Turcijas “Cīņa pret priekšlaicīgu skolas pamešanu”.
“Katrā valstī vietējie uzņem viesu skolēnus ģimenēs. Ar ģimenēm komunikācija sociālajos tīklos sākas jau pirms brauciena. Līdz ar to, ierodoties attiecīgajā valstī, viesu ģimenes brāļi un māsas jau ir kļuvuši par draugiem,” stāsta Elita Zvaigzne un piebilst, ka atvadas izvēršas īpaši sirsnīgas.
Projektā iesaistītajiem Nītaures vidusskolas skolēniem ir uzdevums skolasbiedrus iepazīstināt ar projekta Eutopia darbību. Pasauli redzējušie stāstīja par ceļojumiem, kā arī projektu dienās vadīja grupu darbu vienaudžiem, izmantojot ārzemēs iegūto pieredzi un materiālus. “Mēs, skolotāji, esam ļoti gandarīti, ka bija iespēja skolai iesaistīties starptautiskā projektā,” skaidro projekta vadītāja un pie ieguvumiem kā skolēniem, tā pedagogiem skaita iepazītās valstis – kultūru un slavenākās vietas, uzlabotās angļu valodas prasmes un, galvenais, iegūtos daudzos, brīnišķīgos draugus.
Komentāri