Cēsīs uz skolēnu mācību firmu tirdziņu, kas kļuvis par tradīciju, pulcējās 17 firmas no Limbažiem, Jēkabpils, Jelgavas, Madonas un Valmieras, tajā skaitā trīs no Cēsīm.
Tirdziņš, ko rīkoja biznesa augstskolas ”Turība” Cēsu filiāle un biedrība ”Junior Achievement – Latvija”, notika veikalā ”Globuss”. Skolēni piedāvāja pašu darinātas rotas, vēja zvanus, auduma maisiņus, darinājumus no koka, citas interesantas un noderīgas lietas.
”Turības” Cēsu filiāles vadītāja Gita Janševica vērtē, ka tirdziņa norisei izvēlēties pirmssvētku laiku bijis pareizi, jo cilvēki aktīvi meklē dāvanas. Šogad salīdzinājumā ar iepriekšējo tirdziņu Cēsīs, kas notika martā, bija vairāk skolēnu mācību firmu un arī lielāka atsaucība no pircējiem. Skolēniem izdevās pārdot vairāk preču. Tās nepavisam nav dārgas un tomēr viena no firmām prata ietirgot 30 latus.
Cēsu Valsts ģimnāzijas 10. klases skolnieces Martas Tēraudas pārstāvētā firma piedāvāja rotas no plastikas, filca un tamborējumiem. M. Tērauda vērtē, ka firmai veicies labi, ņemot vērā, ka šī bijusi tikai pirmā tirgošanās pieredze. Meitene atzina, ka bijis sarežģīti izstrādāt biznesa plānu, tomēr gūtā pieredze ir vērtīga, jo firmas dibinātājām ir ”sapnis atvērt pašām savu veikaliņu, tā ka šis bija pirmais solis uz mērķi”.
Evita Kušnere un Rūta Lejniece no Madonas Valsts ģimnāzijas tirdziņā piedalījās ar pašu šūdinātiem auduma maisiņiem. E.Kušnere atklāja, ka piedalījusies arī iepriekšējā tirdziņā Cēsīs. Meitenes atzina, ka pērn ietirgots daudz mazāk, šogad pircēju interese bijusi lielāka. Tāpat arī meitenes vērtē, ka gūtā pieredze ir būtiska, jo šogad firmas izveidošana un darbība jau šķitusi daudz vienkāršāka nekā pērn.
G.Janševica skaidro: “Vēlējāmies, lai tirdziņa dalībniekiem ir iespēja piedāvāt savus izstrādājumus un gūt iemaņas tiešajā pārdošanā, klientu apkalpošanā un piesaistē.”
”Junior Achievement – Latvija” reģionālā pārstāve Inga Ozola uzskata, ka šādu tirdziņu organizēšana ir lieliska iespēja skolēniem gūt pirmās iemaņas saskarē ar klientiem, turklāt sajust gandarījumu par paveikto un ”pircēji varēja iegādāties oriģinālus izstrādājumus par saprātīgām cenām.”
Biedrības ”Junior Achievement – Latvija” 16 gadu darbības laikā skolēnu mācību firmu aktivitātēs ir iesaistījušies vairāk nekā 26 tūkstoši skolēnu, gūstot praktiskas iemaņas uzņēmējdarbībā.
Komentāri