Cēsu rajona 28 pedagogu profesionālais darbs janvārī tika novērtēts ar izglītības pārvaldes Atzinības rakstiem, pateicības vārdiem un arī prēmijām.
Skolotāji piestrādājuši, radot oriģinālus metodiskos materiālus, kuru pamatā ir personīgā pieredze priekšmetu stundās un audzināšanas darbā. ”Esmu priecīgs un pateicīgs, ka tik daudz pedagogu atraduši iespēju un laiku apkopot profesionālās zināšanas. Tapušie materiāli noderēs citiem rajona skolotājiem. Tos labprāt pieņemsim metodiskajā centrā,” sacīja Tālis Jaunzemis, izglītības pārvaldes vadītājs.
Četru gadu laikā, kopš rajona skolotāji aicināti apkopot darba pieredzi, rajona padomes izglītības pārvaldes metodiskais centrs bagātinājies ar gandrīz simts jauniem materiāliem. Aktīvākie to sagatavošanā bijuši Pastariņa pamatskolas un abu Cēsu ģimnāziju pedagogi. Zināšanās un secinājumos dalījušies arī Priekuļu, Raunas un Cēsu 2. vidusskolas, Taurenes, Cēsu pilsētas pamatskolas un citu skolu skolotāji. Četros gados trīs metodiskos materiālus izstrādājušas Maija Sīle, Lilita Kampenusa, Maija Bārzdiņa, Olga Kosolapova un Daina Grase.
DA Cēsu Valsts ģimnāzijas metodiķe Laima Pērkone kolēģus informēja, ar kāda satura darbiem skolotāji piedalījušies metodiskajās skatēs – pašu izveidotiem mācību un tematiskajiem plāniem, ar paraugiem ieskaišu un kontroldarbu organizēšanai, ar testiem, uzdevumiem un spēlēm, kas mācīšanos dažādos vecumos klasēs varētu padarīt daudzveidīgāku. Pilnīgi jauna pieredze apkopota darbam klasē ar moderno tehnoloģiju pielietojumu.
Vērtējot skatei piedāvāto metodisko materiālu klāstu, DA Cēsu Valsts ģimnāzijas direktore Dace Eglīte secināja: ”Jūs ticat sev un savam darbam.” Cēsu 2. pamatskolas direktora vietniece Vita Golubova, kurai bija uzticēts dot novērtējumu metodikai, kas attiecināma uz sākumskolu, sacīja: ” Ja es būtu bērns, man patiktu mācīties stundās, kur skolotāji pielieto tik radošas metodes.” Kā piemēru var minēt Maritas Dzenes sacerētos daudzveidīgos saskaitīšanas un atņemšanas uzdevumus 1. klasēm, Guntas Puriņas priekšlikumus, kā 4. klases caur mūziku, latviešu valodu un vizuālo mākslu iepazīstināt ar Rīgu, Sarmītes Čemmes veidotās stundas skolas bibliotēkā ”Lasīšana priekšā”.
Cēsu Valsts ģimnāzijas skolotāja Inese Sīmane, kura arī vērtēja kolēģu veikto vēsturē, atzina, ka metodiskie materiāli izstrādāti tā, ka ikviens kolēģis tos bez problēmām var izmantot. Daina Jansone sastādījusi pārbaudes darbu uzdevumus Latvijas vēsturē, Lūcija Suhanova apkopojusi vizuālu materiālu par senās Grieķijas kultūru.
Cēsu Valsts ģimnāzijas skolotāja Ingrīda Tilaka, kas vērtēja matemātiķu veikumu, pateicās kolēģiem par oriģinālām idejām, kā pasniegt vienu vai otru mācību vielu. Laima Pērkone analizēja literātu metodiskos materiālus. Viņa cildināja Vizbulītes Krūmiņas veikumu par tēmu ”Nacionālās identitātes jautājumi ”Lāčplēsī””: ”Grūti 9. klasēs – 15 gadus veciem jauniešiem runāt par valsti un sabiedrību, kas izriet no A.Pumpura eposa, jo skolēni grib iedziļināties tikai sevī. Tāpēc V.Krūmiņas priekšlikumi ir vērtīgi.”
Īpašu uzmanību izpelnījās latviešu valodas un literatūras skolotājas Mirdzas Lībietes veikums Cēsu kultūras vēstures apkopošanā, publiskojot gadu desmitos sakrāto materiālu – fotogrāfijas un publikācijas par literātu viesošanos skolēnu un pieaugušo publikā. Skolotāja no izglītības pārvaldes saņēma Atzinības rakstu par mūža ieguldījumu kultūras tradīciju kopšanā.
Metodisko materiālu skates noslēguma diena skolotājiem ir svētki. Visi tika apdāvināti, arī apreibināti ar narcišu, tulpju un rožu smaržu, par kuru ziemas dienā bija parūpējušies ne vien izglītības pārvaldes darbinieki, bet arī skolas kolēģi un vadītāji. Ikvienam bija iespēja ieinteresētā sabiedrībā runāt par savu veikumu un pieredzi skolā. Viens no atraktīvākajiem priekšnesumiem bija sporta skolotājam Austrim Āboliņam, kurš neslēpa gandarījumu un lepnumu par to, ka viņa paša izauklētās metodes darbā ar bērniem nesušas labus rezultātus un skolēni aizraujas ar sportu.
Komentāri